רייטינג

שוויון בין נינג'ה להאח הגדול; רשת עוקפת בחדשות השבת

2 המותגים של קשת ורשת עם שוויון ברייטינג, אבל פער גדול יותר במספר הצופים. יום ו': שישי עקפה את אולפן שישי ברשת. יום ה': שפל של 14 שנה לחדשות עשר
אלכסנדר כץ |

כמעט שוויון ברייטינג בין המותגים של 2 הערוצים הגדולים: על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי נינג'ה ישראל (קשת 12) הניבה 16.1% במגזר היהודי ו-520 אלף באוכלוסייה הכללית, מול האח הגדול (רשת 13) עם 16%, אבל עם פחות צופים מספרית -453 אלף איש.

 

התכנית גב האומה (ערוץ עשר) רשמה 6.8% (157K), ואילו פרק 2 של סדרת הדוקו מלחמת ויאטנם (כאן 11), ששידורה החל קצת לפני השעה 22:00, רשמה 1.9% (42K)

 

'חי בלילה' (קשת 12) קיבלה 10.2%, 'טלוויזיה מהעתיד' (רשת 13) הניבה 4.7%, 'רפי אינטימי' (ערוץ עשר) רשמה 2.2%, שידור חוזר של 'שטוקהולם' (כאן 11) ניפק 1.1%, ושידור חוזר של 'פעם בשבוע תם אהרון' (כאן 11) עם 1.3%

 

בגזרת החדשות:

חדשות סוף השבוע ברשת 13 קיבלה 9.2% (242K),

מול אותה מהדורה בקשת 12 עם 7.9% (206K)

(בחישוב מצרפי: 17.1% ו-448K).

המגזין (ערוץ עשר) הניב  6.3% (175K),

'חדשות השבת' (כאן 11) קיבלה 3.3% (75K) ואחריה 'רואים עולם' (כאן 11) עם 3.1% (68K).

 

יום ו'

 

2 פרקים בשידור חוזר של סברי מרנן (קשת 12) רשמו 7.3% (244K) ו-6.1% (208K), שי בשישי (ערוץ עשר) הניבה 6.4% (162K), ועקפה את דידי בשישי (רשת 13) עם 3.4% (95K). שידור חוזר של טיול אחרי צבא (כאן 11) עם 2.6% (74K).

 

'קופה ראשית' (ערוץ עשר והחינוכית) הניבה 5%, שידור חוזר של 'אביב או אייל' (קשת 12) רשמה 4.3%, שידור חוזר של הסרט RED (ערוץ עשר) קיבל 2.8%, 'סלבריישן' (רשת 13) ניפקה 1.9%, 'חסרת פחד' (כאן 11) הניבה 1.4%, ו'קרדינל' (כאן 11) עם 0.6%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'אופירה וברקוביץ'' (קשת 12) הניבה 6.4%,

'שישי עם אילה חסון - סיכום שבוע' (ערוץ עשר) רשמה 5.3%,

ועקפה בקלות את 'הדוח השבועי' (רשת 13) עם 2.5%.

'ליד המפית' (כאן 11) קיבלה 1.5%

 

בגזרת החדשות:

אולפן שישי בקשת קיבלה 6.4% (187K)

מול אותה מהדורה ברשת עם 4.8% (121K)

(בחישוב מצרפי: 11.2% ו-309K)

שישי עם אילה חסון (ערוץ עשר) עקפה את רשת עם 5.3% (153K)

וחדשות השבוע (כאן 11) עם 3% (74K).

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) קיבלה 4.2%,

מול שישי בבוקר גלית ויואב (קשת 12) שרשמה 2.4%

ובוקר אור בשישי (ערוץ עשר) עם 0.9%.

 

יום ה'

 

פגוש את הטורטלים (קשת 12) הניבה 12.2% (332K) מול פריצה לבית 'האח הגדול' (רשת 13) שרשמה 15.2% (405K) – במשדר קצר מ-20 דקות שלא יכלל בטבלת הרייטינג הרשמית. אחריה הפריצה, הזדמנות אחרונה לאהבה (רשת 13) עם 7.4% (185K). שיא רייטינג לשעשועון המרדף (כאן 11) עם 7.4% (192K), ומולו סדרת הדוקו 70 שנות אופנה (ערוץ עשר) עם 3.3% (78K).

 

התכנית מונית הכסף (קשת 12) קיבלה 10.1%, לשט של 'הצנרת' (רשת 13) רשם 5%, 'לילה טוב ישראל' (חדשות 2 ברשת) קיבלה 4.7%, 'פעם בשבוע עם תם אהרון' (כאן 11) עם נתון גבוה של 4.3%, 'הרדאר - סיכום שבועי' (ערוץ עשר) ניפקה 3.5%, 'היום שהיה' (ערוץ עשר) זכתה ב-3.2%, ו'חדשות הלילה עם רומי נוימרק' (כאן 11) עם 2.4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) קיבלה 3.4%,

מול חדשות הבוקר (קשת 12) עם 2.7%,

ובוקר אור (ערוץ עשר) עם 1.1%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) הניבה 8.6%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 10.5%.

מנגד קיבלה 'לפני החדשות' (רשת 13) 4.7%,

ו'אורלי וגיא בשבע' (ערוץ עשר) עם 2.3%.

'העולם היום' (כאן 11) ניפקה 2.1%.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת הניבה 12.5% (333K)

מול אותה מהדורה ברשת עם 8.5% (205K)

(בחישוב מצרפי: 21% ו-538K).

חדשות עשר עם הנתון הנמוך ביותר של המהדורה מאז אוגוסט 2004, כלומר ב-14 השנים האחרונות - 4.7% (129K),

חדשות הערב (כאן 11) הסתפקה ב-3.9% (85K),

וחדשות ערוץ 20 עם 0.9% (18K).

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.