מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי- כל מה שבעל עסק חייב לדעת
ניהול עסק דורש מאתנו להיות מודעים להרבה מאוד גורמים שונים ונושאים שונים. אחד הנושאים שאנחנו הכי צריכים לשים לב אליהם כאשר אנחנו מנהלים את העסק שלנו הוא השיווק והמיתוג של העסק. השאלה האם עלינו להעדיף לעסק שלנו מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי היא שאלה מורכבת, אך לרוב התשובה עליה פשוטה יותר ממה שאנחנו חושבים. עלינו להעדיף מיתוג בינלאומי כאשר אנחנו רוצים לשווק את העסק שלנו בכל העולם ולא רק בארץ ומיתוג מקומי כאשר קהל היעד שלנו לעסקים הוא רק תושבי מדינת ישראל. כאשר נרצה לשווק את העסק באופן בינלאומי נצטרך לעשות זאת במספר שפות כמו אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית – תלוי לאיזה קהלים בעולם אנחנו פונים.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – מה ההבדל בין שני סוגי המיתוג?
ההבדל העיקרי בין מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי הוא קהל היעד אליו כל סוג קידום פונה. כאשר אנחנו רוצים למתג את העסק שלנו כעסק בין לאומי שפועל בכל רחבי העולם ולא רק ברמה המקומית אז אנחנו צריכים שהקידום שלו והמיתוג שלו יהיו מתקדמים מאוד ויתאימו למגמות השולטות בעולם השיווק והפרסום בעולם – אז גם התחרות שאתה נצטרך להתמודד תהיה הרבה יותר גדולה. הבחירה למתג את העסק שלנו ברמה המקומית תוכל לאפשר לנו להגדיל את החשיפה אליה נזכה ברמה המקומית של הארץ כך שנוכל להגיע לחלקים גדולים מהציבור.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – יתרונות של מיתוג מקומי
אז מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי? מיתוג מקומי עדיף עבור עסקים קטנים שלא רוצים לקדם את הפעילות שלהם בכל רחבי העולם. הבחירה למתג את העסק שלנו באופן מקומי יכולה להיות פעמים רבות פשוטה וזולה יותר מאשר מיתוג שלו כעסק בינלאומי. מיתוג מקומי יכול להגדיל את הרווחים שלנו במאות אחוזים ולאפשר לנו להגיע למאות אלפי לקוחות מדי שנה. חשוב שנתכנן מראש עד כמה אנחנו רוצים להגדיל את העסק שלנו ואיך הוא יכול לצמוח ולאן – ואז להתאים את אופן השיווק לתכנון וצפי זה.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – לאיזה עסק מתאים איזה מיתוג?
אז לאיזה עסקים מיתוג עסקים בינלאומי או מיתוג מקומי או מיתוג בכלל יכול להתאים? מיתוג מקומי יכול להתאים לכל סוגי העסקים מעסק בתחום הקוסמטיקה ועד עסקים בתחום האוכל האורגני או שירותי מחשוב. מיתוג בינלאומי מתאים בעיקר לעסקים שיש להם יכולת לשלוח מוצרים או לייצא שירותים גם למדינות בחוץ לארץ. מיתוג זה מתאים מאוד לעסקים בתחום המחשב וההייטק, לעסקים בתחום האופנה וגם לעסקים שמספקים מוצרים שונים כמו משחקים וכדומה... . המיתוג עצמו חייב להיות מותאם אישית לסוג העסק ולאופי שלו כך שהוא יהיה ייחודי ואיכותי ככל הניתן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – איך זה מתבצע בפועל?
אם אתם תוהים איך מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי מתבצע בפועל אתם לא צריכים לתהות. המיתוג עצמו מתבצע על ידי תהליכי אפיון של העסק והשוק. לאחר סיום תהליך האפיון מיישמים בפועל את המחקר ואת האפיון על ידי עיצוב לוגו, בניית אתר אינטרנט מותאם אישית ויצירה של קמפיינים לשיווק שמתאימים לקהל היעד של הלקוחות שלנו. מומלץ מאוד לשווק את העסק בהתאם לאופי השוק ולאופן שבו המתחרים שלנו עובדים – עלינו להראות לקהל הלקוחות את הייחוד של העסק שלנו ואת היתרונות שלנו על פני המתחרים שיש לנו בשוק המקומי והבינלאומי. המיתוג הוא שיווק של חוויה ולא רק של מוצר וחשוב לזכור זאת.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
