פוטבול אמריקאי
צילום: צילום ארכיון אלכסנדר כץ

חדשות טובות לפני הסופרבול: הרייטינג של ה-NFL מזנק

נתוני הצפייה של ליגת הפוטבול הסדירה זינקו ב-10% ביחס לעונה שעברה שנפגעה מהקורונה וסבלה גם מסכסוך על הנשיא היוצא טראמפ. עכשיו בליגה מצפים לפלייאוף מרתק לקראת הפינאלה - משדר הספורט הפופולארי בארה"ב

אלכסנדר כץ |

עונת הפוטבול האמריקאי נכנסת בימים אלו לשלב הפלייאוף, אבל כבר עכשיו רשתות השידור האמריקאיות יכולות להיות מרוצות. הרייטינג של ליגת ה-NFL הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, רשם זינוק של 10% ביחס לעונה שעברה - כך על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל. על פי נתוני נילסן - החברה שבודקת את נתוני הצפייה בארה"ב, מדובר על הרייטינג הטוב ביותר של העונה הרגילה מאז 2015, ובשיפור ניכר ביחס לנתונים שהיו בשנה הראשונה של מגפת הקורונה, אחרי קיץ 2020.

באותה שנה, הנתונים נפגעו משמעותית, דבר שאילץ את רשתות השידור המשדרות את משחקי הליגה, לבנות עסקאות פרסום חדשות עם המפרסמים, בשל ירידה באחוזי הצפייה. מה הסיבה לירידה? דחיית משחקים בעקבות הקורונה, התנגדות של חלק מהאוהדים למאבק של ה-BLM (Black Lives Matter) שזכתה לתמיכתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שירותי סטרימינג ללא פרסומות, ותחרות על אותן משבצות שידור עם משחקים מענפי ספורט אחרים, שנדחו בשל המגפה ושובצו במקביל למשחקי ה-NFL.

ומה הוביל לשינוי השנה? מגבלות הכניסה לאצטדיונים הופחתו, כמו גם הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות שהפכו לפחות נוקשות, מה שהוביל לעלייה במספר הצופים באצטדיונים, וכפועל יוצא, הגברת ההייפ סביב המשחקים ועליית הרייטינג.

ליגת ה-NFL מוכרת את משחקיה לרשתות השידור לפני ימי שידור. המשחק האטרקטיבי ביותר בליגה באותו שבוע, משוחק ביום ראשון בערב תחת המיתוג Sunday night football (SNF) ברשת NBC. פוקס משדרת את המשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ובשני בערב המשחק משודר ב-ESPN. בחמישי בלילה המשחק משודר בפוקס ספורט וב-NFL (ערוץ הליגה). בכל הגזרות נרשמה עלייה בנתוני הצפייה.

אחרי השפל של הסופרבול בשנה שעברה עם 96.4 מיליון צופים לרשת CBS (בסופרבול ב-2015 נרשם למשל שיא צופים של 114.5 מיליון, א"כ), מקווים ברשת NBC שתשדר השנה את האירוע, כי הנתונים עד כה יקפיצו גם את מספר הצופים בסופרבול שיתקיים ב-13 בפברואר. בכל הנוגע לפרסום, שיא אחד כבר נרשם - 6.5 מיליון דולר עבור ספורט 30 שניות, זינוק של 20% ביחס לשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.