מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי- כל מה שבעל עסק חייב לדעת
ניהול עסק דורש מאתנו להיות מודעים להרבה מאוד גורמים שונים ונושאים שונים. אחד הנושאים שאנחנו הכי צריכים לשים לב אליהם כאשר אנחנו מנהלים את העסק שלנו הוא השיווק והמיתוג של העסק. השאלה האם עלינו להעדיף לעסק שלנו מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי היא שאלה מורכבת, אך לרוב התשובה עליה פשוטה יותר ממה שאנחנו חושבים. עלינו להעדיף מיתוג בינלאומי כאשר אנחנו רוצים לשווק את העסק שלנו בכל העולם ולא רק בארץ ומיתוג מקומי כאשר קהל היעד שלנו לעסקים הוא רק תושבי מדינת ישראל. כאשר נרצה לשווק את העסק באופן בינלאומי נצטרך לעשות זאת במספר שפות כמו אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית – תלוי לאיזה קהלים בעולם אנחנו פונים.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – מה ההבדל בין שני סוגי המיתוג?
ההבדל העיקרי בין מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי הוא קהל היעד אליו כל סוג קידום פונה. כאשר אנחנו רוצים למתג את העסק שלנו כעסק בין לאומי שפועל בכל רחבי העולם ולא רק ברמה המקומית אז אנחנו צריכים שהקידום שלו והמיתוג שלו יהיו מתקדמים מאוד ויתאימו למגמות השולטות בעולם השיווק והפרסום בעולם – אז גם התחרות שאתה נצטרך להתמודד תהיה הרבה יותר גדולה. הבחירה למתג את העסק שלנו ברמה המקומית תוכל לאפשר לנו להגדיל את החשיפה אליה נזכה ברמה המקומית של הארץ כך שנוכל להגיע לחלקים גדולים מהציבור.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – יתרונות של מיתוג מקומי
אז מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי? מיתוג מקומי עדיף עבור עסקים קטנים שלא רוצים לקדם את הפעילות שלהם בכל רחבי העולם. הבחירה למתג את העסק שלנו באופן מקומי יכולה להיות פעמים רבות פשוטה וזולה יותר מאשר מיתוג שלו כעסק בינלאומי. מיתוג מקומי יכול להגדיל את הרווחים שלנו במאות אחוזים ולאפשר לנו להגיע למאות אלפי לקוחות מדי שנה. חשוב שנתכנן מראש עד כמה אנחנו רוצים להגדיל את העסק שלנו ואיך הוא יכול לצמוח ולאן – ואז להתאים את אופן השיווק לתכנון וצפי זה.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – לאיזה עסק מתאים איזה מיתוג?
אז לאיזה עסקים מיתוג עסקים בינלאומי או מיתוג מקומי או מיתוג בכלל יכול להתאים? מיתוג מקומי יכול להתאים לכל סוגי העסקים מעסק בתחום הקוסמטיקה ועד עסקים בתחום האוכל האורגני או שירותי מחשוב. מיתוג בינלאומי מתאים בעיקר לעסקים שיש להם יכולת לשלוח מוצרים או לייצא שירותים גם למדינות בחוץ לארץ. מיתוג זה מתאים מאוד לעסקים בתחום המחשב וההייטק, לעסקים בתחום האופנה וגם לעסקים שמספקים מוצרים שונים כמו משחקים וכדומה... . המיתוג עצמו חייב להיות מותאם אישית לסוג העסק ולאופי שלו כך שהוא יהיה ייחודי ואיכותי ככל הניתן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – איך זה מתבצע בפועל?
אם אתם תוהים איך מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי מתבצע בפועל אתם לא צריכים לתהות. המיתוג עצמו מתבצע על ידי תהליכי אפיון של העסק והשוק. לאחר סיום תהליך האפיון מיישמים בפועל את המחקר ואת האפיון על ידי עיצוב לוגו, בניית אתר אינטרנט מותאם אישית ויצירה של קמפיינים לשיווק שמתאימים לקהל היעד של הלקוחות שלנו. מומלץ מאוד לשווק את העסק בהתאם לאופי השוק ולאופן שבו המתחרים שלנו עובדים – עלינו להראות לקהל הלקוחות את הייחוד של העסק שלנו ואת היתרונות שלנו על פני המתחרים שיש לנו בשוק המקומי והבינלאומי. המיתוג הוא שיווק של חוויה ולא רק של מוצר וחשוב לזכור זאת.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
