זוהר לבקוביץ'
צילום: מסך קשת 12

הסטארט אפ של זוהר לבקוביץ' גייס 15 מיליון ד' בשלב ה-SEED

החברה של כוכב "הכרישים" בקשת עוסקת באלגורתים שאמור לזהות ולסנן תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות ואפליקציות. לבקוביץ': "הקמנו את החברה אחרי שהבנו שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת"
אייס |

L1ght, חברה שפיתחה טכנולוגיות AI לאיתור ומניעה של תכנים פוגעניים ברשת במטרה להגן על ילדים, הודיע היום על גיוס Seed של 15 מיליון דולר בהובלת הקרנות Mangrove Capital Partners Tribeca Venture Partners ו-Western Technology Investment.

 

החברה מייעדת את כספי הגיוס על מנת להאיץ את ההשקעה במחקר ופיתוח ובמטרה לגייס לקוחות נוספים. מאז השקת המוצר L1ght מעידה על התעניינות גדולה מצד גופים רבים ולכן החליטה לבצע את הגיוס, כדי לענות על הדרישה הגבוהה מצד ענקיות וחברות טכנולוגיה רבות.

 

האלגוריתמים של L1ght מציעים גם מענה לסינון ואיתור תכנים פוגעניים ובלתי ראויים ברשתות חברתיות, אפליקציות צ׳אט, משחקי גיימינג מרובי-משתתפים וחברות אחסון אתרים. הטכנולוגיה של החברה מתועלת למטרה של זיהוי ומניעה של בריונות, שיימינג, דברי נאצה, פדופיליה ומקרים של משתמשים המנסים לפגוע בעצמם.

 

הבידול של L1ght הוא במוצר שמציע מענה שלא היה קיים בעבר, הטכנולוגיה יכולה לזהות ולחזות תכני פוגעניים בכל צורת תקשורת: טקסט, קטעי אודיו, וידאו או בתמונות.

 

"כאבא וכיזם הייעוד של L1ght חשוב לי מאוד ברמה האישית״, אומר זוהר לבקוביץ׳, מייסד ומנכ״ל L1ght. ״אני ורון פורת הקמנו את החברה לפני שנה, אחרי שהגענו למסקנה שקיימת סכנה אמיתית לילדים שלנו ברשת. בדקנו כיצד טיפלו בנושא עד היום והרגשנו שלא נעשה מספיק להתמודד עם הבעיות הללו. ההשקעה שקיבלנו היא הכרת אמון והוכחה שהטכנולוגיה שלנו מעניקה מענה לצורך. אני מלא כבוד והערכה למשקיעים מהשורה הראשונה על הבעת האמון להצטרף למשימה החשובה הזאת״.

 

״ביצענו מחקרים, ונחשפנו לכל התופעות הפחות נעימות שמשפיעות על חיי ילדינו ככל שהאינטרנט והעולם הדיגיטלי צומחים במהירות״, אומר רועי סער, שותף בקרן Mangrove. ״התכנים הרעילים ברשת מגיעים עם מחיר גבוה מאוד, וכולנו משלמים אותו בתור חברה. חקרנו את התחום ובמסגרת הבדיקות שערכנו להשקעה בו, נחשפנו ל-L1ght והיזמים שמאחורי החברה, שהרשימו אותנו מאוד״.

 

צוות ההנהלה בסטרטאפ כולל גם את חמי פקר, לשעבר ראש מנהלת הסייבר במשרד ראש הממשלה, וכן יואב וילנר, לשעבר מייסד ומנכ״ל ראנקי - חברת המרקטינג הגדולה בישראל לסטרטאפים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.