פסטיבל קאן ליונס 2018
צילום: יח"צ פסטיבל קאן

תקופת הצנע: ירידה של 25% בהגשות מישראל לפסטיבל קאן

הירידה בהגשות מישראל גבוהה יותר מהירידה הכללית בהגשות לתחרות שעומדת על 21%. משלחת אווירית של עשרות פרסומאים מישראל כבר עושה את דרכה לצרפת
משה בנימין |

מחר זה מתחיל, פסטיבל הפרסום קאן ליונס בגרסתו החדשה, הרזה והמקוצרת ייצא לדרך בריביירה הצרפתית. בשונה מהשנים הקודמות ובצל השנה ללא הגשות של קבוצת פובליסיס העולמית והביקורת הכללית על האירוע שיצא מפרופורציה, הפסטיבל קוצר ל-5 ימים, מראשון עד חמישי.  

בסוף השבוע האחרון פרסמו המארגנים את סיכום ההגשות המלא לשנת 2018, ממנו עולה כי נרשמה ירידה של 21.3% בהגשות מסביב לעולם. תרומתה של ישראל לירידה בסך ההגשות לא נפקדה ואף הייתה גבוהה יותר מהממוצע, עם ירידה של 25%. תרמה לכך העובדה שבאומן בר ריבנאי וליאו ברנט, שני משרדים מקבוצת פובליסיס שנוהגים להגיש עבודות מדי שנה נאלצו ליישר קו עם ההחלטה של הנהלת פובליסיס. עם זאת, ליאו ברנט, מצא בכל זאת את הדרך להשתתף בתחרות באמצעות הגשת עבודות על ידי לקוחותיו. 

סך ההגשות לתחרות הפרסום הגדולה בעולם בשנת 2017, עמד על 41,170. השנה ירדה כמות ההגשות ל-32,372 הגשות מ-90 מדינות. בשנה שעברה הוגשו מישראל 177 עבודות והשנה הוגשו 133 עבודות. הקטגוריה שאליה הוגש מספר העבודות הגדול ביותר היא קטגוריית האאוטדור עם 2628 הגשות. אחריה במקום השני ממוקמת קטגוריית המדיה עם 2594 הגשות ובמקום השלישי קטגוריית הדיירקט עם 2480 עבודות שהוגשו אליה. 

 

בפילוח ההגשות מישראל, קטגוריית הפרינט היא המובילה עם 24 הגשות. נתון מפתיע בהתחשב בכך שקטגוריית הפרינט רושמת ירידה הדרגתית משנה לשנה ואף בישראל איבדה את מקומה, כשנייה, בתמהיל המדיה לטובת הדיגיטל. אחריה במקום השני, קטגוריית המדיה עם 22 הגשות. לקטגוריית חווית מותג ואקטיביישן הוגשו 16 עבודות, 13 ב-PR, לקטגוריית הדיירקט הוגשו 10 עבודות, 8 בקטגוריית הפילם, 7 באאוטדור ועוד. לקטגוריית המשפיענים החדשה שנפתחה השנה הוגשו 5 עבודות מישראל.

בתוך כך, המשלחת האווירית של פרסומאים מישראל תצא גם השנה לקאן ותכלול את גדעון עמיחי כנציג NONONONONO YES. ממשרד הפרסום יהושע TBWA נסעו רמי יהושע, מאיה שרן, רועי דוידזון, עמרי כהן ואור לביא. ממשרד הפרסום LEAD נסעו גם כן 5 נציגים ממחלקת הקריאייטיב וניהול לקוח, כמו גם ממשרד הפרסום גפן טים שיחסית לגודלו יוצא עם משלחת מכובדת של 5 עובדים. אדלר חומסקי גם כן עם 5 נציגים שכוללים את טל ריבן, יונתן טייטל, אסא קרן וזוכי דג הזהב יעל קורן ורועי מירון. מגיתם ייסעו ערן ניר וגלי שטרקמן ומגרייט דיגיטל ייסעו רז מסינג ותום זכאי. ממשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר ייסעו אור מילשטוק ומתן חלק שזכו בתחרות היאנג ליונס של קאן. בין הנפקדים השנה שלא ישלחו נציגים יהיו מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, ענבר מרחב ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.