הרכבים החשמליים הכי נמכרים בארץ והכישלון הגדול של טסלה
דוח מסירות הרכבים לארבעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אפריל) מוכיח שהישראלים לא במיתון ולא בהאטה. הם קונם רכבים כאילו זה "גרעינים". 125 אלף רכבים בארבעה חודשים - 13% מעל הכמות בתקופה המקבילה אשתקד, קצב של 375 אלף רכבים בשנה. הרבה יותר מגריעות של רכבים ישנים בשנה, זה קרוב ל-300 אלף רכבים חדשים על הכביש. זה אומר עוד יותר זמן בפקקים.
למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? כנראה בגלל שאין תחבורה ציבורית טובה, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, כנראה שרכב חדש זה IN, זה סטטוס ומעמד. אבל למה הממשלה, למה המנהיגים נותנים לנו לעשות את זה? כי המדינה מקבלת 50% מערך הרכב במסים. בסוף הכל זה אינטרסים, בעיקר אינטרסים כלכליים.
וחברות הרכב עם רווחיות פנומנלית צוחקות כל הדרך אל הבנק. הידעתם שחברות רכב מרוויחות כמו חברות הייטק? ובזה לא נגמרים הקומבינות-השקרים-העיוותים בשוק הרכב. למה לכל הרוחות לא לקדם את מכירות הרכבים החשמליים? כולם מדברים על עולם ירוק, על הבעיה שבזיהום העולם, על להשאיר לילדים-לנכדים עולם טוב יותר, אבל בפועל הרוב הגדול רוכש רכב על בנזין. למה אנחנו מתננהלים כך ויותר חמור - למה הממשלה לא מספקת הטבות גדולות לרכבים חשמליים? כן, ניחשתם - הכל כסף. המדינה לא יכולה -לא רוצה לאבד את המסים על הדלק, ולעזאזל האוויר הנקי והירוקים.
בינתיים שוק הרכב החשמלי אומנם מתחזק, אבל לא מספיק. כדי להגיע ליעד המוצהר של המדינה שב-2030 ימכרו 95% רכבים חשמליים מתוך מכלול הרכבים החשמליים, צריכים הטבות גדולות יותר. אחרת, הרכבים החשמליים יעלו בנתח שוק, אבל לא יתקרבו ליעד.
מסירות רכבים חשמליים בארבע חודשים - BYD מובילה
המובילה במסירות מתחילת השנה ועד סוף אפריל היא יונדאי עם 21.3 אלף מסירות, קיה במקום השני עם 14.9 אלף מסירות, טויוטה שלישית עם 10.8 אלף מסירות.- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום הראשון מבין הרכבים החשמליים - BYD עם 7.2 אלף מסירות. ג'ילי שנייה עם מחצית מהכמות של BYD שנמצאת הרחק מעל כולם, יונדאי שלישית עם 2.1 אלף רכבים חשמליים (וכאמור הובלה ברכבים בכלל) ורביעית טסלה - 1.4 אלף רכבים בארבעה חודשים כשבאפריל היא מסרה 80 רכבים בלבד. טסלה מוכרת בהתאם למלאי שלה, יש ביקוש גדול עדיין לרכבים, אבל לא כפי שהיה בעבר. מעבר לכך, תכנון המלאי והכניסה לשוק הישראלי מעידה שהחברה מפספסת את הקהל המקומי או שפשוט פחות חשוב לה.
רכבים חשמליים - ההשקות הקרובות
רכב חשמלי יקר יותר מרכב על בנזין, אבל בשוטף הוא חסכוני יותר מרכב על בנזין. כלומר, אתם משלמים יותר על הרכישה, אבל פחות בשוטף, ועדיין האם זה כלכלי יותר? תלוי בהיקף הנסיעה שלכם, אבל, החיסכון הממוצע בשנה מסתכם בסכום נכבד.
הבעיה שהשחיקה במחיר הרכב החשמלי ובעיקר הסוללה משמעותיים, כשבמקביל יש מגמה של הפחתת מחירים של הרכבים החדשים דבר שמתגלגל מיד גם לשוק יד שנייה. זה עוצר אנשים רבים מלקנות כעת רכבים חשמליים, הם מחכים להפחתת המחיר. זה קרה בטסלה מספר פעמים בחצי השנה האחרונה, אך ממש לאחרונה טסלה העלתה סמלית את המחיר בארה"ב ובסין - ב-250 דולר כנראה רק כדי לאותת שהפחתות המחירים הופסקו.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
עד לפני מספר חודשים היתה טסלה המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי בארץ, אז איך היא נפלה למקום הרביעי במסירות ואיך היא מסרה רק 80 רכבים בחודש? כנראה שכגודל הציפיות כך גודל האכזבות. טסלה היא היקרה ביותר בקטגוריה והתחרות מול החברות הסיניות ובכלל, מוכיחה שיש רכבים מצוינים במחיר נמוך יותר.
טסלה גם מאבדת גובה בעולם כשהחודשים האחרונים והזיגזגים במחיר לא מקנים ביטחון לאוהדיה. טסלה איבדה את הקסם, בישראל היא השנה לא האופציה הראשונה. האהודה ביותר והרבה יותר מהשנייה לה היא BYD.
BYD הושקה לפני כתשעה חודשים ומאז צומחת מחודש לחודש. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-12,000רכבים.
BYD
שנייה ל-BYD היא ג'ילי גיאומטרי C. המחיר שלה 160-165 אלף שקל וטווח הנסיעה שלה קצת מעל BYD. הציבור הישראלי אוהב אותה, אולי גם מכיוון שמדובר על אחת ההשקות המוקדמות בארץ.
גילי
השלישית היא יונדאי שמתבררת כמאוד מבוקשת בארץ, גם בשל היותה מותג מוכר וגם בשל המחיר הסביר. יונדאי משיקה בקרוב שתי גרסאות בטווחים של 300 קילומטר ו-480 קילומטר ומחירים של 155 אלף שקל ו-185 אלף שקל בהתאמה.
טסלה כאמור רביעית בהיקף המסירות עם נתונים מדאיגים בעיקר בחודש אפריל. ונראה שבחודשים הקרובים תצטרף שחקנית חדשה להובלה - MG4.
קבוצת SAIC הסינית שמייצרת את רכבי MG4 תשיק רכב משפחתי עם טווח מנוע בדומה לרכבים הקיימים, כשמבחינת ביצועים-מפרט-עיצוב הוא לא ייפול מרוב האחרים והמחיר צפוי להיות 150-155 אלף שקל:
- 6.שרון 30/09/2023 12:44הגב לתגובה זולדעתי: 1. טסלה 2. קיה נירו 3.ג'ילי 4. בי וויי די. 5. יונדאי
- 5.יבואן גדול נכון ? (ל"ת)מי היבואן של byd? 07/05/2023 16:17הגב לתגובה זו
- 4.. 06/05/2023 20:25הגב לתגובה זומומלץ להביא כתב רכב שמבין במה שהוא כותב. למשל טסלה מספקת רכבים בהתאם לקצב ההספקה שמגיעה. זה אומר שבחודש שספינה לא מגיעה - אין אספקות. ככה פשוט.
- ברור ככה טסלה עובדת, העיתונאים האלה מנסים לצחוק עלינו! (ל"ת)אדי.מ6 06/05/2023 22:39הגב לתגובה זו
- 3.לבן 06/05/2023 19:33הגב לתגובה זוהיתה לי לקסוס ( שממש לא נמכרת הרבה,) והיא נמכרה במהירות(פחות משבוע) מעל המחירון. לא מעניין אותי מי מכר מה וכמה הרוויחו היבואנים המושחתים ותאווי הבצע. תקנו רכב שמתאים וטוב לכם ולא רכבים שקונה " העדר". אגב טסלה y היא הרכב השלישי ( כרכב) הנמכר ביותר בעולם.....
- 2.ליאור 06/05/2023 19:19הגב לתגובה זורכב חשמלי כדאי אך ורק למי שהנסועה שלו נמוכה.מי שנוסע הרבה, עלות הרכב החשמלי ושחיקת הערך המואצת הופכים את הרכישה ללא כדאית.אני לא בטוח שהעדר שרץ לרכוש חשמליות עושה את החשבון הנכון.
- הפוך פופאי הפוך (ל"ת)משה ראשלצ 07/05/2023 00:10הגב לתגובה זו
- ואני חשבתי שכדאיות רכישת רכב חשמלי היא למי שנוסע הרבה. (ל"ת)ציון 06/05/2023 23:07הגב לתגובה זו
- 1.ישראלים חמורים שילמו 250אלף על טסלה3 המחיר ירד ב100אלף (ל"ת)טסלה=זבל 06/05/2023 14:47הגב לתגובה זו
- קינן 06/05/2023 20:41הגב לתגובה זוספקולנט, אכלת אותה
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
