וולוו EX90. צילום יצרן
וולוו EX90. צילום יצרן

וולוו EX90 - פרימיום, שבעה מושבים, חשמלי ויקר.

קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי וולוו לישראל החלה בשיווק ספינת הדגל של וולוו ה - EX90, קרוסאובר שבעה מקומות חשמלי ומאובזר. המחיר לא זול, 740 אש"ח או 755 אש"ח. 

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה וולוו EX90

'מאיר חברה למכוניות' יבואנית דגמי וולוו לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הוולוו EX90.

אחרי שכבר חשבנו שעידן השבעה מושבים בוולוו הסתיים, החלו לפתע שמועות על וולוו EX90 חשמלי בעל שבעה מקומות, והבוקר החל שיווקו בישראל. הוולוו EX90 הוא הרכב הגדול, המתקדם והמפואר בליין המוצרים של היצרן השוודי, הנמצא בבעלות ג'ילי.

ה - EX90 הוא קרוסאובר גדול מימדים, חשמלי מלא, פרימיום מלא, בעל שבעה מושבים. העיצוב ממשיך את השפה העדכנית של וולוו, והוא מזכיר את האח הקטן (מאוד, יחסית) ה - EX30. יחידות תאורה ראשיות מתקדמות משלובות לד בצורת T אופקית (הפטיש של ת'ור לפי וולוו), חזית אטומה ונקיה מאוד, קווים אלגנטיים ונקיים המזכירים את הוולוו XC90.

גם פנים הרכב ממשיך את קו העיצוב הנקי אותו ראינו ב EX30, כאן עם צג לוח מחוונים בגודל ''8, ומסך מולטימדיה מרכזי אנכי בגודל ''14.5. לשימוש הנהג גם תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית.

הוולוו EX90 הוא קרוסאובר גדול 'על מלא' עם אורך כולל של 5.037 מטר, ובסיס גלגלים של 2.985 מטר. הרוחב 1.964 מטר, והגובה 1.744 מטר. נפח תא המטען עומד על 697 ליטר.

וולוו EX90 סביבת נהג. צילום יצרן

ה - EX90 ישווק בשתי רמות הנעה, שתיהן עם שני מנועים והנעה כפולה כמובן. דגם הכניסה ה- Twin motor מצויד בשני מנועים כאמור והספק כולל של 408 כ"ס ומומנט של 78.5 קג"מ. הביצועים מרשימים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 5.9 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. דגם ה Performance נהנה מהספק כולל של 517 כ"ס ומומנט של 92.8 קג"מ, ובהתאם התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות. שני הדגמים עושים שימוש בסוללה בקיבולת 111Kwh (ברוטו) ו – 107Kwh (נטו). הטווח המוצהר של 611 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 250Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רשימת האיבזור ארוכה מאוד, רק כמדגם מייצג נציין קילס מלא, מערכת שמע BOSE, עדכוני OTA, בקרת אקלים עם ארבעה איזורים, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים עיסוי ועוד. החישוקים בגודל 21'' במידות שונות בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.

בוולוו כמו בוולוו שמים דגש מיוחד על תחום הבטיחות, ובהתאם ציידו את ה EX90 בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי להגה, ניטור נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 8, המקסימום האפשרי.

הוולוו EX90 משווקת במחיר של 740 אש"ח לדגם ה Twin Motor Ultra ו – 755.0 אש"ח לדגם ה Performance.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 25/07/2025 15:44
    הגב לתגובה זו
    במבחני השוואה הוא נופל מ kia ev 9 שגם היא מתומחרת בערך ב 100 אלף ממה שהיא צריכה להיות בחול היא להיט ובארץ בגלל המחיר אין לקוחות גם הex לא היו לקוחות רק השם כבר לא מספיק צריך לספק מוצר טוב והם כבר לא שם ויותר מזה יש אחרים שכן בחצי מחיר
  • 1.
    אנונימי 22/07/2025 20:45
    הגב לתגובה זו
    אותו גודל והרכב ב300 אלף עם טכנולוגיה של 700 אלף
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.