שינוי דרמטי - חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב

חודש יוני 2017 היה חלש ב-5% ממקבילו אשתקד, ומראשית השנה הצמיחה ירדה לפחות מ-2%. קיה מסרה הכי הרבה מכוניות ביוני, יונדאי מובילה מתחילת השנה
רועי צוקרמן, אוטו |

האם שנת 2017 תסתיים בירידה במסירות הרכב בישראל? מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-יוני, עולה כי במחצית הראשונה של השנה העלייה במסירות עומדת על פחות מ-2%, כאשר הפתיחה הסנסציונית של השנה (45,210 מכוניות בינואר) נראית כבר כמו חלום רחוק.

בחודש יוני עלו לכבישים 25,137 מכוניות, 5% פחות מביוני אשתקד (26,400). מדובר עם זאת בצמיחה קלה לעומת חודש מאי 2017, אז נמסרו 23,550 מכוניות. מלבד ינואר, בשוק הישראלי נרשמת ירידה במסירות הרכב בכל חודש השנה - 1% בפברואר ומרץ, 15% באפריל, 4% במאי וכאמור 5% ביוני. מתחילת השנה נמסרו 168,197 מכוניות, לעומת 165,461 במחצית הראשונה של 2016 (1.6% ).

את טבלת המסירות השנתית מוסיפה להוביל יונדאי, עם 23,548 יחידות, ירידה של כאחוז לעומת שנה שעברה. קיה אחריה עם עלייה של 2% ל-21,384 יחידות, וטויוטה שלישית עם צמיחה של 7% ל-18,410 יחידות. יונדאי רשמה חודש יוני חלש (יחסית) - 2,473 יחידות - מה שממקם אותה שלישית בחודש זה אחרי קיה (3,421) וטויוטה (2,603).

בדירוג מותגי היוקרה, אודי מגדילה ביוני את הפער שלה ממרצדס, שבחודש מרץ הצליחה לראשונה לקטוף את המקום הראשון. במחצית הראשונה של 2017 אודי מסרה 3,107 מכוניות (מתוכן 439 ביוני), לעומת 2,732 מרצדס (כולל מסחריות), שהסתפקה ביוני ב-416 יחידות. ב.מ.וו במקום השלישי עם 2,077 יחידות מראשית השנה ו-343 ביוני. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.