האם אינטל יכולה לאיים על אנבידיה? "צוואר הבקבוק לא נמצא בשבבים אלא בחיבוריות ביניהם"
"הגאודי 3 של אינטל הוא הישג מאוד יפה שאפילו AMD לא הצליחה להגיע אליו. אם כי צריך לזכור שבאימון של מודלים, מה שחשוב זה לא רק יכולת העיבוד של השבב אלא גם האקו סיסטם התוכנתי ורשת התקשורת בין השרתים". כך אומר שחר כהן, מנכ"ל ומייסד קרן Lucid Capital , המשקיעה בחברות טכנולוגיה ושבבים, בהתייחס לפיתוח האחרון של אינטל, שהוצג אתמול, שבב ה-AI שלה, הגאודי 3.
אינטל, שהציגה את הגאודי 3 שלשום בכנס Intel Vision באריזונה, ציינה כי השבב החדש צפוי לספק בממוצע אימון מהיר יותר ב-50% בהשוואה לשבב ה-AI של ענקית השבבים, אנבידיה, ה-H100.
המשקיעים בוול סטריט לא התלהבו מההשקה של אינטל והמניה הגיבה באדישות ואילו היום היא יורדת בכ-2% בעוד מניית אנבידיה עולה בכ-2%.
כהן מציין, כי אנבידיה לא מסתירה את כוונה להיות מונופול בתחום השבבים. "היא רוצה להיות מה ש-IBM היתה לפני 50 שנה, חברה שמספקת פתרון סגור של חומרה תוכנה ותקשורת", הוא אומר. כהן מזכיר, כי לפני חודשיים אנבידיה חשפה את הדור הבא שלה – ה-B100 שיצא לשוק בסוף השנה, ה-B100 בסצנריו תיאורטי מהיר פי 2.5 מה-H100 שלה, וצריך לראות את הביצועים של הגאודי מול הדור הזה של אנבידיה. אנחנו מצפים שגאודי יקח בין 2-5% משוק מעבדים לבינה מלאכותית וזה הישג יפה לצוות הישראלי של אינטל והאבאנה לאבס (החברה שנרכשה על ידי אינטל ב-2019, והיא זו שפיתחה את הגאודי 3 – ה.מ).
יחד עם זאת, אומר כהן, "צוואר הבקבוק במודלים של אימון, לא נמצא בשבבים אלא בחיבוריות ביניהם, ואם מסתכלים על איך ייראה אימון של מודלים בעתיד, הרי שזה כבר לא שרת אחד, אלא כמה דאטה סנטרים שמחוברים בצנרת וירטואלית רחבה ומהירה. זה בדיוק היה הרציונל לרכישה של מלאנוקס בידי אנבידיה וזה יהיה האתגר הבא של אינטל בתחרות בעולם האימון. יכול להיות שאינטל תבחר בדרך של AMD ותתמקד רק בשלב ההסקה (אינפרנס)".
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל רכשה את הבאנה לאבס ב-2019 בסכום של 2 מיליארד דולר. באחרונה אמר מייסד הבאנה לאבס, אביגדור וילנץ, לביזפורטל, בהתייחס לטענה שהבאנה לאבס לא "סיפקה את הסחורה" כביכול, מבחינתה של אינטל: "הבאנה היא חברה מדהימה שנמכרה לאינטל על סמך מוצרים מסוימים שהיא 'דלוורה' עבור אינטל. היא עשתה בדיוק את מה שהיא היתה אמורה לעשות. הכוונה היתה שהבאנה תפתח עבור אינטל אקסלטורים בנושא של אימון ושל אינפרנס (הסקת תוצאה) בענן, וזה מה שהיא עשתה. מה שאינטל מחליטה או רוצה, אין לו קשר להבאנה. היא חברה נפלאה בתוך בית עוצמתי וכל השאר תלוי באינטל, תלוי באנבידיה, ובשאר המתחרים".
- 3.משקיע חכם 11/04/2024 16:42הגב לתגובה זותקרוס במוקדם או במאוחר אבל בינתיים עשינו אחלה סיבוב.
- 2.אמיר 11/04/2024 08:42הגב לתגובה זושאינטל זה אינטל ואינבדיה זה אינבדיה
- 1.נהול כושל 10/04/2024 23:33הגב לתגובה זואין לה פתרון כולל.היא צריכה לעשות תכנון מחדש של ארכיטקטורות ואופטימיזציה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
