יונדאי איוניק 5 מחודשת - טווח של עד 570 ק"מ
קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הדגם העדכני של האיוניק 5. האיוניק 5 נחשבת בעולם ובישראל לאחת המכוניות החשמליות הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר, וזוכה לביקוש רב בכל השווקים בהן היא משווקת. בישראל משווקת האיוניק 5 משנת 2021 ועד היום נמכרו בארץ מעל 5000 מכוניות מדגם זה.
הדגם העדכני של האיוניק 5 ישווק בארבע רמות איבזור, הבסיסית, פרימיום עם סוללה קטנה יחסית בקיבולת 63Kwh , טווח של 440 ק"מ, ומנוע בהספק של 170 כ"ס.
שלושת הדגמים הנוספים צויידו בסוללה בקיבולת 84Kwh, וטווח של 570 ק"מ לרמת גימור Ultimate או 530 ק"מ ללימיטד ולעלית. דגמים אלו מקבלים מנוע בהספק 229 כ"ס, שיפור של 12 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי. המומנט בכל הדגמים עומד על 35.7 קג"מ.
האיוניק 5 עברה עדכוני עיצוב קלים, בעיקר בפגושים, שלטעמי מעט פוגמים בהרמוניות של העיצוב הייחודי. עוד עדכונים בוצעו בתא הנוסעים עם התאמות ועדכונים קלים. למעט מימד האורך, שומר האיוניק 5 על המידות, לרבות בסיס גלגלים של 3.0 מטר המעניק מרווח יוצא דופן לנוסעים ברכב.
חדי העין שמזהים בתמונות מצלמה חלף מראות צד חיצוניות, מדובר בתמונות יצרן, ובישראל הרכב ישווק עם מראות צד, וטוב שכך.
האיוניק 5 העדכנית קיבלה תוספת של מערכות בטיחות והיא עתה כוללת בנוסף למערכות האקטיביות המקובלות גם ניטור אחיזה בהגה, חניה מרחוק (בחלק מהדגמים) סיוע למניעת התנגשות בחניה ועוד. בולמי הרכב עברו עדכון וטוב שכך. האיוניק 5 אמנם הציגה נוחות גבוהה, אולם לעיתים התקשו הבולמים להתמודד עם המרכב הכבד. בדגם העדכני שולבו רכיבי מתלה עדכניים וכן חוזקו קורות B לטובת שיפור הבטיחות שהיתה גבוהה עוד במקור עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.
השיפור הגדול למשתמשי האיוניק 5 הוא הוספת מגב אחורי, אביזר פשוט שלא זוכה להכרה בחשיבותו עד שהוא נעדר, ועתה ישפר משמעותית את חווית הנהיגה באיוניק 5.
עם זאת, שלושה דברים שעדיין חסרים באיוניק 5 על אף שמוצעים על ידי חלק מהמתחרות הקיימות היום (מתחרות שלא היו בשוק בעת השקת הדגם) הם אפליקציה לשליטה על הרכב, עדכוני OTA שייתכן ויתווספו בהמשך, ובמידה וכן יוטמעו בכל כלי הרכב שכבר נמכרו, והקשחה משמעותית מקורית מהיצרן של ההגנה על הרכב כנגד גניבות.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- 1.חרא רכב 22/08/2024 15:55הגב לתגובה זותקלות וקירקושים
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
