נבסו
צילום: יח"צ

עוד הצלחה ישראלית: נבסו זכתה בפרס האמי הבינ"ל

הזכייה של הסדרה של רשת 13 - שהתמודדה מול סדרות מוכרות - היא הזכייה הישראלית הרביעית בפרס האמי הבינ"ל המוענק לתכניות שמופקות מחוץ לארה"ב
אלכסנדר כץ |

סדרת הדרמה-קומדיה נבסו של רשת 13 זכתה הלילה בפרס האמי הבינ"ל בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר. הסדרה שיצרו יוסי ואסה, שי בן עטר וליאת שביט, התחרתה מול קומדיות מוכרות כגון Club de Cuoervos של נטפליקס, El Fin de la Comedia-Temporada 2 ו-Workin' Moms.

 

'נבסו' הביאה לראשונה למסך הישראלי משפחה מעורבת שבמרכזה פרסומאי מהקהילה האתיופית (ואסה), הנשוי לתמר (מירב פלדמן), אומנית ממוצא אשכנזי, המגדלים יחד את בתם תוך ניסיון להוכיח לעולם שהם זוג רגיל- למרות הדעות הקדומות והמתחים בתוך המשפחה המורחבת, כאשר כל מפגש בין המשפחות של 2 הצדדים הופך לזירת עימות מצחיקה - על כל הסיטואציות האבסורדיות והציניות בהוויה הישראלית. בסדרה מככבים גם חנה לסלאו, גדי יגיל ומסקי שיברו. לפני שנה נמכרה לרשת פוקס האמריקאית.

 

לאורך השנים היו מספר זכיות ישראליות באמי הבינ"ל – פרס שמחולק לסדרות והפקות שאינן אמריקאיות. לפני שנתיים זכה לסרט הדוקו 'ירד הלילה' - קופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 8 של HOT ושידורי קשת. קדמו לה הזכייה בשנת 2000 של הסרט 'קאפו' של נבקטגוריית סרט תעודה, ובשנת 2009 הסדרה רמזור בקטגוריית הסדרה קומית.

 

"אני מוטרד שאני לא יודע כמה שוקל הפסל ומותר לי רק 23 קילו למזוודה בטיסה, כי הדבר הזה מגיע הביתה בייבי!", מסר יוסי ואסה בהודעה לתקשורת. "חשוב לי להודות לשותפים המוכשרים שלי שי בן עטר, ליאת שביט וגל זייד ולכל צוות השחקנים של נבסו. כמו כן, תודה גדולה לרשת 13 ואנדמול".

 

מנכ"ל רשת אבי צבי מסר כי "אני גאה ב'נבסו', מוצר טלוויזיוני משובח שמאגד בתוכו את כל מה שרשת חרטה על דגלה בעשור האחרון – לייצר שינוי חברתי. אין דרך טובה יותר לעשות זאת באמצעות הומור. נבסו היא סדרה שמחוללת שינוי חברתי באמצעות קומדיה שלא צוחקת על, אלא צוחקת עם. היוצרים המחוננים ובראשם יוסי שמו לנו מראה יוצאת דופן ובכך היוו קול אמיתי למיעוט בחברה הישראלית. בשנים האחרונות רשת 13 מחזיקה בתכניות המתוסרטות הטובות ביותר, החל מ'נבסו', 'שנות ה-80', 'לצבי יש בעיה', 'ההרמון' ועוד דרמות וקומדיות מהטובות ביותר שנוצרו פה ועתה זוכות גם להכרה והצלחה בינ"ל".

 

מאנדמול שיין נמסר: "אנו נרגשים מאד על הזכייה! אנחנו גאים שגם בעולם התאהבו ב'נבסו' וגאים ביוצרים הישראלים שלנו שיצרו תוכן חוצה גבולות. אנו מודים לכל השותפים בהפקה הנפלאה הזאת".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.