מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי- כל מה שבעל עסק חייב לדעת
ניהול עסק דורש מאתנו להיות מודעים להרבה מאוד גורמים שונים ונושאים שונים. אחד הנושאים שאנחנו הכי צריכים לשים לב אליהם כאשר אנחנו מנהלים את העסק שלנו הוא השיווק והמיתוג של העסק. השאלה האם עלינו להעדיף לעסק שלנו מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי היא שאלה מורכבת, אך לרוב התשובה עליה פשוטה יותר ממה שאנחנו חושבים. עלינו להעדיף מיתוג בינלאומי כאשר אנחנו רוצים לשווק את העסק שלנו בכל העולם ולא רק בארץ ומיתוג מקומי כאשר קהל היעד שלנו לעסקים הוא רק תושבי מדינת ישראל. כאשר נרצה לשווק את העסק באופן בינלאומי נצטרך לעשות זאת במספר שפות כמו אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית – תלוי לאיזה קהלים בעולם אנחנו פונים.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – מה ההבדל בין שני סוגי המיתוג?
ההבדל העיקרי בין מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי הוא קהל היעד אליו כל סוג קידום פונה. כאשר אנחנו רוצים למתג את העסק שלנו כעסק בין לאומי שפועל בכל רחבי העולם ולא רק ברמה המקומית אז אנחנו צריכים שהקידום שלו והמיתוג שלו יהיו מתקדמים מאוד ויתאימו למגמות השולטות בעולם השיווק והפרסום בעולם – אז גם התחרות שאתה נצטרך להתמודד תהיה הרבה יותר גדולה. הבחירה למתג את העסק שלנו ברמה המקומית תוכל לאפשר לנו להגדיל את החשיפה אליה נזכה ברמה המקומית של הארץ כך שנוכל להגיע לחלקים גדולים מהציבור.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – יתרונות של מיתוג מקומי
אז מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי? מיתוג מקומי עדיף עבור עסקים קטנים שלא רוצים לקדם את הפעילות שלהם בכל רחבי העולם. הבחירה למתג את העסק שלנו באופן מקומי יכולה להיות פעמים רבות פשוטה וזולה יותר מאשר מיתוג שלו כעסק בינלאומי. מיתוג מקומי יכול להגדיל את הרווחים שלנו במאות אחוזים ולאפשר לנו להגיע למאות אלפי לקוחות מדי שנה. חשוב שנתכנן מראש עד כמה אנחנו רוצים להגדיל את העסק שלנו ואיך הוא יכול לצמוח ולאן – ואז להתאים את אופן השיווק לתכנון וצפי זה.
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – לאיזה עסק מתאים איזה מיתוג?
אז לאיזה עסקים מיתוג עסקים בינלאומי או מיתוג מקומי או מיתוג בכלל יכול להתאים? מיתוג מקומי יכול להתאים לכל סוגי העסקים מעסק בתחום הקוסמטיקה ועד עסקים בתחום האוכל האורגני או שירותי מחשוב. מיתוג בינלאומי מתאים בעיקר לעסקים שיש להם יכולת לשלוח מוצרים או לייצא שירותים גם למדינות בחוץ לארץ. מיתוג זה מתאים מאוד לעסקים בתחום המחשב וההייטק, לעסקים בתחום האופנה וגם לעסקים שמספקים מוצרים שונים כמו משחקים וכדומה... . המיתוג עצמו חייב להיות מותאם אישית לסוג העסק ולאופי שלו כך שהוא יהיה ייחודי ואיכותי ככל הניתן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי – איך זה מתבצע בפועל?
אם אתם תוהים איך מיתוג בינלאומי או מיתוג מקומי מתבצע בפועל אתם לא צריכים לתהות. המיתוג עצמו מתבצע על ידי תהליכי אפיון של העסק והשוק. לאחר סיום תהליך האפיון מיישמים בפועל את המחקר ואת האפיון על ידי עיצוב לוגו, בניית אתר אינטרנט מותאם אישית ויצירה של קמפיינים לשיווק שמתאימים לקהל היעד של הלקוחות שלנו. מומלץ מאוד לשווק את העסק בהתאם לאופי השוק ולאופן שבו המתחרים שלנו עובדים – עלינו להראות לקהל הלקוחות את הייחוד של העסק שלנו ואת היתרונות שלנו על פני המתחרים שיש לנו בשוק המקומי והבינלאומי. המיתוג הוא שיווק של חוויה ולא רק של מוצר וחשוב לזכור זאת.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.