טיפים לקביעת היררכיה נכונה לחנות וירטואלית

תוכן בחסות |

היררכיה נכונה היא חשובה עבור כל אתר, אך כאשר מדובר בחנות וירטואלית, היא חשובה על אחת כמה וכמה. במידה ומדובר בחנות גדולה, שמקיפה קטגוריות רבות של מוצרים, חשיבות ההיררכיה אף עולה מדרגה. אתר שבנוי בצורה מסודרת עוזר לגולש למצוא בקלות את המוצרים שהוא מבקש למצוא, משפר את חווית הגלישה, עוזר לקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש ולהגדלת הטראפיק והמכירות שלו. כיצד קובעים היררכיה נכונה?

 

לתכנן ולאפיין מראש  

חשוב לחשוב ולתכנן מראש כיצד יראה האתר ואין זה משנה עם אתם בונים אותו עם חברה כמו קונימבו או פרילנסר שעושה את זה בוורדפרס.. מומלץ לערוך תרשים שיסדר את דפי הקטגוריה ודפי המוצר, ממש כמו עץ שורשים משפחתי. כך תוכלו לעשות סדר גם בראש וגם בהיררכיה, למנוע טעויות ולחשוב על פתרונות יצירתיים מראש. שירות בניית אתרים לעסקים שפועל באופן מקצועי ומחושב מתחיל מנקודה זאת.

 

היררכיה נכונה והדרגתית

ככלל אצבע, דף הבית של החנות צריך להוביל לדפי קטגוריה, שמובילים לתת קטגוריות, במידה וישנן, ואז ממשיך לדפי המוצר הספציפיים.

 

כמה שפחות מעברים

כדאי שהחנות תהיה בנויה כך שכל מוצר לא יהיה רחוק יותר מ-3 או 4 קישורים מדף הבית. מבנה נוח ומינימליסטי ככל האפשר יקל על המשתמש להשיג את מבוקשו ולמצוא את המוצרים שהוא מחפש, מבלי לבזבז הרבה זמן ומאמץ בדרך.

 

בחירה נכונה של קטגוריות

כל קטגוריה של מוצרים צריכה לעמוד בפני עצמה ויש להימנע כמה שאפשר מעמודי קטגוריה דומים יחסית. מצב שבו קטגוריות דומות מדי אחת לשנייה מבזבז זמן עבור הגולש, הופך את האתר לפחות ברור ונגיש וליותר מבלבל.  

 

שימוש נכון בכתובות URL

כל עמוד באתר צריך להיות בעל כתובת URL מדויקת וללא תוספות מיותרות ובעלת צפיפות גבוהה של ביטויי מפתח שעוזרת למנועי החיפוש לפענח את האתר. כל כתובת אמורה לייצג את ההיררכיה של החנות והמיקום של הדף המסוים בתוך ההיררכיה.

 

שימוש בקישורים פנימיים

כל דף בחנות שלכם צריך לקבל קישור לפחות מדף אחד אחר באתר, ולהוביל לפחות לדף אחד נוסף. קישורים פנימיים הם בריאים עבור האתר, וכמה שיותר – יותר טוב. הם עוזרים לניווט של הגולש ועוזרים לקידום האורגני.

 

להבליט את האינטרסים

באופן הגיוני, קטגוריות ומוצרים בעלי חשיבות גדולה עבורכם צריכים להופיע כבר בדף הבית ובתפריט המרכזי באתר.

 

שימוש נכון בביטויי מפתח

יש לדאוג שביטוי המפתח החשובים והרלוונטיים ביותר עבורכם יופיעו במקומות מרכזיים באתר.

 

תוכן איכותי

יצירה של תוכן איכותי בדפים השונים עוזרת לקידום האורגני של האתר, מעניקה ערך לגולש ועוזרת לו לקבל החלטות מושכלות. בכל הקשור לתוכן, כדאי להשתמש בתגי קנוניקל על מנת להימנע ממצבים של כפילויות ותוכן משוכפל אשר פוגעים במאמצי הקידום של האתר.

 

עדכון מתמיד

כמובן שההיררכיה של האתר עשויה להשתנות במידה זו או אחרת ככל שהחנות מתרחבת מבחינת כמות המוצרים ואף כמות הקטגוריות השונות שבה. שינויים ואופטימיזציה הם חלק מהעניין, ותמיד יש לחתור לשמירה על היררכיה נכונה שמתבססת על האפיון הראשוני שנערך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: STG Digital Marketing Agencyצילום: STG Digital Marketing Agency

5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה

הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין

נושאים בכתבה עיצוב משרד

בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.

1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי

אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.

2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות

אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.

3. צבע ככלי למצב רוח

הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.

4. הטבע נכנס למשרד

בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.

צילום: אייל עובדיה AIצילום: אייל עובדיה AI

הלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?

אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות

נושאים בכתבה הלוואה חוץ בנקאית

בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.

בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?

"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".


שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?

אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.

קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?


שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?