פוטבול אמריקאי
צילום: צילום ארכיון אלכסנדר כץ

חברות הקריפטו מגיעות לסופרבול; שיא של 6.5 מ' ד' לפרסומת

Crypto.com ו-FTX יפרסמו לראשונה במשדר הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, יחד עם מותגי ענק כמו פייסבוק, ניסאן וטויוטה. מחיר פרסומת 30 שניות זינק בשנה בכמעט 20%
אלכסנדר כץ |

הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הגדולים בארה"ב, יתקיים בעוד כחמישה שבועות, ב-13 בפברואר באצטדיון SoFi החדש בלוס אנג'לס, הבית של קבוצות הפוטבול המקומיות הראמס והצ'רג'רס. מדובר באירוע הספורט הבודד הכי נצפה מדי שנה, וככזה - גם אחד שמושך את הפרסומות הכי יצירתיות של חברות שמוכנות לפתוח את הארנק ולשלוף מיליונים.  

בשנה שעברה צפו בגמר ליגת הפוטבול ה-NFL האמריקאית ששודר ב-CBS כ-96.4 מיליון אמריקאים, נתון גבוה אבל לא כזה שמדגדג את השיאים שנרשמו באמצע העשור הקודם. השיא למשל היה בסופרבול 2015 בו צפו 114.5 מיליון איש. מאז חלה ירידה במספר הצופים. מאידך, CBS מסרה לאחר האירוע בפברואר שעבר, כי נרשם שיא של צפייה בסטרימינג - 5.7 מיליון צופים.

פצצת הרייטינג האמריקאית הייתה מאז ומתמיד אכסניה לפרסומות מיוחדות שאפשרו למיתולוגיות, כאלה שהופקו במיוחד עבור האירוע או שהושקו בסופרבול. בשל כך גם מחירי הפרסום עבור ספוט 30 שניות, הן היקרות ביותר בעולם. בשנה שעברה תג המחיר לפרסומת עמד על 5.7 מיליון. השנה כבר זינק בכמעט 20% - ל-6.5 מיליון דולר.

העניין ההולך וגובר סביב המטבעות הדיגיטליים, מביא לראשונה שתי חברות קריפטו לפרסם בסופרבול. הראשונה היא Crypto.com מסינגפור, שרק שילמה רק לפני כחודש 700 מיליון דולר (כן כן, שבע מאות מיליון דולר!!!) עבור הזכויות לקרוא את סטייפלס ארנה בלוס אנג'לס - אולם הכדורסל הביתי של הלייקרס וקליפקס - על שמה, כך שהמתחם נקרא מהקיץ הקריפטו קום ארנה. הפרזנטור של החברה הוא הכוכב ההוליוודי מאט דיימון, שלא מן הנמנע שיככב גם בסרטון הפרסומות שהחברה תפיק עבור הסופרבול.

חברה נוספת בקטגוריה זו שתפרסם בסופרבול לראשונה היא FTX, העוסקת במסחר במטבעות מבוזרים. בשנה שעברה היא אף רכשה את הזכויות לשם של אצטדיון הכדורסל של המיאמי היט, ותשלם 135 מיליון דולר כדי שהארינה תיקרא ארנת FTX ב-19 השנים הבאות. היא גם החתימה את אגדת הפוטבול האמריקאי טום בריידי מהטמפה ביי באקנירס כדי שישמש פרזנטור שלה.

חברה נוספת שתפרסם לראשונה בסופרבול היא חברת הסחר האלקטרוני Rakuten היפנית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.