לילך צור
צילום: לילך צור
טור

אויש תנוחו, כולכם: הפרסומת של גולדסטאר סתמית והנשים של נעמת סובלות מעודף מסכנות

רכזת הכתבים והמערכת של אייס ו-Bizportal, שכבר שנים חולקת את אותו החדר עם עדר גברים, בטור על שני הצדדים בסיפור - פרסומת גולדסטאר הטרחנית ומחאת נעמת הטורדנית
לילך צור | (4)

הנה הבעיה העיקרית שלי, מהכיוון של טמפו – טרחנות. נכון, לגולדסטאר יש קו פירסומי מאוד ברור: אנחנו הגברים אומנם בבונים, אבל חיים פשוט ונהנים מזה. בניגוד לנשים, שהן אוכלות כאפות. אל תבינו לא נכון, אין לי ולו טענה אחת לקו - הוא מוכר, הוא קליל, הוא משחק ת'משחק. אבל בפרסומת החדשה של גולדסטאר הם סטו ממנו, לא הצידה, אלא למטה.

להוסיף אש למדורת אירגוני הנשים הטרדניים, זה לא להיות חכמים, קריאטיביים, מובילים, זה להיות סתם. ועם סתם, אתה מגניב רק בפעם הראשונה, אחר כך אתה נשכח - ומשרדי פרסום לא אוהבים להישכח.

בואו נצא החוצה רגע, לתמונה הרחבה. בסירטון של 'אני לבד' היה תיחכום, זה באמת היה מצחיק - את כולם - גם אנחנו יודעות לצחוק על עצמנו. בסירטון של 'פרסומת לגברים', שוב נשארנו עם אותה קריאטיביות, כולם התחברו, כולל אלה ש"הוצאו" כביכול מהמעגל הסגור של המגניבות. הרי גם נשים הן לקוחות, ואני מניחה שבגולדסטאר לא באמת מעוניינים שרק גברים ישתו אותם.

 

בשני הסרטונים המוזכרים הם שמרו על קו ה-cool, הוציאו את הגברים עדיפים, אבל היו מתוחכמים.

אני אגיד לכם מה, הקושי האמיתי הוא עם עודף המסכנות, של אירגוני הנשים. אז כל עוד לא מעירים את הדוב, הוא נשאר לישון. אבל אחרי סרטונים כאלה, הם מחוייבים להגיב. הרי מה שגולדסטאר עשו פה, הם הוציאו את הנשים נואשות, אלימות, משל מטרת חייהן להקים בית בישראל. וברור שזה לא נכון ולא מדבר על כל המין היפה. אבל גם אני, שנכללת ב"מיעוט", הרמתי גבה ואנחת ייאוש, לא מהמסר הסתמי, שוב, אלא כי היה לי ברור שהתגובה בדרך. זה לשחק לידיים, זה פרווה, זה לא להבריק, זה להיות עוד אחד ממיליון.

בעיניי, כשאתה עושה פרסומת, בא לך ששניה אחרי שהיא מסתיימת עוד יישאר החיוך של "וואלה, זה היה מצחיק". ופה, אין חיוך. יש אויש אחד ארוך, שנעמת רק משאירה אותו לגסוס, במקום שנעלים עין, נעשה כאילו לא ראינו ונקווה שמדובר בירידה לצורך עלייה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גולדסטאר שובינסטים 13/08/2015 06:40
    הגב לתגובה זו
    ולא, הם לא רוצים למכור לנשים....משנות ה-70 קו הפרסום שלהם היה: " תני לגבר גולדסטאר" . מצידם שנשים לא ישתו את המוצר, אבל יקנו אותו לגבר. ובכלל מי שיעקוב אחרי כל הפרסומות לאורך כל השנים, יראה שזה הקו. אין פה שום ירידה לצורך עלייה. חברה שלא יכולה לפרסם את המוצר שלה בלי לפגוע במגדר מסויים-כנראה שאין בו כלום. אני שותה סטלה!
  • 3.
    מקאן הוריד את הרמה בארץ לפח (ל"ת)
    רפי 14/07/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני מתה (ל"ת)
    אייל 09/07/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צ'יבורשקה 08/07/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    "במקום שנעלים עין, נעשה כאילו לא ראינו ונקווה שמדובר בירידה לצורך עלייה." אוקסימורון?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.