חברות הקריפטו מגיעות לסופרבול; שיא של 6.5 מ' ד' לפרסומת
הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הגדולים בארה"ב, יתקיים בעוד כחמישה שבועות, ב-13 בפברואר באצטדיון SoFi החדש בלוס אנג'לס, הבית של קבוצות הפוטבול המקומיות הראמס והצ'רג'רס. מדובר באירוע הספורט הבודד הכי נצפה מדי שנה, וככזה - גם אחד שמושך את הפרסומות הכי יצירתיות של חברות שמוכנות לפתוח את הארנק ולשלוף מיליונים.
בשנה שעברה צפו בגמר ליגת הפוטבול ה-NFL האמריקאית ששודר ב-CBS כ-96.4 מיליון אמריקאים, נתון גבוה אבל לא כזה שמדגדג את השיאים שנרשמו באמצע העשור הקודם. השיא למשל היה בסופרבול 2015 בו צפו 114.5 מיליון איש. מאז חלה ירידה במספר הצופים. מאידך, CBS מסרה לאחר האירוע בפברואר שעבר, כי נרשם שיא של צפייה בסטרימינג - 5.7 מיליון צופים.
פצצת הרייטינג האמריקאית הייתה מאז ומתמיד אכסניה לפרסומות מיוחדות שאפשרו למיתולוגיות, כאלה שהופקו במיוחד עבור האירוע או שהושקו בסופרבול. בשל כך גם מחירי הפרסום עבור ספוט 30 שניות, הן היקרות ביותר בעולם. בשנה שעברה תג המחיר לפרסומת עמד על 5.7 מיליון. השנה כבר זינק בכמעט 20% - ל-6.5 מיליון דולר.
העניין ההולך וגובר סביב המטבעות הדיגיטליים, מביא לראשונה שתי חברות קריפטו לפרסם בסופרבול. הראשונה היא Crypto.com מסינגפור, שרק שילמה רק לפני כחודש 700 מיליון דולר (כן כן, שבע מאות מיליון דולר!!!) עבור הזכויות לקרוא את סטייפלס ארנה בלוס אנג'לס - אולם הכדורסל הביתי של הלייקרס וקליפקס - על שמה, כך שהמתחם נקרא מהקיץ הקריפטו קום ארנה. הפרזנטור של החברה הוא הכוכב ההוליוודי מאט דיימון, שלא מן הנמנע שיככב גם בסרטון הפרסומות שהחברה תפיק עבור הסופרבול.
חברה נוספת בקטגוריה זו שתפרסם בסופרבול לראשונה היא FTX, העוסקת במסחר במטבעות מבוזרים. בשנה שעברה היא אף רכשה את הזכויות לשם של אצטדיון הכדורסל של המיאמי היט, ותשלם 135 מיליון דולר כדי שהארינה תיקרא ארנת FTX ב-19 השנים הבאות. היא גם החתימה את אגדת הפוטבול האמריקאי טום בריידי מהטמפה ביי באקנירס כדי שישמש פרזנטור שלה.
חברה נוספת שתפרסם לראשונה בסופרבול היא חברת הסחר האלקטרוני Rakuten היפנית.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
