חדשות 2 לחימה עזה יונית לוי תמיר סטיינמן
צילום: חדשות 2
רייטינג

נצמדנו למסכים: בשל הלחימה בדרום - 43% צפו במהדורות

זינוק ברייטינג לחדשות 2 בקשת ורשת, חדשות עשר וכאן 11. בערוץ 20 דווקא לא הצליחו להרוויח קהל נוסף. נתונים חזקים לערוצים הארציים גם אחה"צ והפריים-טיים
אלכסנדר כץ | (4)

האירועים הביטחוניים בדרום והפגיעות בעורף הישראלי, קיבצו את הקהל סביב מסכי הטלוויזיה. על פי נתונים ראשוניים, עולה כי 43% צפו ב-4 מהדורות החדשות ב-5 ערוצים שונים, נתון גבוה מזה שהמהדורות מקבלות ביום יום.

 

על פי הנתונים, חדשות 2 בקשת ששודרה עד 21:30 – הניבה 14.8% (379K), מול אותה מהדורה ברשת עם 11.3% (271K). בחישוב מצרפי רשמה חדשות 2 נתון גבוה מאד של 26.1% ו-650K. בחדשות עשר ששודרה עד 21:30, צפו 9.7% (273K), נתונים נהדרים אף הם למהדורה שסובלת בחודשים האחרונים מחולשה.

נתון גבוה גם למהדורה המורחבת של 'חדשות הערב' (כאן 11) ששודרה עד 22:00 - 6.1% ו-162K. המצב לא הצליח להרים את הרייטינג של חדשות ערוץ 20 שהסתפקה ב-1.2%.

ב-21:30 קיבלו הערוצים את השידור מחברת החדשות. ברשת עלו עם משדר מיוחד בהנחיית אודי סגל, שהניב 10.9% (225K) נאים, ואילו בקשת בחרו בשידור חוזר של 'צומת מילר', שניצח את הרצועה עם 12.2% (323K). שידור חוזר של 'המקור' (ערוץ עשר) ניפק 6.6% (175K). משדר מיוחד של כאן 11 בין 22:00 לחצות הניב רייטינג נאה של 4.9%, ואילו משדר מיוחד בערוץ 20 מ-21:00 ועד 23:28, ניפק 1%.

 

ב-22:35 עלתה חדשות 2 לשידור בקשת וברשת עד חצות: בקשת הניב המשדר 8.4%, וברשת – 7.5%. משדר מורחב של 'היום שהיה' (ערוץ עשר) בין 23:00 ל-00:30, הניב 4%.

ב-16:40 החל סבב הלחימה המאסיבי החדש, והערוצים החלו בשידורים מיוחדים:

קשת 12: משדר מורחב של מהדורה ראשונה שהחל ב-16:40, הניב עם 9.3%. בהמשך משדר מורחב של 'שש עם' מ-18:00, ניפק 10.7%, ואז מהדורה מוקדמת של חדשות 2 מ-19:30 שרשמה 13.3%.

רשת 13: משדר מורחב של מהדורה ראשונה הניב עם 5.9%%. בהמשך משדר מורחב של 'שש עם' קיבל 7.5%, ואז מהדורה מוקדמת של חדשות 2 עם 9%.

ערוץ עשר: 'ארבע וחצי עם אלי רכלין' רשם שיא לתכנית עם 4.7%, אז משדר מיוחד של 5 עם רפי רשף עם 8.4% ושיא רייטינג מאז דצמבר 2017. המהדורה המוקדמת של ערוץ עשר, שהחלה ב-19:00, הניבה 8.3%.

כאן 11: 'הרי החדשות' שהחלה ב-16:30, הניבה 1.1%. מיד אחריה ב-17:00 החלה מהדורה מיוחדת שכבר זינקה ל-3.3%, ב-19:00 מהדורה מוקדמת של חדשות הערב עם רייטינג גבוה מאד לרצועה - 5.6%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ערוץ 20: משדר מיוחד שהחל ב-17:00 הניב 0.9% ואחריו ב-19:00 מהדורה מוקדמת עם 1.5%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) ניצחה את הרצועה עם 4.9%,

מול 4.2% לעולם הבוקר (רשת 13),

ו-1.3% לבוקר אור (ערוץ עשר).

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בושה 13/11/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
    עתונאים= מרגלים , מסוכנים למדינת ישראל
  • 2.
    כנופיית הדם. בלי דם של יהודים אין להם רייטינג. נגעל מכם (ל"ת)
    גועל 13/11/2018 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מינה 13/11/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
    מסתבר שזה לא מספיק. לתת רמה אין ביקוש.
  • צופה ובוכה 13/11/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    העיקר עשו להם הקלות ממיסים על חשבון הציבור
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.