
'ניתוח מעקפים' להגבלות הפרסום: גולדסטאר בקמפיין שדומה לכל השאר - בשינוי קטן
פרסומת חדשה של מותג הבירה גולדסטאר שעלתה בימים האחרונים לאוויר מציגה את כל מה שקשור בעולם התוכן הגברי, החפיפניקי שנוצר על ידי מותג הבירה בשנים האחרונות, סביב חווית השתייה, חוץ מ-המותג עצמו - בקבוק הבירה המדובר.
חוקי פרסום האלכוהול שהתקבלו בשנים האחרונות הפכו את סקטור המשקאות האלכוהוליים - אחד מהתחומים היותר פעילים ומושקעים מסביב לעולם - לנוכח-נפקד בישראל. בפרסומת הקודמת של גולדסטאר (שעלתה אף היא בחודש האחרון) למותג ה-Unfiltered ראינו למשל כיצד מתואר תהליך ייצור הבירה במבשלה, שוב, ללא הצגת הבירה עצמה.
לעומת זאת בקמפיין הנוכחי למותג הבירה המקורי של גולדסטאר ביקשה חברת טמפו שלא לוותר על הזהות הייחודית בסגנון 'מועדון הגברים הסגור' שאותה טיפחו בשנים האחרונות בסדרת סרטוני הפרסומת שזכתה להצלחה, כמו גם לביקורת מצד ארגוני נשים. ושוב, יש כאן את ערכי גולדסטאר מהשנים האחרונות: גבריות, הומור עצמי, הגחכת המין הנשי והדגשת הקלילות הזכרית לעומת הנשים.
כמו בפרסומת של מותג ה-Unfiltered - גם בזו - הבירה עצמה לא מוצגת, כאשר משרד הפרסום מבצע סוג של "ניתוח מעקפים" להגבלות הרגולציה על פרסום אלכוהול. העלילה מתרחשת בפאב טיפוסי כאשר 3 נשים רווקות מחכות למקום שיתפנה. המלצרית ניגשת לבנות ומודיעה להן שהתפנה מקום ל-3 אך בפינת הבר. מיד עם קבלת הההודעה פותחות הבנות בריצת אמוק אל הבר כשהן מתחרות אחת בשנייה במטרה שלא לקבל את המושב הפינתי שעל פי האמונה התפלה מעכב את זיווגו של רווק/ה למשך 7 שנים.
מיד לאחר סיום המירוץ, כאשר שתי בנות תפסו את הכסאות שעליהן התחרו ואחת נותרה עומדת, מגיע גבר טיפוסי כפי שגולדסטאר מציגה גברים בפרסומות בשנים האחרונות. צעיר, אינו מודע לעצמו יתר על המידה, לבוש באופן נינוח שאינו מוקפד, לא מגולח וכמובן בטי שירט אדומה שעליה חולצה מכופתרת פתוחה. הבחור שנראה כאילו הוא חסר דאגות לעומת הבנות האובר-דרמטיות מתיישב בנינוחות על הכסא הפינתי, לא לפני שהוא שואל את הבנות "יושבים פה?" ואז מרים את ידו וקורא: "ברמן". בשלב זה מסתיימת הפרסומת עם הסגיר המפורסם של המותג: "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו".
גולדסטאר. תגיד תודה שאתה גבר
מנהל הקריאייטיב של מותג גולדסטאר במקאן תל אביב נאור יצחק התייחס לטענה החוזרת ונשנית כלפי המותג בגין שובניסטיות ואמר: "ידענו שקמפיין "תגיד תודה" יעורר כמו תמיד המון תגובות ורעש סביב טענות השובינזם למיניהן. לכל אלה רצינו להגיד משהו קטן "קחו אוויר, ותשתו משהו". על ההתמודדות היצירתית עם הגבלות האלכוהול אומר יצחק: "בפרסום למותגי אלכוהול, לנסות ולהעביר את הערכים והטון של המותג שלנו הייתה משימה בלתי אפשרית. לכן, יחד עם הלקוח קיבלנו החלטה מאוד אמיצה. אחרי מחקר שהראה בצורה ברורה כי מעל ל50% מהנשאלים ידעו לשייך את הסלוגן "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו" למותג, החלטנו לנכס את האמירה המותגית לחברת הגג "טמפו", ולמעשה עלינו עם קמפיין קריאטיבי ללא המוצר וללא נוכחות המותג".
- "הבוגדים" של רשת מובילה; חדשות 12 שומרת על יתרון במהדורות
- קשת הובילה את הרייטינג בערב יום השואה - 13.9%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
קרדיטים: סמנכ"לית קריאייטיב: סיגל עבודי, מנהל קריאייטיב: נאור יצחק, קופירייטר: אדי גרצמן, סמנכ"ל לקוחות: בן מוסקל, מנהלת לקוחות: דניאלה קלינגר, תקציבאית: רותם מזרחי, מנהלת אסטרטגיה: רביד טיבר, פלנר: אלון לייבוביץ, מפיקה: סימי סימן טוב
- 42.טל 24/07/2015 10:33הגב לתגובה זובסיסמאות של שתי מילים שתומכות בבירה. זו ההוכחה הניצחת שהפרסומת הזו בכלל לא שוביניסטית.
- 41.פרסומת ברמה (ל"ת)מורן יעקב 06/07/2015 21:27הגב לתגובה זו
- 40.הדגל של המדינה (ל"ת)לילך ויצמן 06/07/2015 21:02הגב לתגובה זו
- 39.הדגל של (ל"ת)לילך ויצמן 06/07/2015 21:01הגב לתגובה זו
- 38.טעם ואיכות (ל"ת)עינת לוי 06/07/2015 20:48הגב לתגובה זו
- 37.בירה עם טעם של עוד (ל"ת)אביטל דהן 06/07/2015 20:45הגב לתגובה זו
- 36.הבירה של המשפחה (ל"ת)יפית אמסלם 06/07/2015 20:44הגב לתגובה זו
- 35.גולדי גולדי שלי!! (ל"ת)טלי פחימה 06/07/2015 20:39הגב לתגובה זו
- 34.עד יום מותי גולדסטארררר (ל"ת)שלומית יוסף 06/07/2015 20:39הגב לתגובה זו
- 33.הבירה ישראלית!! (ל"ת)שירן ואנונו 06/07/2015 20:34הגב לתגובה זו
- 32.אחלה בירה שבעולם (ל"ת)דנה סבג 06/07/2015 20:29הגב לתגובה זו
- 31.אחלה גולדסטאר שבעולם (ל"ת)שחר אסרף 06/07/2015 20:29הגב לתגובה זו
- 30.כבר 10 שנים שאני שותה גולסטר וזאת הבירה האהובה עליי (ל"ת)רוני מלכה 06/07/2015 20:17הגב לתגובה זו
- 29.גולדסטאר שלייי!! (ל"ת)רחלי מרדכי 06/07/2015 20:04הגב לתגובה זו
- 28.פרסומת טובה (ל"ת)יעל חדד 06/07/2015 19:50הגב לתגובה זו
- 27.תמיד אהבתי גולסטאר (ל"ת)ירין גזית 06/07/2015 19:39הגב לתגובה זו
- 26.גולדסטאר הבירה הכי טובה בארץ !! (ל"ת)שלי סטריט 06/07/2015 19:32הגב לתגובה זו
- 25.תמיד אשתה גולדסטאר!! (ל"ת)אורטל דגן 06/07/2015 19:25הגב לתגובה זו
- 24.אוהבת גולדסטאר !!! (ל"ת)סיוון זגורי 06/07/2015 19:21הגב לתגובה זו
- 23.גולדסטר..באמת חזק! (ל"ת)לינוי זנבה 06/07/2015 19:16הגב לתגובה זו
- 22.בכלל לא מעליב. (ל"ת)ליאורה מהרי 06/07/2015 19:12הגב לתגובה זו
- 21.אחלה בירה אחלה גולדסטר! (ל"ת)הילה תדלה 06/07/2015 19:07הגב לתגובה זו
- 20.בירה חזקה!1 (ל"ת)קארין כהן 06/07/2015 19:02הגב לתגובה זו
- 19.גולדסטאר זה הכי אחי (ל"ת)ליטל אוחנה 06/07/2015 18:59הגב לתגובה זו
- 18.לא צריך לקחת פרסומות יותר מידי ברצינות (ל"ת)נטלי תשומה 06/07/2015 18:46הגב לתגובה זו
- 17.אני אהבתי את הפרסומת (ל"ת)רחל אבוקסיס 06/07/2015 18:40הגב לתגובה זו
- 16.אחלה קמפיין קירות בלביא . (ל"ת)ירון 06/07/2015 18:16הגב לתגובה זו
- 15.גל רובין 06/07/2015 17:05הגב לתגובה זופרסומת חזקה!
- 14.מממ 06/07/2015 13:56הגב לתגובה זולפני שהיא מתקיפה שובניזם מסביבה, שתבדוק את עצמה ואת משרדה. אה... אבל זו בדיחה... אנחנו צוחקים על עצמנו.
- 13.גרוע... (ל"ת)tal 06/07/2015 09:29הגב לתגובה זו
- 12.לא משנה 05/07/2015 20:57הגב לתגובה זוהעיקר שחנה רדו מפמפמת כל היום לקידום נשים ושיווין מגדרי.
- 11.דה בובאר 05/07/2015 20:01הגב לתגובה זושוביניסטים עלובים
- 10.דרוגה 05/07/2015 20:01הגב לתגובה זומותג עושה משהו חוץ מפקשוט מחורבן
- 9.הרבה יותר מבזה מהבוררת (ל"ת)איש 05/07/2015 19:22הגב לתגובה זו
- 8.דה אחלה (ל"ת)ג.עמיחי 05/07/2015 17:32הגב לתגובה זו
- 7.יצחק 05/07/2015 16:51הגב לתגובה זוסוף סוף פרסומת טובה מצחיקה שעשויה טוב. נמאס כבר מכל יפי ויפות הנפש שמתמרמרים על כל פיפס.. כל כך הרבה זבל יש לכם מול העיניים, שפתאום כשמגיע איזה משהו קצת יותר נועז אתם אוכלים את הראש על שטויות.. אני קניתי שולחן עם שבע צלעות רק בגלל זה. יש לי חמש בנות בבית כולן יושבות בפינה... חחח...
- 6.משה 05/07/2015 16:50הגב לתגובה זושינו את הכללים תדאגו להתעדכן תמחקו, תעשו מחדש
- 5.פרנצ'סקה 05/07/2015 16:20הגב לתגובה זוההומור הירוד הזה כבר לא עובד.
- זה גרוע? ושם כמו פרנצ'סקה זה קריאיטיב? (ל"ת)טיפשה 05/07/2015 17:14הגב לתגובה זו
- 4.לא תזכו בקקטוס 05/07/2015 15:58הגב לתגובה זואנשי מקאן השחצנים והמתנשאים ויש לומר גם קצת מיושנים. רק מה, בסוף אדלר ובאומן (שחצנים, אבל פחות) קוטפים את התהילה.
- טוב ערניר (ל"ת)נפוליאון 05/07/2015 19:44הגב לתגובה זו
- 3.קונדוליסה 05/07/2015 15:46הגב לתגובה זוחשבתי שנשארו שם רק אנשי מדיה. שאפו!
- 2.חאליסי 05/07/2015 14:58הגב לתגובה זוואני בכלל שותה קרלסברג
- 1.מציאותי 05/07/2015 14:47הגב לתגובה זושמשהו טוב יוצא מהמשרד הזה