לילך צור
צילום: לילך צור
טור

אויש תנוחו, כולכם: הפרסומת של גולדסטאר סתמית והנשים של נעמת סובלות מעודף מסכנות

רכזת הכתבים והמערכת של אייס ו-Bizportal, שכבר שנים חולקת את אותו החדר עם עדר גברים, בטור על שני הצדדים בסיפור - פרסומת גולדסטאר הטרחנית ומחאת נעמת הטורדנית
לילך צור | (4)

הנה הבעיה העיקרית שלי, מהכיוון של טמפו – טרחנות. נכון, לגולדסטאר יש קו פירסומי מאוד ברור: אנחנו הגברים אומנם בבונים, אבל חיים פשוט ונהנים מזה. בניגוד לנשים, שהן אוכלות כאפות. אל תבינו לא נכון, אין לי ולו טענה אחת לקו - הוא מוכר, הוא קליל, הוא משחק ת'משחק. אבל בפרסומת החדשה של גולדסטאר הם סטו ממנו, לא הצידה, אלא למטה.

להוסיף אש למדורת אירגוני הנשים הטרדניים, זה לא להיות חכמים, קריאטיביים, מובילים, זה להיות סתם. ועם סתם, אתה מגניב רק בפעם הראשונה, אחר כך אתה נשכח - ומשרדי פרסום לא אוהבים להישכח.

בואו נצא החוצה רגע, לתמונה הרחבה. בסירטון של 'אני לבד' היה תיחכום, זה באמת היה מצחיק - את כולם - גם אנחנו יודעות לצחוק על עצמנו. בסירטון של 'פרסומת לגברים', שוב נשארנו עם אותה קריאטיביות, כולם התחברו, כולל אלה ש"הוצאו" כביכול מהמעגל הסגור של המגניבות. הרי גם נשים הן לקוחות, ואני מניחה שבגולדסטאר לא באמת מעוניינים שרק גברים ישתו אותם.

 

בשני הסרטונים המוזכרים הם שמרו על קו ה-cool, הוציאו את הגברים עדיפים, אבל היו מתוחכמים.

אני אגיד לכם מה, הקושי האמיתי הוא עם עודף המסכנות, של אירגוני הנשים. אז כל עוד לא מעירים את הדוב, הוא נשאר לישון. אבל אחרי סרטונים כאלה, הם מחוייבים להגיב. הרי מה שגולדסטאר עשו פה, הם הוציאו את הנשים נואשות, אלימות, משל מטרת חייהן להקים בית בישראל. וברור שזה לא נכון ולא מדבר על כל המין היפה. אבל גם אני, שנכללת ב"מיעוט", הרמתי גבה ואנחת ייאוש, לא מהמסר הסתמי, שוב, אלא כי היה לי ברור שהתגובה בדרך. זה לשחק לידיים, זה פרווה, זה לא להבריק, זה להיות עוד אחד ממיליון.

בעיניי, כשאתה עושה פרסומת, בא לך ששניה אחרי שהיא מסתיימת עוד יישאר החיוך של "וואלה, זה היה מצחיק". ופה, אין חיוך. יש אויש אחד ארוך, שנעמת רק משאירה אותו לגסוס, במקום שנעלים עין, נעשה כאילו לא ראינו ונקווה שמדובר בירידה לצורך עלייה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גולדסטאר שובינסטים 13/08/2015 06:40
    הגב לתגובה זו
    ולא, הם לא רוצים למכור לנשים....משנות ה-70 קו הפרסום שלהם היה: " תני לגבר גולדסטאר" . מצידם שנשים לא ישתו את המוצר, אבל יקנו אותו לגבר. ובכלל מי שיעקוב אחרי כל הפרסומות לאורך כל השנים, יראה שזה הקו. אין פה שום ירידה לצורך עלייה. חברה שלא יכולה לפרסם את המוצר שלה בלי לפגוע במגדר מסויים-כנראה שאין בו כלום. אני שותה סטלה!
  • 3.
    מקאן הוריד את הרמה בארץ לפח (ל"ת)
    רפי 14/07/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני מתה (ל"ת)
    אייל 09/07/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צ'יבורשקה 08/07/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    "במקום שנעלים עין, נעשה כאילו לא ראינו ונקווה שמדובר בירידה לצורך עלייה." אוקסימורון?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.