עוד הצלחה ישראלית: נבסו זכתה בפרס האמי הבינ"ל
סדרת הדרמה-קומדיה נבסו של רשת 13 זכתה הלילה בפרס האמי הבינ"ל בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר. הסדרה שיצרו יוסי ואסה, שי בן עטר וליאת שביט, התחרתה מול קומדיות מוכרות כגון Club de Cuoervos של נטפליקס, El Fin de la Comedia-Temporada 2 ו-Workin' Moms.
'נבסו' הביאה לראשונה למסך הישראלי משפחה מעורבת שבמרכזה פרסומאי מהקהילה האתיופית (ואסה), הנשוי לתמר (מירב פלדמן), אומנית ממוצא אשכנזי, המגדלים יחד את בתם תוך ניסיון להוכיח לעולם שהם זוג רגיל- למרות הדעות הקדומות והמתחים בתוך המשפחה המורחבת, כאשר כל מפגש בין המשפחות של 2 הצדדים הופך לזירת עימות מצחיקה - על כל הסיטואציות האבסורדיות והציניות בהוויה הישראלית. בסדרה מככבים גם חנה לסלאו, גדי יגיל ומסקי שיברו. לפני שנה נמכרה לרשת פוקס האמריקאית.
לאורך השנים היו מספר זכיות ישראליות באמי הבינ"ל – פרס שמחולק לסדרות והפקות שאינן אמריקאיות. לפני שנתיים זכה לסרט הדוקו 'ירד הלילה' - קופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 8 של HOT ושידורי קשת. קדמו לה הזכייה בשנת 2000 של הסרט 'קאפו' של נבקטגוריית סרט תעודה, ובשנת 2009 הסדרה רמזור בקטגוריית הסדרה קומית.
"אני מוטרד שאני לא יודע כמה שוקל הפסל ומותר לי רק 23 קילו למזוודה בטיסה, כי הדבר הזה מגיע הביתה בייבי!", מסר יוסי ואסה בהודעה לתקשורת. "חשוב לי להודות לשותפים המוכשרים שלי שי בן עטר, ליאת שביט וגל זייד ולכל צוות השחקנים של נבסו. כמו כן, תודה גדולה לרשת 13 ואנדמול".
מנכ"ל רשת אבי צבי מסר כי "אני גאה ב'נבסו', מוצר טלוויזיוני משובח שמאגד בתוכו את כל מה שרשת חרטה על דגלה בעשור האחרון – לייצר שינוי חברתי. אין דרך טובה יותר לעשות זאת באמצעות הומור. נבסו היא סדרה שמחוללת שינוי חברתי באמצעות קומדיה שלא צוחקת על, אלא צוחקת עם. היוצרים המחוננים ובראשם יוסי שמו לנו מראה יוצאת דופן ובכך היוו קול אמיתי למיעוט בחברה הישראלית. בשנים האחרונות רשת 13 מחזיקה בתכניות המתוסרטות הטובות ביותר, החל מ'נבסו', 'שנות ה-80', 'לצבי יש בעיה', 'ההרמון' ועוד דרמות וקומדיות מהטובות ביותר שנוצרו פה ועתה זוכות גם להכרה והצלחה בינ"ל".
מאנדמול שיין נמסר: "אנו נרגשים מאד על הזכייה! אנחנו גאים שגם בעולם התאהבו ב'נבסו' וגאים ביוצרים הישראלים שלנו שיצרו תוכן חוצה גבולות. אנו מודים לכל השותפים בהפקה הנפלאה הזאת".
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
