נבסו
צילום: יח"צ

עוד הצלחה ישראלית: נבסו זכתה בפרס האמי הבינ"ל

הזכייה של הסדרה של רשת 13 - שהתמודדה מול סדרות מוכרות - היא הזכייה הישראלית הרביעית בפרס האמי הבינ"ל המוענק לתכניות שמופקות מחוץ לארה"ב
אלכסנדר כץ |

סדרת הדרמה-קומדיה נבסו של רשת 13 זכתה הלילה בפרס האמי הבינ"ל בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר. הסדרה שיצרו יוסי ואסה, שי בן עטר וליאת שביט, התחרתה מול קומדיות מוכרות כגון Club de Cuoervos של נטפליקס, El Fin de la Comedia-Temporada 2 ו-Workin' Moms.

 

'נבסו' הביאה לראשונה למסך הישראלי משפחה מעורבת שבמרכזה פרסומאי מהקהילה האתיופית (ואסה), הנשוי לתמר (מירב פלדמן), אומנית ממוצא אשכנזי, המגדלים יחד את בתם תוך ניסיון להוכיח לעולם שהם זוג רגיל- למרות הדעות הקדומות והמתחים בתוך המשפחה המורחבת, כאשר כל מפגש בין המשפחות של 2 הצדדים הופך לזירת עימות מצחיקה - על כל הסיטואציות האבסורדיות והציניות בהוויה הישראלית. בסדרה מככבים גם חנה לסלאו, גדי יגיל ומסקי שיברו. לפני שנה נמכרה לרשת פוקס האמריקאית.

 

לאורך השנים היו מספר זכיות ישראליות באמי הבינ"ל – פרס שמחולק לסדרות והפקות שאינן אמריקאיות. לפני שנתיים זכה לסרט הדוקו 'ירד הלילה' - קופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 8 של HOT ושידורי קשת. קדמו לה הזכייה בשנת 2000 של הסרט 'קאפו' של נבקטגוריית סרט תעודה, ובשנת 2009 הסדרה רמזור בקטגוריית הסדרה קומית.

 

"אני מוטרד שאני לא יודע כמה שוקל הפסל ומותר לי רק 23 קילו למזוודה בטיסה, כי הדבר הזה מגיע הביתה בייבי!", מסר יוסי ואסה בהודעה לתקשורת. "חשוב לי להודות לשותפים המוכשרים שלי שי בן עטר, ליאת שביט וגל זייד ולכל צוות השחקנים של נבסו. כמו כן, תודה גדולה לרשת 13 ואנדמול".

 

מנכ"ל רשת אבי צבי מסר כי "אני גאה ב'נבסו', מוצר טלוויזיוני משובח שמאגד בתוכו את כל מה שרשת חרטה על דגלה בעשור האחרון – לייצר שינוי חברתי. אין דרך טובה יותר לעשות זאת באמצעות הומור. נבסו היא סדרה שמחוללת שינוי חברתי באמצעות קומדיה שלא צוחקת על, אלא צוחקת עם. היוצרים המחוננים ובראשם יוסי שמו לנו מראה יוצאת דופן ובכך היוו קול אמיתי למיעוט בחברה הישראלית. בשנים האחרונות רשת 13 מחזיקה בתכניות המתוסרטות הטובות ביותר, החל מ'נבסו', 'שנות ה-80', 'לצבי יש בעיה', 'ההרמון' ועוד דרמות וקומדיות מהטובות ביותר שנוצרו פה ועתה זוכות גם להכרה והצלחה בינ"ל".

 

מאנדמול שיין נמסר: "אנו נרגשים מאד על הזכייה! אנחנו גאים שגם בעולם התאהבו ב'נבסו' וגאים ביוצרים הישראלים שלנו שיצרו תוכן חוצה גבולות. אנו מודים לכל השותפים בהפקה הנפלאה הזאת".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.