לא לשימוש
צילום: סריקה: Adbusters

צפו: כך "שוחטים" את טראמפ על שערי המגזינים בעולם

טראמפ תוקף את התקשורת שמציגה אותו בתורה כאויב העם, חופש הביטוי והדמוקרטיה. המגזינים המובילים בארה"ב ובעולם מתחרים ביניהם על הדימוי היצירתי ביותר של המועמד הצבעוני ביותר. כך "מעצבים" את דעת הקהל בדרך לקלפי
משה בנימין | (12)

שנת הבחירות בארה"ב קרובה לסיום, ובעוד 3 חודשים יצעדו מיליוני אמריקאים לקלפיות כדי להכריע מי יהיה הנשיא הבא של אמריקה: מועמדת הדמוקרטים הילארי קלינטון או מועמד הרפובליקנים דונלנד טראמפ. זה לא סוד שהתקשורת, שחופש הביטוי הוא לחם חוקה, מעדיפה מועמד דמוקרטי על פני טראמפ שנתפס על ידם כאיש לא ראוי. לא זאת בלבד, אלא שטראמפ שמעולם לא ניחן באופי מאופק, פתח בחזית מוצהרת נגד התקשורת כשאמר באחת מאסיפותיו האחרונות: "אני לא מתמודד רק נגד הילארי המרושעת, אלא נגד תקשורת מרושעת".

מצד שני, נראה שהתקשורת האמריקאית לא העניקה לו אפילו יום אחד של חסד, ובאמריקה כמו אמריקה, מערכת הבחירות שנראית כמו סרט דוקו עתיר תקציב, מייצרת עולם עשיר של דימויים ויזואליים שבאים לידי ביטוי במגוון אמצעי התקשורת. אחד מהם הוא סקטור העיתונות ובתוכו כמה מהמגזינים הבולטים בעולם, בהם הניו יורקר והטיימס, שהקדישו למועמד הצבעוני את שעריהם גם כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם וגם כמובן את האג'נדה המסחרית שטראמפ הוא סוג של מנוע צמיחה עבורה. 

סקירה עדכנית של המגזינים בארה"ב לאורך השנה האחרונה, כולל כמה בולטים מסביב לעולם מציגה את טראמפ המסוכן, הפאשיסט, הדמגוג, מנהל הקרקס, הבריון, הנרקסיסט בעל הפרעת האישיות ואולי, גם אולי, הנשיא ה-45 של ארה"ב? כמו בימיה הזוהרים של העיתונות, המגזינים בארה"ב - פוליטיים וחברתיים – מתחרים ביניהם כשהם מניחים את כובד המשקל של המאיירים, המעצבים ואמני הפוטושופ על עמוד השער הבא במטרה לעצב את הדימוי היצירתי שישפיע על דעת הקהל. 

טיימס// טראמפ צולל בסקרים

הניו יורקר// טראמפ צולל בסקרים 2

הניו יורקר// טראמפ מביך את נשיאי ארה"ב לדורותיה

הניו יורקר// הספלאש הגדול

הניו יורקר// "הקוסם" 

Adbusters// הפאשיסט

טיים// הבריון, השוויצר, הורס המסיבות, הדמגוג והנשיא הבא?

הוושינגטון פוסט// הציטוטים

ניו יורק// "מציל" את הדמוקרטיה

הני יורק טיימס// בלון נפוח

Good Weekend האוסטרלי// הקרקס של טראמפ

le observateur nouvel// אמריקה של טראמפ

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    קבליסט 21/08/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    לאור הירידה בסקרים החליט טראמפ ללכת בעקבות מדונה וללמוד קבלה . כך המליץ לו החתן היהודי שלו .
  • 10.
    הרב כהנא 21/08/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    הנשיא טראמפ יגרש את כל המוסלמים מאמריקה ואחר כך את כל הערבים מיהודה , שומרון וחבל עזה . אז נוכל להרוס את אלאקצה ולבנות את בית המקדש ואת ממלכת ישראל השלישית מן הים עד הירדן , וגם נכונן את המשפט העברי הקדוש במקום הטריפה האזרחי . ואז יבוא המשיח הקדוש על חמור לבן אמן כן יהי רצון .
  • 9.
    איזי 21/08/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    בערך שליש מאוהדי טראמפ השרופים הם בעד החזרת העבדות לאמריקה . למי שלא מאמין , העניין בדוק !!!
  • 8.
    השוחט מבוסטון 17/08/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    ראשית , תגובות העיתונות , בלי קשר לעמדה האישית של בעדו או נגדו , הן נופת צופים מהנה ויצירתית עם הרבה הומור שנית ובכל האובייקטיביות , טראמפ המשתולל במערכת הבחירות משתמש בשיטות שהומצאו על ידי גבלס הנאצי בשנות ה 30 שהיו מהסיבות העיקריות של ניצחון המפלגה הנאצית ב 1933 ועליית היטלר לשלטון בבחירות דמוקרטיות לחלוטין . הייתי ממליץ לכל אחד לצפות בסרטהזאת שנקראת טראמפ . שלישית , חסידי ארץ ישראל השלמה עם כיפות ובלעדיהן חושבים שטראמפ אחרי שיגרש את כל המוסלמים מאמריקה יגרש גם את כל הערבים מיהודה ושומרון ומכאן תמיכתם בו בתגובותיהם . אין טעות גדולה מזאת !
  • 7.
    אינשאללה שיזכה ויצפצף על כוווולם (ל"ת)
    אינשאללה שיזכה ויצפצ 17/08/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אני 17/08/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    ניפגש בנובמבר ונראה. אל תשכח להביא כובע ולבוא עם תיאבון.
  • 5.
    השוחט מבוסטון 17/08/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    ראשית , תגובות העיתונות , בלי קשר לעמדה האישית של בעדו או נגדו , הן נופת צופים מהנה ויצירתית עם הרבה הומור שנית ובכל האובייקטיביות , טראמפ המשתולל במערכת הבחירות משתמש בשיטות שהומצאו על ידי גבלס הנאצי בשנות ה 30 שהיו מהסיבות העיקריות של ניצחון המפלגה הנאצית ב 1933 ועליית היטלר לשלטון בבחירות דמוקרטיות לחלוטין . הייתי ממליץ לכל אחד לצפות בסרטהזאת שנקראת טראמפ . שלישית , חסידי ארץ ישראל השלמה עם כיפות ובלעדיהן חושבים שטראמפ אחרי שיגרש את כל המוסלמים מאמריקה יגרש גם את כל הערבים מיהודה ושומרון ומכאן תמיכתם בו בתגובותיהם . אין טעות גדולה מזאת !
  • 4.
    מאוד מקווה 17/08/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    ויסתום את הפה לכל חבורת השמאלנים האלה. הוא אומר לכולם את האמת בפנים , אבל השמאלנים יפיי הנפש מעדיפים לקבור את הראש בחול ולהתעלם.
  • 3.
    דב 17/08/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    הסיבה שטראמפ ינצח. התקשורת משקרת באשר לסקרים, שגם כך איכותם המדעית שואפת לאפס. הדורסנות הברוטאלית של התקשורת המאיסה עצמה בכל מקום בעולם. כך היא המליכה את בוז'י, שחודשים לפני הבחירות בישראל התהלך כטווס כי היה ברור לו שהוא יהיה "ראש הממשלה הבא," וכך התקשורת בארה"ב עושה לקלינטון ומטה את הסקרים במודע ובשקרים, וןיש לכך כבר הוכחות. פרסום הקריקטורות מכוון להמאיס את הציבור, אך כשהוא חושה על החלופה... זו תהיה אותה התפכחות מכאיבה. לאחר חמש דקות של הצדקות ותירוצים, שבה התקשורת תכריז על עוד "יום הכיפורים של התקשורת" (שמתם לב כמה פעמים זה קרה?) היא תמשיך בדרכה הנלוזה.
  • 2.
    נהדר איך שקרעו אותו לגזרים וגם ביזו אותו-הוא קנה הכל ביושר... (ל"ת)
    דיויד 17/08/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למרות הכל ואף על פי כן הוא הנשיא הבא! (ל"ת)
    רובין 17/08/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
  • נתנאלי 18/08/2016 02:34
    הגב לתגובה זו
    נראלי שהתחרות תהיה צמודה. אבל עם קצת עבודה חכמה הוא ישפיע מאוד! כמו בבחירות שהיו כאן. תשפיע על עוד אנשים..
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.