וולוו EX90. צילום יצרןוולוו EX90. צילום יצרן

וולוו EX90 - פרימיום, שבעה מושבים, חשמלי ויקר.

קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי וולוו לישראל החלה בשיווק ספינת הדגל של וולוו ה - EX90, קרוסאובר שבעה מקומות חשמלי ומאובזר. המחיר לא זול, 740 אש"ח או 755 אש"ח. 

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה וולוו EX90

'מאיר חברה למכוניות' יבואנית דגמי וולוו לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הוולוו EX90.

אחרי שכבר חשבנו שעידן השבעה מושבים בוולוו הסתיים, החלו לפתע שמועות על וולוו EX90 חשמלי בעל שבעה מקומות, והבוקר החל שיווקו בישראל. הוולוו EX90 הוא הרכב הגדול, המתקדם והמפואר בליין המוצרים של היצרן השוודי, הנמצא בבעלות ג'ילי.

ה - EX90 הוא קרוסאובר גדול מימדים, חשמלי מלא, פרימיום מלא, בעל שבעה מושבים. העיצוב ממשיך את השפה העדכנית של וולוו, והוא מזכיר את האח הקטן (מאוד, יחסית) ה - EX30. יחידות תאורה ראשיות מתקדמות משלובות לד בצורת T אופקית (הפטיש של ת'ור לפי וולוו), חזית אטומה ונקיה מאוד, קווים אלגנטיים ונקיים המזכירים את הוולוו XC90.

גם פנים הרכב ממשיך את קו העיצוב הנקי אותו ראינו ב EX30, כאן עם צג לוח מחוונים בגודל ''8, ומסך מולטימדיה מרכזי אנכי בגודל ''14.5. לשימוש הנהג גם תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית.

הוולוו EX90 הוא קרוסאובר גדול 'על מלא' עם אורך כולל של 5.037 מטר, ובסיס גלגלים של 2.985 מטר. הרוחב 1.964 מטר, והגובה 1.744 מטר. נפח תא המטען עומד על 697 ליטר.

וולוו EX90 סביבת נהג. צילום יצרן

ה - EX90 ישווק בשתי רמות הנעה, שתיהן עם שני מנועים והנעה כפולה כמובן. דגם הכניסה ה- Twin motor מצויד בשני מנועים כאמור והספק כולל של 408 כ"ס ומומנט של 78.5 קג"מ. הביצועים מרשימים עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 5.9 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. דגם ה Performance נהנה מהספק כולל של 517 כ"ס ומומנט של 92.8 קג"מ, ובהתאם התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות. שני הדגמים עושים שימוש בסוללה בקיבולת 111Kwh (ברוטו) ו – 107Kwh (נטו). הטווח המוצהר של 611 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 250Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רשימת האיבזור ארוכה מאוד, רק כמדגם מייצג נציין קילס מלא, מערכת שמע BOSE, עדכוני OTA, בקרת אקלים עם ארבעה איזורים, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים עיסוי ועוד. החישוקים בגודל 21'' במידות שונות בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.

בוולוו כמו בוולוו שמים דגש מיוחד על תחום הבטיחות, ובהתאם ציידו את ה EX90 בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי להגה, ניטור נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 8, המקסימום האפשרי.

הוולוו EX90 משווקת במחיר של 740 אש"ח לדגם ה Twin Motor Ultra ו – 755.0 אש"ח לדגם ה Performance.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 25/07/2025 15:44
    הגב לתגובה זו
    במבחני השוואה הוא נופל מ kia ev 9 שגם היא מתומחרת בערך ב 100 אלף ממה שהיא צריכה להיות בחול היא להיט ובארץ בגלל המחיר אין לקוחות גם הex לא היו לקוחות רק השם כבר לא מספיק צריך לספק מוצר טוב והם כבר לא שם ויותר מזה יש אחרים שכן בחצי מחיר
  • 1.
    אנונימי 22/07/2025 20:45
    הגב לתגובה זו
    אותו גודל והרכב ב300 אלף עם טכנולוגיה של 700 אלף
רכב חשמלי דונגפנג
צילום: יצרן

המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?

מס נסועה אמור להיכנס לתוקף ב-2026 - האם זה יקרה, ומה צפוי שיקרה במס קנייה ובשווי השימוש של רכבים חשמליים?

רן קידר |

משרד האוצר עומד בפני דילמה מורכבת. מצד אחד, הצורך הדחוף לפצות על אובדן הכנסות ממיסי דלקים שנשחקות בקצב מואץ. מצד שני, הרצון לעודד מעבר לתחבורה חשמלית כחלק מהתחייבויות סביבתיות בינלאומיות. ובאמצע? שנת בחירות שמתקרבת במהירות ומסכלת אפשרות של מיסוי משמעותי, אם בכלל. בשנת בחירות מספקים לרוב לציבור סוכריות ומתנות ובטח שלא מעלים מסים. כתוצאה מכך, רפורמות מס בתחום הרכב החשמלי שתוכננו להיכנס לתוקף בינואר, נמצאות כעת בסימן שאלה גדול.

ברקע, ירידה דרמטית של מעל 20% במסירות רכבים חשמליים מתחילת השנה. צרכנים מתלבטים בין חשמלי לבנזין; יש פחות עסקאות; התמריץ הכלכלי בעד חשמלי - הופחת מאוד; וגם רוכשים פוטנציאלים חוששים מהעלאות מס עתידיות, ובעיקר ממס נסועה שאמור היה להיות משמעותי  (מס על נסיעה לפי קילומטראז' ברכב חשמלי - כ-15 אגורות לקילומטר). במקביל, יבואנים נתקעו עם מלאי גדל, ומפת הביקושים וההיצעים הובילה לרידיות מחירים ומבצעים ועדיין - קונים פחות רכבים חשמליים, לכאורה בניגוד לרציונל ולמטרות הממשלה.

במקביל, חוקי הבחירות בישראל יוצרים מציאות ייחודית: תקופת הקפאה של 90 יום לפני בחירות שבה אסור לבצע שינויי מס משמעותיים. בבחירות צפויות להיות בכל נקות זמן מאוד 6 חודשים ועד אוקטובר 2026, והחלון להעברת רפורמות המס נסגר במהירות. מעבר לכך, האוצר יכול לקצות להעביר רפורמות, אבל השר ובכלל, הממשלה, לא בעניין של העלאות מס לציבור. הם בעניין של להיבחר ורוצים נקודות זכות אצל הבוחרים.  

מס הנסועה: החלום שהתנפץ על סלע המציאות

הרעיון של מס נסועה נשמע פשוט - גביית מס על כל קילומטר נסיעה. חמש עשרה אגורות לקילומטר, חישוב פשוט שיכול להכניס לקופת המדינה כשני מיליארד שקל בשנה. אבל בין החזון למציאות, קיים פער גדול. התשתית הטכנולוגית הנדרשת למעקב אחר נסועה פשוט לא קיימת. המערכות הדיגיטליות שיכולות לעקוב אחר כל רכב בזמן אמת מעלות שאלות של פרטיות שאף אחד לא ממהר להתמודד איתן. האלטרנטיבה של בדיקות במכוני רישוי מסורבלת ויקרה. 

במקביל, יש ההתנגדות הציבורית למס חדש, במיוחד כזה שנתפס כפגיעה ישירה במי שכבר השקיע סכומי עתק ברכב חשמלי. כל אלו ובעיקר הבחירות מביאים  לכך שסיכוי מאוד טוב שלמרות שהוא כבר הוגדר כחלק מהתקציב ל-2026, מס נסועה לא ייכנס לתוקף. האוצר כבר מתחיל לבחון חלופות יצירתיות - אולי מס על טעינה ביתית, אולי היטלים על תשתיות טעינה ציבוריות. אבל אלה פתרונות חלקיים שלא יפצו על ההכנסות האבודות.