יונדאי איוניק 5 מחודשת - טווח של עד 570 ק"מ
קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הדגם העדכני של האיוניק 5. האיוניק 5 נחשבת בעולם ובישראל לאחת המכוניות החשמליות הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר, וזוכה לביקוש רב בכל השווקים בהן היא משווקת. בישראל משווקת האיוניק 5 משנת 2021 ועד היום נמכרו בארץ מעל 5000 מכוניות מדגם זה.
הדגם העדכני של האיוניק 5 ישווק בארבע רמות איבזור, הבסיסית, פרימיום עם סוללה קטנה יחסית בקיבולת 63Kwh , טווח של 440 ק"מ, ומנוע בהספק של 170 כ"ס.
שלושת הדגמים הנוספים צויידו בסוללה בקיבולת 84Kwh, וטווח של 570 ק"מ לרמת גימור Ultimate או 530 ק"מ ללימיטד ולעלית. דגמים אלו מקבלים מנוע בהספק 229 כ"ס, שיפור של 12 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי. המומנט בכל הדגמים עומד על 35.7 קג"מ.
האיוניק 5 עברה עדכוני עיצוב קלים, בעיקר בפגושים, שלטעמי מעט פוגמים בהרמוניות של העיצוב הייחודי. עוד עדכונים בוצעו בתא הנוסעים עם התאמות ועדכונים קלים. למעט מימד האורך, שומר האיוניק 5 על המידות, לרבות בסיס גלגלים של 3.0 מטר המעניק מרווח יוצא דופן לנוסעים ברכב.
חדי העין שמזהים בתמונות מצלמה חלף מראות צד חיצוניות, מדובר בתמונות יצרן, ובישראל הרכב ישווק עם מראות צד, וטוב שכך.
האיוניק 5 העדכנית קיבלה תוספת של מערכות בטיחות והיא עתה כוללת בנוסף למערכות האקטיביות המקובלות גם ניטור אחיזה בהגה, חניה מרחוק (בחלק מהדגמים) סיוע למניעת התנגשות בחניה ועוד. בולמי הרכב עברו עדכון וטוב שכך. האיוניק 5 אמנם הציגה נוחות גבוהה, אולם לעיתים התקשו הבולמים להתמודד עם המרכב הכבד. בדגם העדכני שולבו רכיבי מתלה עדכניים וכן חוזקו קורות B לטובת שיפור הבטיחות שהיתה גבוהה עוד במקור עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.
השיפור הגדול למשתמשי האיוניק 5 הוא הוספת מגב אחורי, אביזר פשוט שלא זוכה להכרה בחשיבותו עד שהוא נעדר, ועתה ישפר משמעותית את חווית הנהיגה באיוניק 5.
עם זאת, שלושה דברים שעדיין חסרים באיוניק 5 על אף שמוצעים על ידי חלק מהמתחרות הקיימות היום (מתחרות שלא היו בשוק בעת השקת הדגם) הם אפליקציה לשליטה על הרכב, עדכוני OTA שייתכן ויתווספו בהמשך, ובמידה וכן יוטמעו בכל כלי הרכב שכבר נמכרו, והקשחה משמעותית מקורית מהיצרן של ההגנה על הרכב כנגד גניבות.
- כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 1.חרא רכב 22/08/2024 15:55הגב לתגובה זותקלות וקירקושים

למה סוחרי הרכב בעולם מקנאים בסוחרי הרכב בישראל?
במשך חמישה העשורים שאחרי מלחמת העולם השניה, תעשיית הרכב היתה התעשייה שהובילה את כלכלת העולם המערבי. זו היתה תעשיה שתרמה לפעילות הכלכלית וליכולת ניידות אישית, ותרמה תרומה חשובה לכלכלה ולחברה. זו היתה התעשיה עליה התבסס והתפתח העולם המערבי והדמוקרטי, בעוד בריה״מ וסין, דיקטטורות קומוניסטיות, כשלו בפיתוח תעשיות רכב עצמאיות ונמצאו בפיגור במירוץ הטכנולוגי הגלובלי.
גם היום תעשיית הרכב עודנה תעשייה מורכבת, בעלת שכבות רבות של ייצור ומסחר, המגלגלת טריליוני דולרים בשנה ומעסיקה מיליוני עובדים. אולם בשל היותה תעשייה תחרותית המרווחים בה אינה גבוהים, גם אם הרווחים, במספרים מוחלטים, אינם נמוכים. בעשורים האחרונים חלפה התעשייה הדיגיטלית על פני תעשיית הרכב, לכל הפחות ברווחים ובמרווחי הרווח, לא מעט בגלל שזו תעשיה שאינה דמוקרטית, אינה תחרותית, נשלטת ע״י קבוצות טכנולוגיה חזקות, שאין כיום מי שיכול להתמודד נגד עוצמתן.
לישראל אין יד ורגל בתעשיית הרכב העולמית, למעט מקרים בודדים ושוליים, אולם יבואניות הרכב הישראליות הן, לכאורה, חלק ממארג גלובלי של מסחר בכלי רכב. אולם למעשה מדובר בבועה, שבגלל התפתחות היסטורית, יצרה חממה שבה הרווחים של יבואניות הרכב חורגים מכל מה שמוכר בתעשיית הרכב העולמית.
במבנה הסחר יש שני שלבים עיקריים של יצירת ערך מוסף והמרווחים הגולמיים בו נעים בסביבות 5% ואף פחות.
התפלגות הכנסות (משמאל) ורווח גולמי של קבוצת אוטוניישן 2024 (אוטוניישן דו״ח שנתי 2024)
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלי רכב עובר מיצרנית הרכב ללקוח הסופי דרך שתי תחנות עיקריות: חברות הפצה (distribution), שהן לרוב בבעלות יצרניות הרכב, המוכרות את כלי הרכב לסוכנויות המכירות (dealerships). חברות אלה, למשל פולקסווגן UK, בבעלות קבוצת פולקסווגן, מפיצות את מכוניות הקבוצה לדילרים, לעיתים עצמאיים לעיתים לקבוצת עסקים שבבעלותה סוכנויות לשיווק כלי רכב ללקוחות הסופיים. קבוצת עסקים כזו יכולה להחזיק מאות סוכנויות ולשווק עשרות מותגים. קבוצות אלה גם מוכרות שירותי מוסך וחלפים. בארה״ב יצרניות הרכב הן גם המפיצות, אולם אסור להן להחזיק סוכנויות למכירות כלי רכב ללקוח הסופי (עד שטסלה שברה את האיסור הזה). Inchape, חברת הפצת כלי רכב הפועלת מבריטניה, מפיצה כלי רכב באזורים אחדים בעולם שבהם ליצרניות הרכב לא כדאי לפתוח חברות הפצה בבעלותן. ישראל היתה יכולה להיות אחד היעדים של החברה זו, אולם המבנה ההיסטורי של יבוא כלי רכב לישראל אינו מאפשר זאת.
