יונדאי איוניק 5 - 2024
צילום: יצרן

יונדאי איוניק 5 מחודשת - טווח של עד 570 ק"מ

האיוניק 5 מקבלת עדכון אמצע חיים עם גרסה מוזלת המצויידת בסוללה קטנה, והגדלת הטווח ביתר הדגמים באמצעות סוללה גדולה. בנוסף לעדכוני מתלים ובטיחות, התווסף לרכב מגב אחורי אבל הרכב עדיין ללא אפליקציה, ללא עדכוני OTA וללא הקשחה מקורית מהיצרן למניעת גניבות. 
יואב פולס | (1)

קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הדגם העדכני של  האיוניק 5. האיוניק 5 נחשבת בעולם ובישראל לאחת המכוניות החשמליות הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר, וזוכה לביקוש רב בכל השווקים בהן היא משווקת. בישראל משווקת האיוניק 5 משנת 2021 ועד היום נמכרו בארץ מעל 5000 מכוניות מדגם זה.

הדגם העדכני של האיוניק 5 ישווק בארבע רמות איבזור, הבסיסית, פרימיום עם סוללה קטנה יחסית בקיבולת 63Kwh , טווח של 440 ק"מ, ומנוע בהספק של 170 כ"ס.

שלושת הדגמים הנוספים צויידו בסוללה בקיבולת 84Kwh, וטווח של 570 ק"מ לרמת גימור Ultimate או 530 ק"מ ללימיטד ולעלית. דגמים אלו מקבלים מנוע בהספק 229 כ"ס, שיפור של 12 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי. המומנט בכל הדגמים עומד על 35.7 קג"מ.

האיוניק 5 עברה עדכוני עיצוב קלים, בעיקר בפגושים, שלטעמי מעט פוגמים בהרמוניות של העיצוב הייחודי. עוד עדכונים בוצעו בתא הנוסעים עם התאמות ועדכונים קלים. למעט מימד האורך, שומר האיוניק 5 על המידות, לרבות בסיס גלגלים של 3.0 מטר המעניק מרווח יוצא דופן לנוסעים ברכב.

חדי העין שמזהים בתמונות מצלמה חלף מראות צד חיצוניות, מדובר בתמונות יצרן, ובישראל הרכב ישווק עם מראות צד, וטוב שכך.

האיוניק 5 העדכנית קיבלה תוספת של מערכות בטיחות והיא עתה כוללת בנוסף למערכות האקטיביות המקובלות גם ניטור אחיזה בהגה, חניה מרחוק (בחלק מהדגמים) סיוע למניעת התנגשות בחניה ועוד. בולמי הרכב עברו עדכון וטוב שכך. האיוניק 5 אמנם הציגה נוחות גבוהה, אולם לעיתים התקשו הבולמים להתמודד עם המרכב הכבד. בדגם העדכני שולבו רכיבי מתלה עדכניים וכן חוזקו קורות B לטובת שיפור הבטיחות שהיתה גבוהה עוד במקור עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.

השיפור הגדול למשתמשי האיוניק 5 הוא הוספת מגב אחורי, אביזר פשוט שלא זוכה להכרה בחשיבותו עד שהוא נעדר, ועתה ישפר משמעותית את חווית הנהיגה באיוניק 5.

עם זאת, שלושה דברים שעדיין חסרים באיוניק 5 על אף שמוצעים על ידי חלק מהמתחרות הקיימות היום (מתחרות שלא היו בשוק בעת השקת הדגם) הם אפליקציה לשליטה על הרכב, עדכוני OTA שייתכן ויתווספו בהמשך, ובמידה וכן יוטמעו בכל כלי הרכב שכבר נמכרו, והקשחה משמעותית מקורית מהיצרן של ההגנה על הרכב כנגד גניבות.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חרא רכב 22/08/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    תקלות וקירקושים
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.

הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר. 

המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה. 

יואב פולס |

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.

ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.

ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.

הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.


BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן