איך מותג שלא נהג למכור ישירות לצרכן מזנק ב-270% באי-קומרס?
חובבי כדורסל מכירים בוודאי את מותג הספורט Spalding שהולך יד ביד עם המשחק הוותיק כבר למעלה מ-100 שנים. המותג שבאופן מסורתי מוכר את מוצריו דרך רשתות שיווק ולא ישירות לצרכנים שינה את האסטרטגיה בשנתיים האחרונות והחל למקד מאמצים בגישת DTC - Direct To Concumer ישירות לצרכן, באמצעות מערכת אי-קומרס מבוססת Salesforce ובינה מלאכותית, והתוצאות הן תאווה לעיניים עבור כל משווק.
החברה הצהירה כי ב-2019 היא מציבה לעצמה יעד של 25% נתח מכירות באי-קומרס מסך המכירות הכללי. בהתחשב בזינוק המדהים של 270% במכירות אונליין ב-2018 לעומת 2017, אפשר להבין כיצד החברה הגיעה ליעד השאפתני. כמו כן החברה רשמה גידול של 66% בהזמנה ממוצעת של לקוח לצד עלייה של 100% בזמן השהייה של לקוחות באתר.
בתקופת החגים בארה"ב ב-2018 החברה רשמה גידול של 96% במכירות פר צרכן, עלייה של 30% בכמות מוצרים בהזמנה ממוצעת ועלייה של 51% בתנועת הגולשים לאתר המובייל של החברה.
בחברה מציינים שהערך שהוביל מבחינתה את ההצלחה הוא הפרסונליות בגישה השיווקית. בחברה אימצו טכנולוגיות של חברת Salesforce כדי לתרגם מגוון פעילויות שבעבר נעשו על ידי אנשים באופן אוטומטי כדי להתייעל ולחסוך זמן, כולל מסחור, ניתוח של הפעילות ואפילו כדי ליצור מוצרים מותאמים לצרכנים. החברה גם נעזרת במערכת הבינה המלאכותית Einstein AI שפותחה בישראל ודרכה היא מנהלת מערכת המלצות על מוצרים ללקוחות.
ברמה הטקטית, הפרסונליזציה באה לידי ביטוי בכך ש-Spalding השיקה אתר שמאפשר ללקוחות לעצב כדורי סל מותאמים אישית. השירות מציע ללקוחות כדורים שעליהם חריטת טקסט אישית בלייזר, לוגואים של קבוצות NBA, סמלי עבר של קבוצות היסטוריות, סמלי קבוצות נשים ועוד. "כולם רוצים משהו ייחודי לעצמם בלבד" אמר מאט דיי, מנהל השיווק הדיגיטלי והאי-קומרס של החברה. "המוצרים שאנשים קונים, הכל מהסדרות שאתה בוחר לצפות בהן למוסיקה שאתה בוחר לשמוע, הכל מותאם אישית ותפור עבורך. זיהינו במוצרים מותאמים אישית המון הזדמנויות, במיוחד כמתנות".
לא זו בלבד, אלא ש-Spalding בנתה מערכת אספקה שבמסגרתה כדורים מעוצבים אישית מוזמנים, נוצרים ונשלחים ללקוח תוך 1-3 ימי עבודה. לדברי דיי, "ראינו לא מעט חברות בשוק שמציעות מוצרים מותאמים אישית ולעתים זה לוקח כמעט שבועיים לשלוח אותם לצרכן. עבורנו, בעידן ה-עכשיו, זה היה חייב להיות מהיר יותר מזה. שדרגנו את המערכת מנקודת המבט של השימוש בחומרה במפעל כדי שנוכל לחקוק כתובת לייזר על כדור תוך 20-30 שנוית בלבד".
וכמובן שאי אפשר בלי הרגל החזקה של הדאטה. בחברה שיפרו את טכניקת איסוף המידע וניתוח העדפות הצרכנים כדי לבנות את ההתאמה האישית לכל לקוח באמצעות חווית הגלישה באתר. החברה השיקה את קהילת ה-Spalding MVP כדי לשפר את מערכת היחסים עם כל צרכן, להכיר אותו טוב יותר ואת חווית השימוש האישית שלו ולייצר איתם אינטראקציה באשר הם. חברי קהילת ה-MVP מקבלים מ-Spalding "מתנות קטנות" כגון גישה למוצרים בהשקה של מהדורות מוגבלות כדון ליין מוצרים ממותג שנת 1994, משלוח חינם, אפשרות לשתף בביקורת על מוצרים ותגמולים נוספים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)