רמי לוי התו המלא
צילום: יח"צ

פריסה רחבה, סל זול וגם מסעדות: על תווי הקנייה לחגים

כשכבר רואים באופק את חגי תשרי, זה הזמן להתחיל לבדוק מה תווי הקניה שאנחנו כל כך אוהבים לקבל, נותנים לנו: זמינות של מרכולים, שירותי תקשורת וגם תו בנייד שלנו

תוכן מקודם |

תווי השי כבר הפכו מזמן לפולקלור בציבוריות הישראלית: כמה קיבלנו, איפה אפשר לעשות בהם שימוש, והאם נקבל 100% מימוש? חברות רבות משווקות תווים, אז מה אנחנו בעצם צריכים לדעת על התחום?

 

תווי השי משווקים לוועדי עובדים, ארגונים, בתי עסק, עמותות ומשרדי ממשלה, והפכו לתעשייה של ממש ב-2 מועדים בשנה – לפני חגי תשרי, ולפני פסח. חודש וחצי לפני ראש השנה, מסבירה סיון ורדיקה, מנהלת מחלקת תווי השי של רשת רמי לוי שיווק השקמה, כי "סטטיסטית - 80% ממשתמשי התו חוזרים ומממשים אותו בסופרמרקטים. בכל הבדיקות אנחנו זוכים תמיד בסל הזול ביותר, מה שאומר שמי שמגיע לסניפי רמי לוי עם תו של 500 שקלים, ימלא עגלת סופר גדולה יותר מאשר אצל המתחרים".

התווים של רמי לוי תקפים כאמור ברשת המרכולים שלו, גם ב'רמי לוי תקשורת', אבל גם בשירותים חדשים שלא קיימים אצל המתחרים. "אנחנו חולשים על כל עולמות התוכן - החל מביגוד, הנעלה, ילדים, בית, ועד הנישה החדשה שהכנסנו - בילוי ופנאי, כגון מסעדות, בתי קפה, אטרקציות משפחתיות, חבילות ספא וגם בתי מלון".

 

 

לצד מגוון השירותים, עוגן חשוב בתחום הוא הפריסה של בית העסק שמנפיק את הכרטיס, ובעיקר אחרי שכבר צוין כאן כי 80% ממשתמשי התו עושים זאת במרכולים. הפריסה של רשת רמי לוי שיווק השקמה היא מקריית שמונה ועד אילת, וכעת, עם השלמת רכישת קופיקס והפיכת סופר-קופיקס ל'רמי לוי בשכונה', יזכו בעלי התווים גם ל-30 סופרמרקטים נוספים בתוך הערים. "עד עכשיו סניפי 'רמי לוי' היו באזורי תעשייה, ועכשיו נהיה גם בתוך השכונות, נהיה הרבה יותר נגישים ללקוחות", אומרת ורדיקה.

 

שירות נוסף שברמי לוי גאים בו, הוא התו הדיגיטלי – כלומר במכשיר הנייד. הפלטפורמה החדשה מאפשרת ללקוח לקבל את התו בצורה יעילה ומתקדמת יותר. אין צורך יותר להמתין לשליח, חוסך את בעיית ריבוי הכרטיסים בארנק ופותר את בעיית אובדן הכרטיס.

ורדיקה מספרת: "התו הדיגיטלי מאפשר לעובדים לקבל את התו ישירות לנייד עם ברכה אישית ממקום העבודה או ועד העובדים. כך בעצם העובד מגיע לכל קופה שבה יבחר לממש את התו עם המסך הטלפוני שלו במקום כרטיס. בניגוד למתחרים, השירות שלנו לא מצריך אפליקציה או סמארטפון, אלא טלפון רגיל שמקבל SMS. זה שירות שיכול להתאים מאד לחרדים וגימלאים, אוכלוסיות שעושות פחות שימוש בטלפונים חכמים. כך באמצעות SMS פשוט, מקבל הלקוח קוד איתו ניתן לממש את התו בצורה יעלה ופשורה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.