פוטבול אמריקאי
צילום: צילום ארכיון אלכסנדר כץ

חדשות טובות לפני הסופרבול: הרייטינג של ה-NFL מזנק

נתוני הצפייה של ליגת הפוטבול הסדירה זינקו ב-10% ביחס לעונה שעברה שנפגעה מהקורונה וסבלה גם מסכסוך על הנשיא היוצא טראמפ. עכשיו בליגה מצפים לפלייאוף מרתק לקראת הפינאלה - משדר הספורט הפופולארי בארה"ב

אלכסנדר כץ |

עונת הפוטבול האמריקאי נכנסת בימים אלו לשלב הפלייאוף, אבל כבר עכשיו רשתות השידור האמריקאיות יכולות להיות מרוצות. הרייטינג של ליגת ה-NFL הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, רשם זינוק של 10% ביחס לעונה שעברה - כך על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל. על פי נתוני נילסן - החברה שבודקת את נתוני הצפייה בארה"ב, מדובר על הרייטינג הטוב ביותר של העונה הרגילה מאז 2015, ובשיפור ניכר ביחס לנתונים שהיו בשנה הראשונה של מגפת הקורונה, אחרי קיץ 2020.

באותה שנה, הנתונים נפגעו משמעותית, דבר שאילץ את רשתות השידור המשדרות את משחקי הליגה, לבנות עסקאות פרסום חדשות עם המפרסמים, בשל ירידה באחוזי הצפייה. מה הסיבה לירידה? דחיית משחקים בעקבות הקורונה, התנגדות של חלק מהאוהדים למאבק של ה-BLM (Black Lives Matter) שזכתה לתמיכתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שירותי סטרימינג ללא פרסומות, ותחרות על אותן משבצות שידור עם משחקים מענפי ספורט אחרים, שנדחו בשל המגפה ושובצו במקביל למשחקי ה-NFL.

ומה הוביל לשינוי השנה? מגבלות הכניסה לאצטדיונים הופחתו, כמו גם הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות שהפכו לפחות נוקשות, מה שהוביל לעלייה במספר הצופים באצטדיונים, וכפועל יוצא, הגברת ההייפ סביב המשחקים ועליית הרייטינג.

ליגת ה-NFL מוכרת את משחקיה לרשתות השידור לפני ימי שידור. המשחק האטרקטיבי ביותר בליגה באותו שבוע, משוחק ביום ראשון בערב תחת המיתוג Sunday night football (SNF) ברשת NBC. פוקס משדרת את המשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ובשני בערב המשחק משודר ב-ESPN. בחמישי בלילה המשחק משודר בפוקס ספורט וב-NFL (ערוץ הליגה). בכל הגזרות נרשמה עלייה בנתוני הצפייה.

אחרי השפל של הסופרבול בשנה שעברה עם 96.4 מיליון צופים לרשת CBS (בסופרבול ב-2015 נרשם למשל שיא צופים של 114.5 מיליון, א"כ), מקווים ברשת NBC שתשדר השנה את האירוע, כי הנתונים עד כה יקפיצו גם את מספר הצופים בסופרבול שיתקיים ב-13 בפברואר. בכל הנוגע לפרסום, שיא אחד כבר נרשם - 6.5 מיליון דולר עבור ספורט 30 שניות, זינוק של 20% ביחס לשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.