חדשות טובות לפני הסופרבול: הרייטינג של ה-NFL מזנק
נתוני הצפייה של ליגת הפוטבול הסדירה זינקו ב-10% ביחס לעונה שעברה שנפגעה מהקורונה וסבלה גם מסכסוך על הנשיא היוצא טראמפ. עכשיו בליגה מצפים לפלייאוף מרתק לקראת הפינאלה - משדר הספורט הפופולארי בארה"ב
עונת הפוטבול האמריקאי נכנסת בימים אלו לשלב הפלייאוף, אבל כבר עכשיו רשתות השידור האמריקאיות יכולות להיות מרוצות. הרייטינג של ליגת ה-NFL הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, רשם זינוק של 10% ביחס לעונה שעברה - כך על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל. על פי נתוני נילסן - החברה שבודקת את נתוני הצפייה בארה"ב, מדובר על הרייטינג הטוב ביותר של העונה הרגילה מאז 2015, ובשיפור ניכר ביחס לנתונים שהיו בשנה הראשונה של מגפת הקורונה, אחרי קיץ 2020.
באותה שנה, הנתונים נפגעו משמעותית, דבר שאילץ את רשתות השידור המשדרות את משחקי הליגה, לבנות עסקאות פרסום חדשות עם המפרסמים, בשל ירידה באחוזי הצפייה. מה הסיבה לירידה? דחיית משחקים בעקבות הקורונה, התנגדות של חלק מהאוהדים למאבק של ה-BLM (Black Lives Matter) שזכתה לתמיכתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שירותי סטרימינג ללא פרסומות, ותחרות על אותן משבצות שידור עם משחקים מענפי ספורט אחרים, שנדחו בשל המגפה ושובצו במקביל למשחקי ה-NFL.
ומה הוביל לשינוי השנה? מגבלות הכניסה לאצטדיונים הופחתו, כמו גם הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות שהפכו לפחות נוקשות, מה שהוביל לעלייה במספר הצופים באצטדיונים, וכפועל יוצא, הגברת ההייפ סביב המשחקים ועליית הרייטינג.
ליגת ה-NFL מוכרת את משחקיה לרשתות השידור לפני ימי שידור. המשחק האטרקטיבי ביותר בליגה באותו שבוע, משוחק ביום ראשון בערב תחת המיתוג Sunday night football (SNF) ברשת NBC. פוקס משדרת את המשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ובשני בערב המשחק משודר ב-ESPN. בחמישי בלילה המשחק משודר בפוקס ספורט וב-NFL (ערוץ הליגה). בכל הגזרות נרשמה עלייה בנתוני הצפייה.
- קומקאסט מפצלת את הערוצים שלה - מה יהיה עם CNBC ו-MSNBC?
- התגעגעתם לקרלינג? 500 שעות לייב ישודרו ממשחקי החורף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי השפל של הסופרבול בשנה שעברה עם 96.4 מיליון צופים לרשת CBS (בסופרבול ב-2015 נרשם למשל שיא צופים של 114.5 מיליון, א"כ), מקווים ברשת NBC שתשדר השנה את האירוע, כי הנתונים עד כה יקפיצו גם את מספר הצופים בסופרבול שיתקיים ב-13 בפברואר. בכל הנוגע לפרסום, שיא אחד כבר נרשם - 6.5 מיליון דולר עבור ספורט 30 שניות, זינוק של 20% ביחס לשנה שעברה.
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף בראש כל רצועות השידור
כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11
לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010
אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.
פריים טיים
בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה,
עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
