זוהר לבקוביץ'
צילום: מסך קשת 12

הסטארט אפ של זוהר לבקוביץ' גייס 15 מיליון ד' בשלב ה-SEED

החברה של כוכב "הכרישים" בקשת עוסקת באלגורתים שאמור לזהות ולסנן תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות ואפליקציות. לבקוביץ': "הקמנו את החברה אחרי שהבנו שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת"
אייס |

L1ght, חברה שפיתחה טכנולוגיות AI לאיתור ומניעה של תכנים פוגעניים ברשת במטרה להגן על ילדים, הודיע היום על גיוס Seed של 15 מיליון דולר בהובלת הקרנות Mangrove Capital Partners Tribeca Venture Partners ו-Western Technology Investment.

 

החברה מייעדת את כספי הגיוס על מנת להאיץ את ההשקעה במחקר ופיתוח ובמטרה לגייס לקוחות נוספים. מאז השקת המוצר L1ght מעידה על התעניינות גדולה מצד גופים רבים ולכן החליטה לבצע את הגיוס, כדי לענות על הדרישה הגבוהה מצד ענקיות וחברות טכנולוגיה רבות.

 

האלגוריתמים של L1ght מציעים גם מענה לסינון ואיתור תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות, אפליקציות צ׳אט, משחקי גיימינג מרובי-משתתפים וחברות אחסון אתרים. הטכנולוגיה של החברה מתועלת למטרה של זיהוי ומניעה של בריונות, שיימינג, דברי נאצה, פדופיליה ומקרים של משתמשים המנסים לפגוע בעצמם.

 

הבידול של L1ght הוא במוצר שמציע מענה שלא היה קיים בעבר, הטכנולוגיה יכולה לזהות ולחזות תכני פוגעניים בכל צורת תקשורת: טקסט, קטעי אודיו, וידאו או בתמונות.

 

"כאבא וכיזם הייעוד של L1ght חשוב לי מאוד ברמה האישית״, אומר זוהר לבקוביץ׳, מייסד ומנכ״ל L1ght. ״אני ורון פורת הקמנו את החברה לפני שנה, אחרי שהגענו למסקנה שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת. בדקנו כיצד טיפלו בנושא עד היום והרגשנו שלא נעשה מספיק להתמודד עם הבעיות הללו. ההשקעה שקיבלנו היא הכרת אמון והוכחה שהטכנולוגיה שלנו מעניקה מענה לצורך. אני מלא כבוד והערכה למשקיעים מהשורה הראשונה על הבעת האמון להצטרף למשימה החשובה הזאת״.

 

״ביצענו מחקרים, ונחשפנו לכל התופעות הפחות נעימות שמשפיעות על חיי ילדינו ככל שהאינטרנט והעולם הדיגיטלי צומחים במהירות״, אומר רועי סער, שותף בקרן Mangrove. ״התכנים הרעילים ברשת מגיעים עם מחיר גבוה מאוד, וכולנו משלמים אותו בתור חברה. חקרנו את התחום ובמסגרת הבדיקות שערכנו להשקעה בו, נחשפנו ל-L1ght והיזמים שמאחורי החברה, שהרשימו אותנו מאוד״.

 

צוות ההנהלה בסטרטאפ כולל גם את חמי פקר, לשעבר ראש מנהלת הסייבר במשרד ראש הממשלה, וכן יואב וילנר, לשעבר מייסד ומנכ״ל ראנקי - חברת המרקטינג הגדולה בישראל לסטרטאפים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.