
אובר משיקה תכונת "העדפת נהגות" בארה"ב - שנתיים אחרי ליפט
ענקית ההסעות הציגה פיילוט בשלוש ערים אמריקאיות שיאפשר לנשים להזמין נהגות, אך מודה שהיצע הנהגות המוגבל עלול לגרום לזמני המתנה ארוכים ולהפוך את השירות לסמלי יותר מאשר פרקטי
אובר Uber 0.46% הודיעה השבוע על השקת תכונת "העדפת נהגות", שתאפשר לנשים להזמין נהגות נשים בארצות הברית. ההכרזה מגיעה כשנתיים לאחר שליפט, המתחרה הקטנה, השיקה שירות דומה – מה שמציב את אובר בעמדת תגובה ולא יוזמה, לראשונה זה זמן רב.
החברה צפויה להשיק את השירות בשבועות הקרובים במסגרת פיילוט בערים לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ודטרויט. נוסעות יוכלו להזמין נסיעה מיידית או לתזמן נסיעה מראש, תוך ציון העדפה לנהגת באפליקציה. בשלב זה, אובר לא חשפה את לוח הזמנים המדויק לפריסת השירות המלא.
אובר, ששווי השוק שלה עומד על 191.3 מיליארד דולר – בהשוואה ל-6.1 מיליארד של ליפט – מוצאת עצמה מגיבה למהלך של מתחרה קטנה ממנה משמעותית. ליפט השיקה את הפיצ’ר "Women+ Connect" בסוף 2023 בערים נבחרות, והצליחה להפוך אותו ליתרון תחרותי מובחן. אמנם השירות כבר פעיל במדינות אחרות כמו אוסטרליה ומקסיקו, ואף הושק לראשונה בסעודיה ב-2019 – שנה לאחר הסרת האיסור על נהיגת נשים במדינה – אך זוהי הפעם הראשונה שבה הוא מושק בשוק המרכזי של החברה: ארצות הברית.
בחנו את עצמכם
חידון שבועי על החדשות הכלכליות מביזפורטל בשבוע שחלף
יוצר שאלות...
מכין את אתגר הטריוויה שלכם
תוצאות
ליפט, מצידה, דיווחה במאי האחרון על הרבעון ה-16 ברציפות של צמיחה דו-ספרתית בהזמנות ברוטו, נתון שמחזק את מעמדה כמתחרה רצינית יותר. אנליסטים בוול סטריט מתחילים לשים לב: אנליסט גולדמן זאקס, אריק שרידן, ציין עם פרסום הדו"ח הכספי כי מאמצי ליפט בתחום הנהיגה האוטונומית "תומכים בהתנהלות תחרותית מבוססת לשנים הקרובות".
- הרובוטקסי המשותף של אובר ובאידו מקפיץ את מניות שתי החברות
- בנק אוף אמריקה מעלה את מחיר היעד של אובר ל־115 דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האתגר הוא לוגיסטי
האתגר המרכזי עבור אובר איננו טכנולוגי – אלא לוגיסטי. החברה מודה כי רוב הנהגים בפלטפורמה הם גברים, ולכן היצע הנהגות מוגבל. לדבריה, "להפוך את זה לשירות אפקטיבי באמת – ולא רק סמלי – דרש תכנון מדוקדק". המשמעות: אובר תצטרך להבטיח היצע מספיק של נהגות כדי לספק חוויית שירות אמינה. כבר כעת, משתמשים ברדיט מדווחים על זמני המתנה ממושכים יותר בעת בקשת נהגות. הפער בין הביקוש הפוטנציאלי לבין ההיצע הקיים עלול להוביל לבעיות תפעוליות – ולפגוע באמון המשתמשות בשירות.
התחרות בין שתי החברות מתמקדת כיום פחות במחיר ויותר בשירותים משלימים ותכונות ייחודיות. נשים מהוות חלק משמעותי מבסיס המשתמשים, ותחושת הביטחון האישית הפכה לגורם מפתח בבחירת פלטפורמת הסעה.