בקשת ’חולבים’ את "כוכב נולד" עד הטיפה האחרונה

עוד לפני חצי הגמר הערב תשודר התוכנית ’כוכב נולד 4 - המדריך לאודישן המתחיל’; בשבוע הבא: דוקו-ריאליטי המשרטטת את דרכם של שלושת הפיינסליסטים מהאודישן
אורנה ליבנה |

קברניטי קשת ממצים כל רגע שקשור ב’כוכב נולד’ עד תומו. בסדרת תוכניות שתלווה את המתחרים, השופטים והמעריצים עד הרגע האחרון ואפילו קצת אחריו, יעלו ויבואו לשידור כל מי שקשורים בתוכנית הריאליטי. וכך, בין שני חצאי הגמר, הגמר, תוכנית הלפני על הפיינליסטים, קטעי האודישנים ותוכנית הדרכה לאודישנים נראה כי לא נותרה אבן שלא נהפכה בשדות ’כוכב נולד’.

הערב חצי גמר ראשון של ’כוכב נולד’ בקשת; מחר חצי הגמר השני; במסגרת חצאי הגמר כל מתמודד יבצע שני שירים. לפאנל השופטים תתווסף לרגל המאורע שופטת העבר ריקי גל. בנוסף, בהצבעות הפעם יוכלו להשתתף צופי הערוץ הישראלי מרחבי העולם. בחצי הגמר יוכלו להצביע צופים מארה"ב, צרפת ובריטניה ובגמר יצטרפו צופים מבלגיה, רומניה וגרמניה.

המנצחים בתחרות הערב וביום שישי יעלו אוטומטית לגמר ואלו שיגיעו למקום השני יערכו תחרות ’ראש בראש’ כשהגבוה יעלה לגמר.

זאת ועוד: בקשת ינצלו את המתח המקדים לקראת חצי הגמר וישדרו בשעה 19:00 מחר את ’כוכב נולד 4 - המדריך לאודישן המתחיל’. בשבוע הבא, ביום חמישי 31/8 - בשעה 21:00 יציגו קברניטי התוכנית סוג של דוקו-ריאליטי המשרטטת את דרכם של שלושת הפיינסליסטים מהאודישן ועד כה. וב- 1/9 - תשדר הזכיינית מרתון אודישנים החל משעה 23:00 .

לאתר ICE

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.