
יו"ר נעמת קוראת להחרים את טמפו: "הפרסומת לגולדסטאר היא טעם רע - תפיסת עולמכם מעוותת"
מצחיק ומשעשע או שובניסטי ופוגעני? שלט החוצות הענק שתלתה טמפו על בניין החברה במחלף פולג שבו מופיעה סיסמת גולדסטאר הידועה: "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו" מעלה את חמתו של ארגון נעמת שבתגובה קורא לציבור להפסיק לצרוך את מוצרי חברת האם - טמפו.
יו"ר ארגון נעמת גליה וולוך פנתה ליו"ר טמפו בדרישה להפסיק עם הפגיעה בציבור הנשים בפרסומי מותג הבירה גולדסטאר. לטענתה מדובר ב"פרסום שכולו חגיגה של טעם רע". וולוך מוסיפה תגובה מעשית אופרטיבית בה היא מציינת כי "נפרסם את רשימת מוצרי החברה בעמוד הפייסבוק של הארגון וניתן לציבור להחליט האם להמשיך ולצרוך אותם". וולוך פנתה ליו"ר ומנכ"ל חברת המשקאות 'טמפו' ז'ק בר לאחר שקיבלה בימים האחרונים פניות רבות מנשים אשר התלוננו על פרסום חוצות ענק שהוצב בימים האחרונים ומתפרס מעל בניין מטה החברה הממוקם בסמוך לכביש החוף בכניסה לעיר נתניה. יש לציין כי בימים האחרונים - ולכך לא מתייחסת יו"ר נעמת - עלתה לאוויר פרסומת טלוויזיה חדשה של מותג גולדסטאר שאף היא גררה שיח דומה שעסק בשוביניזם המוצג בה.
במכתב שהעבירה לבר כותבת וולוך: "בשנים האחרונות בוחרת חברת 'טמפו' לקדם את מותג הבירה 'גולדסטאר' באמצעות סדרת פרסומות בוטה, שכל תכליתה הינה האדרת גברים על חשבונן של נשים, המוצגות פעם אחר פעם כדמויות חלשות ונלעגות, או כפי שאתם מיטיבים לנסח בפרסומכם : 'תגיד תודה שאתה גבר!'. אני פונה אלייך היום לאחר פניות שקיבלתי מנשים אשר עברו על כביש החוף וקיבלו חלחלה מהפרסומת הכל כך מזלזלת שפרסתם בגאון על מטה החברה, פרסומת שכולה חגיגה של טעם רע שאין לו מקום במרחב הציבורי. לצערי, ניכר כי תפיסת עולמכם היא לא פחות ממעוותת, שכן בעולמה של 'טמפו' לא רק שנשים הן אינן קהל יעד ראוי למותג, הן גם מושג ללעג בעבור הגבר הישראלי, הלוגם את המשקה בהנאה בעודו מודה על 'שלא עשני אישה' ".
וולוך מוסיפה ואומרת: "אדוני היו"ר, התנהלות החברה מבהירה לי בצורה ברורה כי היא איננה רואה בי לקוחה הראויה למותג 'גולדסטאר'. אני לעומת זאת, בוחרת שלא להיות לקוחה של אף אחד ממותגי החברה המשווקים על ידכם. שכן אם כאישה אינני טובה מספיק לשתות 'גולדסטאר', אפסיק לשתות גם את מותגי פפסי, בירה נשר, ג'אמפ, סיידר הגליל, הייניקן, וכל מותג אחר המיוצר ו/או משווק על ידכם. הריני להודיעך כי בכוונתנו לפרסם את רשימת המותגים המלאה בעמוד הפייסבוק של ארגון 'נעמת' ולקרוא לנשות ישראל לחשוב האם ברצונם לתת יד לארגון המקדש שוביניזם בצורתו הנחותה ביותר"
בעמוד הפייסבוק של נעמת עלה לפני פחות משעה פוסט שנותן את יריית הפתיחה למהלך המחאה, ובו נכתב: "חברת 'טמפו' מקדמת את מותג הבירה 'גולדסטאר' באמצעות סדרת פרסומות בוטות ושוביניסטיות, המאדירות גברים על חשבונן של נשים. השימוש בניסוח הגס והמיזוגני: "תגיד תודה שאתה גבר!" מבהיר בצורה ברורה כי החברה לא רואה בנו הנשים ראויות ל Goldstar גולדסטאר, ואנחנו עונות בקריאה אחידה: *טמפו לא רוצה אותי - אני לא רוצה טמפו*".
הפוסט לווה בתמונה שבנעמת מתכננים להפיץ ויראלית בפייסבוק שבה מופיעים מותגי טמפו (שיבאס, פפסי, XL, קגלביץ' ועוד) על רקע הכיתוב: "טמפו לא רוצה אותי - אני לא רוצה טמפו".
מחברת טמפו נמסר בתגובה: "טמפו מכבדת את כל בני האדם, ללא הבדל, דת, גזע ומין. חברת טמפו מעסיקה מאות נשים ורואה חשיבות רבה למעמד הנשים בישראל. הפרסומת היא קומית ומבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי והיא צוחקת עם נשים ולא על נשים. התרבות הישראלית עוסקת רבות בשוני שבין גברים ונשים ועושה זאת פעמים רבות בצורה הומוריסטית, כך גם הפרסומת שלנו. במידה ומישהו נפגע מהפרסומת, אנו מתנצלים על כך, לא הייתה לנו כל כוונה כזו".
- 44.אוראור 02/02/2017 11:46הגב לתגובה זולהיות שיש קשר בין הבירה לבין קבוצת הכדורגל המפורסמת - לה פמיליה? אה - חשבתם בטח שאני עמדתי לשאול אם יש קשר בין בירה זו לבין הקבוצה של גולסטאר - איך סידרתי אתכם.
- 43.נטליה 22/07/2015 09:10הגב לתגובה זואני אישה, ואני אוהבת להיות אישה, הפרסומת הזאת לא נגעה לי בכלל, אף פעם לא אהבתי גולדסטאר גם כך, ואני לא מתכוונת להחרים את החברה, סורי. אתם צריכים קצת לשפר חוש הומור שלכם.
- 42.לי 21/07/2015 02:14הגב לתגובה זומי ששותה גולדסטאר הוא פשוט חסר טעם. זה שתן מוגז.
- 41.דרור 08/07/2015 08:52הגב לתגובה זויש גבול לפוליטיקלי קורקט... מה שנעמת עושה כאן זה רצח של חופש הביטוי. הרי סטנדאפיסטים צוחקים על הבדלי מגדר כל יום, אז גם אותם נתחיל להחרים??? למרות שאני לא מת על גולדסטאר, אני מפציר בהם להמשיך בקו הפרסומי ולא להיכנע לבריונות.
- ריבלין בתגובה:" בני עמי בחרו בטרור התקשורתי" - חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)אוראור 02/02/2017 11:43הגב לתגובה זו
- 40.ומתי בנעמת יהיה (ל"ת)מנכל 07/07/2015 23:17הגב לתגובה זו
- 39.יסמין שריד 07/07/2015 13:59הגב לתגובה זופרסומת שוביניסטית ופוגענית
- לא הגזמת.......................... (ל"ת)אוראור 23/06/2018 23:59הגב לתגובה זו
- 38.פרסומת קורעת (ל"ת)מירב לוי 07/07/2015 12:56הגב לתגובה זו
- 37.אחת שיודעת 07/07/2015 08:36הגב לתגובה זוחבר שגולדסטאר לא התייעצו איתו. הוא יודע איך נשים חושבות ואיך נכון לפנות אליהן
- 36.ג׳יזס 07/07/2015 03:44הגב לתגובה זוספאם? אני מרגיש לפעמים שנעמת זה עוד גוף כדי לייצר יחצ בשביל הקמפיינים האלה. אבל באמת אחלה פרסומת לגולדסאר אמאלה וואו אני שותה רק גולדסטאר איזה כיף שעשו את זה מדהים שיו וואי חזק אש
- 35.העיקר הבירה המצויינת! (ל"ת)קרן 07/07/2015 00:06הגב לתגובה זו
- 34.אין על גולדסטאר (ל"ת)דנה 06/07/2015 23:03הגב לתגובה זו
- 33.גולדסטאר בירה מספר אחת ! סתם עושים רעש (ל"ת)דנה יום טוב 06/07/2015 22:54הגב לתגובה זו
- 32.אין כמו גולדסטאר בכל העולם ! בירה איכותית (ל"ת)רותי ימין 06/07/2015 22:34הגב לתגובה זו
- 31.גולסטאר פרסומת ענקית!! (ל"ת)דוריס 06/07/2015 22:23הגב לתגובה זו
- 30.גולדסטאר אתם ענקיים!!! (ל"ת)רונה לוין 06/07/2015 22:11הגב לתגובה זו
- 29.הפרסומת נדירה וואו! (ל"ת)מעיין משה 06/07/2015 22:02הגב לתגובה זו
- 28.אין עליכם גולדסטאר! הכל נעשה בהומור (ל"ת)גלית פישר 06/07/2015 22:02הגב לתגובה זו
- 27.פרסומת חזקה (ל"ת)קורל רגב 06/07/2015 20:49הגב לתגובה זו
- 26.ענקית הבירה! (ל"ת)אופל 06/07/2015 19:59הגב לתגובה זו
- 25.פרסומת פצצה (ל"ת)נועה טל 06/07/2015 19:58הגב לתגובה זו
- 24.אין על גולדסטאר בכל העולם !! בירה מעולה פרסום אדיר (ל"ת)נטלי שחר 06/07/2015 19:58הגב לתגובה זו
- 23.פרסומת פצצה (ל"ת)גל 06/07/2015 19:58הגב לתגובה זו
- 22.שפומי (ל"ת)שיר 06/07/2015 19:56הגב לתגובה זו
- 21.בינינו מזה משנה מה רשום? (ל"ת)אורטל ברבי 06/07/2015 19:50הגב לתגובה זו
- 20.תעשו טובה אין על גולדסטאר בירה עם איכות! (ל"ת)ליאל שטרן 06/07/2015 19:49הגב לתגובה זו
- 19.בנינו מה זה משנה מה רשום ? אחלה בירה ;) (ל"ת)שולה ביקל 06/07/2015 19:46הגב לתגובה זו
- 18.בירה מדהימה ! (ל"ת)נטלי עדיקה 06/07/2015 19:35הגב לתגובה זו
- 17.אחלה בירה !!! (ל"ת)שולמית קופרמן 06/07/2015 19:28הגב לתגובה זו
- 16.גולדסטאר קמפיין ופרסום ענק !!! (ל"ת)ענת מור 06/07/2015 19:24הגב לתגובה זו
- 15.ווואווו אני כל כך אוהבת תבירה הזאת (ל"ת)שלי מלכה 06/07/2015 19:11הגב לתגובה זו
- 14.בירה חזקה (ל"ת)יוליה כהן 06/07/2015 19:06הגב לתגובה זו
- 13.פרסומת גדולה (ל"ת)שלומית לוי 06/07/2015 19:05הגב לתגובה זו
- 12.אני פמיניסטית ואני חושבת שזה הורס ואני אמשיך לשתות גולדסטאר! (ל"ת)אפרת זולטי 06/07/2015 19:02הגב לתגובה זו
- 11.צחוק בצד 06/07/2015 16:19הגב לתגובה זודי כבר עם כל הפוליטיקלי קורקט המזויף והמתייפייף. כבר אי אפשר לצחוק על כלום בלי שאיזה ארגון צדקני תורן מקטר. פרסום עובד על סטריוטיפים, על הקצנה, על סיטואציות מגוחכות. זה לא שונה מכל מיני סיטקומים המשודרים בטלוויזיה. תארו לכם איך היה נראה סיינפלד בלי לצחוק על יהודים / כושים / אינדיאנים / לטבים אורטודוכסים / נוצרים וכו'. די כבר !
- 10.חננוש 06/07/2015 16:08הגב לתגובה זונדירררר
- 9.נאית 06/07/2015 16:06הגב לתגובה זובושה שזה מה ארגוני הנשים יודעים לעשות. להיתפס לפרסומת, חמודה ומצחיקה קצת כשלעצמה, ולנפח את הכלום הזה לכדי מאבק להעצמה נשית, בזמן שההדרה הנשית מתרחשת במקומות אחרים, בהן נעמ"ת לא מנסה להילחם. כל שנה חוזר אותו סיפור, כדי שיהיה להן במה להצדיק את קיומן. די כבר. תלחמו איפה שצריך ותחוללו את השינו ולא בכותרות לוחמניות וטפשיות שמתפוגגות אחרי יום.
- 8.אמא לילד 06/07/2015 14:39הגב לתגובה זואולי תתפני לשדרוג המעונות, גיוס מטפלות, ובכלל עזרה למי שזקוק לכן במקום לייצר כותרות חסרות חשיבות עד פאתטיות???
- 7.פמיניסטית 06/07/2015 14:38הגב לתגובה זובכל כך הרבה פרסומות, הגבר מוצג כפלגמט שהכל נופל לו, והאשה הפקחית רואה הכל ומסדרת את העניינים. זה כן בסדר?
- 6.השלט על הבניין מ ד ה י ם !!! (ל"ת)בועז 06/07/2015 14:15הגב לתגובה זו
- 5.ViriOnly 06/07/2015 13:47הגב לתגובה זואני בטוח שהמפרסמים והקמפיינרים של גולדסטאר חשבו בדיוק על "איך להרגיז את ארגוני הנשים"... ולגעת בנקודות רגישות.
- 4.לכי תתחתני עם חברה שלך (ל"ת)גבר 06/07/2015 12:24הגב לתגובה זו
- 3.נשים כמוך עושת נזק לנשים (ל"ת)טיפשה 06/07/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 2.דווקא עכשיו אני קונה (ל"ת)פמיניסטיות משוגעות 06/07/2015 11:51הגב לתגובה זו
- 1.מישו 06/07/2015 11:31הגב לתגובה זוכשנעמ"ת תחרים את כל המוצרים שיש עליהם כשרות (בגלל הפסוק "ברוך שלא עשני אישה"), אז נתחיל לדבר. אתן לא מבינות שאתן סתם עושות לטמפו שירות? אין דבר שמפחיד מותג שיוצא בקמפיין כזה מהתעלמות ציבורית. הם יושבים להם בנתניה ומחככים ידיים בהנאה.
- מה יש לך נגד מוצרים כשרים ומה הקשר למה שכתבת? אתה רציני? (ל"ת)אוראור 02/02/2017 11:44הגב לתגובה זו
- היידה גולדסטאר (ל"ת)רונית שלום 06/07/2015 21:07הגב לתגובה זו