פוטבול אמריקאי
צילום: צילום ארכיון אלכסנדר כץ

חדשות טובות לפני הסופרבול: הרייטינג של ה-NFL מזנק

נתוני הצפייה של ליגת הפוטבול הסדירה זינקו ב-10% ביחס לעונה שעברה שנפגעה מהקורונה וסבלה גם מסכסוך על הנשיא היוצא טראמפ. עכשיו בליגה מצפים לפלייאוף מרתק לקראת הפינאלה - משדר הספורט הפופולארי בארה"ב

אלכסנדר כץ |

עונת הפוטבול האמריקאי נכנסת בימים אלו לשלב הפלייאוף, אבל כבר עכשיו רשתות השידור האמריקאיות יכולות להיות מרוצות. הרייטינג של ליגת ה-NFL הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, רשם זינוק של 10% ביחס לעונה שעברה - כך על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל. על פי נתוני נילסן - החברה שבודקת את נתוני הצפייה בארה"ב, מדובר על הרייטינג הטוב ביותר של העונה הרגילה מאז 2015, ובשיפור ניכר ביחס לנתונים שהיו בשנה הראשונה של מגפת הקורונה, אחרי קיץ 2020.

באותה שנה, הנתונים נפגעו משמעותית, דבר שאילץ את רשתות השידור המשדרות את משחקי הליגה, לבנות עסקאות פרסום חדשות עם המפרסמים, בשל ירידה באחוזי הצפייה. מה הסיבה לירידה? דחיית משחקים בעקבות הקורונה, התנגדות של חלק מהאוהדים למאבק של ה-BLM (Black Lives Matter) שזכתה לתמיכתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שירותי סטרימינג ללא פרסומות, ותחרות על אותן משבצות שידור עם משחקים מענפי ספורט אחרים, שנדחו בשל המגפה ושובצו במקביל למשחקי ה-NFL.

ומה הוביל לשינוי השנה? מגבלות הכניסה לאצטדיונים הופחתו, כמו גם הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות שהפכו לפחות נוקשות, מה שהוביל לעלייה במספר הצופים באצטדיונים, וכפועל יוצא, הגברת ההייפ סביב המשחקים ועליית הרייטינג.

ליגת ה-NFL מוכרת את משחקיה לרשתות השידור לפני ימי שידור. המשחק האטרקטיבי ביותר בליגה באותו שבוע, משוחק ביום ראשון בערב תחת המיתוג Sunday night football (SNF) ברשת NBC. פוקס משדרת את המשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ובשני בערב המשחק משודר ב-ESPN. בחמישי בלילה המשחק משודר בפוקס ספורט וב-NFL (ערוץ הליגה). בכל הגזרות נרשמה עלייה בנתוני הצפייה.

אחרי השפל של הסופרבול בשנה שעברה עם 96.4 מיליון צופים לרשת CBS (בסופרבול ב-2015 נרשם למשל שיא צופים של 114.5 מיליון, א"כ), מקווים ברשת NBC שתשדר השנה את האירוע, כי הנתונים עד כה יקפיצו גם את מספר הצופים בסופרבול שיתקיים ב-13 בפברואר. בכל הנוגע לפרסום, שיא אחד כבר נרשם - 6.5 מיליון דולר עבור ספורט 30 שניות, זינוק של 20% ביחס לשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.