הסטארט אפ של זוהר לבקוביץ' גייס 15 מיליון ד' בשלב ה-SEED

החברה של כוכב "הכרישים" בקשת עוסקת באלגורתים שאמור לזהות ולסנן תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות ואפליקציות. לבקוביץ': "הקמנו את החברה אחרי שהבנו שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת"
אייס |

L1ght, חברה שפיתחה טכנולוגיות AI לאיתור ומניעה של תכנים פוגעניים ברשת במטרה להגן על ילדים, הודיע היום על גיוס Seed של 15 מיליון דולר בהובלת הקרנות Mangrove Capital Partners Tribeca Venture Partners ו-Western Technology Investment.

 

החברה מייעדת את כספי הגיוס על מנת להאיץ את ההשקעה במחקר ופיתוח ובמטרה לגייס לקוחות נוספים. מאז השקת המוצר L1ght מעידה על התעניינות גדולה מצד גופים רבים ולכן החליטה לבצע את הגיוס, כדי לענות על הדרישה הגבוהה מצד ענקיות וחברות טכנולוגיה רבות.

 

האלגוריתמים של L1ght מציעים גם מענה לסינון ואיתור תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות, אפליקציות צ׳אט, משחקי גיימינג מרובי-משתתפים וחברות אחסון אתרים. הטכנולוגיה של החברה מתועלת למטרה של זיהוי ומניעה של בריונות, שיימינג, דברי נאצה, פדופיליה ומקרים של משתמשים המנסים לפגוע בעצמם.

 

הבידול של L1ght הוא במוצר שמציע מענה שלא היה קיים בעבר, הטכנולוגיה יכולה לזהות ולחזות תכני פוגעניים בכל צורת תקשורת: טקסט, קטעי אודיו, וידאו או בתמונות.

 

"כאבא וכיזם הייעוד של L1ght חשוב לי מאוד ברמה האישית״, אומר זוהר לבקוביץ׳, מייסד ומנכ״ל L1ght. ״אני ורון פורת הקמנו את החברה לפני שנה, אחרי שהגענו למסקנה שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת. בדקנו כיצד טיפלו בנושא עד היום והרגשנו שלא נעשה מספיק להתמודד עם הבעיות הללו. ההשקעה שקיבלנו היא הכרת אמון והוכחה שהטכנולוגיה שלנו מעניקה מענה לצורך. אני מלא כבוד והערכה למשקיעים מהשורה הראשונה על הבעת האמון להצטרף למשימה החשובה הזאת״.

 

״ביצענו מחקרים, ונחשפנו לכל התופעות הפחות נעימות שמשפיעות על חיי ילדינו ככל שהאינטרנט והעולם הדיגיטלי צומחים במהירות״, אומר רועי סער, שותף בקרן Mangrove. ״התכנים הרעילים ברשת מגיעים עם מחיר גבוה מאוד, וכולנו משלמים אותו בתור חברה. חקרנו את התחום ובמסגרת הבדיקות שערכנו להשקעה בו, נחשפנו ל-L1ght והיזמים שמאחורי החברה, שהרשימו אותנו מאוד״.

 

צוות ההנהלה בסטרטאפ כולל גם את חמי פקר, לשעבר ראש מנהלת הסייבר במשרד ראש הממשלה, וכן יואב וילנר, לשעבר מייסד ומנכ״ל ראנקי - חברת המרקטינג הגדולה בישראל לסטרטאפים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.