וולוו EX90. צילום יצרן
וולוו EX90. צילום יצרן

וולוו EX90 - פרימיום, שבעה מושבים, חשמלי ויקר.

קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי וולוו לישראל החלה בשיווק ספינת הדגל של וולוו ה - EX90, קרוסאובר שבעה מקומות חשמלי ומאובזר. המחיר לא זול, 740 אש"ח או 755 אש"ח. 

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה וולוו EX90

'מאיר חברה למכוניות' יבואנית דגמי וולוו לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הוולוו EX90.

אחרי שכבר חשבנו שעידן השבעה מושבים בוולוו הסתיים, החלו לפתע שמועות על וולוו EX90 חשמלי בעל שבעה מקומות, והבוקר החל שיווקו בישראל. הוולוו EX90 הוא הרכב הגדול, המתקדם והמפואר בליין המוצרים של היצרן השוודי, הנמצא בבעלות ג'ילי.

ה - EX90 הוא קרוסאובר גדול מימדים, חשמלי מלא, פרימיום מלא, בעל שבעה מושבים. העיצוב ממשיך את השפה העדכנית של וולוו, והוא מזכיר את האח הקטן (מאוד, יחסית) ה - EX30. יחידות תאורה ראשיות מתקדמות משלובות לד בצורת T אופקית (הפטיש של ת'ור לפי וולוו), חזית אטומה ונקיה מאוד, קווים אלגנטיים ונקיים המזכירים את הוולוו XC90.

גם פנים הרכב ממשיך את קו העיצוב הנקי אותו ראינו ב EX30, כאן עם צג לוח מחוונים בגודל ''8, ומסך מולטימדיה מרכזי אנכי בגודל ''14.5. לשימוש הנהג גם תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית.

הוולוו EX90 הוא קרוסאובר גדול 'על מלא' עם אורך כולל של 5.037 מטר, ובסיס גלגלים של 2.985 מטר. הרוחב 1.964 מטר, והגובה 1.744 מטר. נפח תא המטען עומד על 697 ליטר.

וולוו EX90 סביבת נהג. צילום יצרן

ה - EX90 ישווק בשתי רמות הנעה, שתיהן עם שני מנועים והנעה כפולה כמובן. דגם הכניסה ה- Twin motor מצויד בשני מנועים כאמור והספק כולל של 408 כ"ס ומומנט של 78.5 קג"מ. הביצועים מרשימים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 5.9 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. דגם ה Performance נהנה מהספק כולל של 517 כ"ס ומומנט של 92.8 קג"מ, ובהתאם התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות. שני הדגמים עושים שימוש בסוללה בקיבולת 111Kwh (ברוטו) ו – 107Kwh (נטו). הטווח המוצהר של 611 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 250Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רשימת האיבזור ארוכה מאוד, רק כמדגם מייצג נציין קילס מלא, מערכת שמע BOSE, עדכוני OTA, בקרת אקלים עם ארבעה איזורים, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים עיסוי ועוד. החישוקים בגודל 21'' במידות שונות בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.

בוולוו כמו בוולוו שמים דגש מיוחד על תחום הבטיחות, ובהתאם ציידו את ה EX90 בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי להגה, ניטור נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 8, המקסימום האפשרי.

הוולוו EX90 משווקת במחיר של 740 אש"ח לדגם ה Twin Motor Ultra ו – 755.0 אש"ח לדגם ה Performance.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 25/07/2025 15:44
    הגב לתגובה זו
    במבחני השוואה הוא נופל מ kia ev 9 שגם היא מתומחרת בערך ב 100 אלף ממה שהיא צריכה להיות בחול היא להיט ובארץ בגלל המחיר אין לקוחות גם הex לא היו לקוחות רק השם כבר לא מספיק צריך לספק מוצר טוב והם כבר לא שם ויותר מזה יש אחרים שכן בחצי מחיר
  • 1.
    אנונימי 22/07/2025 20:45
    הגב לתגובה זו
    אותו גודל והרכב ב300 אלף עם טכנולוגיה של 700 אלף
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.