גולדסטאר
צילום: יח"צ
TV

'ניתוח מעקפים' להגבלות הפרסום: גולדסטאר בקמפיין שדומה לכל השאר - בשינוי קטן

בטמפו ביקשו לשמור על ה-DNA הגברי והמשועשע של המותג מבלי לעבור על חוקי הפרסום הנוקשים. הפתרון? סרט פרסומת גולדסטארי למהדרין שדומה לכל השאר בלי הבירה עצמה
משה בנימין | (44)
נושאים בכתבה גולדסטאר טמפו

פרסומת חדשה של מותג הבירה גולדסטאר שעלתה בימים האחרונים לאוויר מציגה את כל מה שקשור בעולם התוכן הגברי, החפיפניקי שנוצר על ידי מותג הבירה בשנים האחרונות, סביב חווית השתייה, חוץ מ-המותג עצמו - בקבוק הבירה המדובר.

חוקי פרסום האלכוהול שהתקבלו בשנים האחרונות הפכו את סקטור המשקאות האלכוהוליים - אחד מהתחומים היותר פעילים ומושקעים מסביב לעולם - לנוכח-נפקד בישראל. בפרסומת הקודמת של גולדסטאר (שעלתה אף היא בחודש האחרון) למותג ה-Unfiltered ראינו למשל כיצד מתואר תהליך ייצור הבירה במבשלה, שוב, ללא הצגת הבירה עצמה.

לעומת זאת בקמפיין הנוכחי למותג הבירה המקורי של גולדסטאר ביקשה חברת טמפו שלא לוותר על הזהות הייחודית בסגנון 'מועדון הגברים הסגור' שאותה טיפחו בשנים האחרונות בסדרת סרטוני הפרסומת שזכתה להצלחה, כמו גם לביקורת מצד ארגוני נשים. ושוב, יש כאן את ערכי גולדסטאר מהשנים האחרונות: גבריות, הומור עצמי, הגחכת המין הנשי והדגשת הקלילות הזכרית לעומת הנשים.

כמו בפרסומת של מותג ה-Unfiltered - גם בזו - הבירה עצמה לא מוצגת, כאשר משרד הפרסום מבצע סוג של "ניתוח מעקפים" להגבלות הרגולציה על פרסום אלכוהול. העלילה מתרחשת בפאב טיפוסי כאשר 3 נשים רווקות מחכות למקום שיתפנה. המלצרית ניגשת לבנות ומודיעה להן שהתפנה מקום ל-3 אך בפינת הבר. מיד עם קבלת הההודעה פותחות הבנות בריצת אמוק אל הבר כשהן מתחרות אחת בשנייה במטרה שלא לקבל את המושב הפינתי שעל פי האמונה התפלה מעכב את זיווגו של רווק/ה למשך 7 שנים.

מיד לאחר סיום המירוץ, כאשר שתי בנות תפסו את הכסאות שעליהן התחרו ואחת נותרה עומדת, מגיע גבר טיפוסי כפי שגולדסטאר מציגה גברים בפרסומות בשנים האחרונות. צעיר, אינו מודע לעצמו יתר על המידה, לבוש באופן נינוח שאינו מוקפד, לא מגולח וכמובן בטי שירט אדומה שעליה חולצה מכופתרת פתוחה. הבחור שנראה כאילו הוא חסר דאגות לעומת הבנות האובר-דרמטיות מתיישב בנינוחות על הכסא הפינתי, לא לפני שהוא שואל את הבנות "יושבים פה?" ואז מרים את ידו וקורא: "ברמן". בשלב זה מסתיימת הפרסומת עם הסגיר המפורסם של המותג: "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו". 

גולדסטאר. תגיד תודה שאתה גבר   ​

מנהל הקריאייטיב של מותג גולדסטאר במקאן תל אביב נאור יצחק התייחס לטענה החוזרת ונשנית כלפי המותג בגין שובניסטיות ואמר: "ידענו שקמפיין "תגיד תודה" יעורר כמו תמיד המון תגובות ורעש סביב טענות השובינזם למיניהן. לכל אלה רצינו להגיד משהו קטן "קחו אוויר, ותשתו משהו". על ההתמודדות היצירתית עם הגבלות האלכוהול אומר יצחק: "בפרסום למותגי אלכוהול, לנסות ולהעביר את הערכים והטון של המותג שלנו הייתה משימה בלתי אפשרית. לכן, יחד עם הלקוח קיבלנו החלטה מאוד אמיצה. אחרי מחקר שהראה בצורה ברורה כי מעל ל50% מהנשאלים ידעו לשייך את הסלוגן "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו" למותג, החלטנו לנכס את האמירה המותגית לחברת הגג "טמפו", ולמעשה עלינו עם קמפיין קריאטיבי ללא המוצר וללא נוכחות המותג".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קרדיטים: סמנכ"לית קריאייטיב: סיגל עבודי, מנהל קריאייטיב: נאור יצחק, קופירייטר: אדי גרצמן, סמנכ"ל לקוחות: בן מוסקל, מנהלת לקוחות: דניאלה קלינגר, תקציבאית: רותם מזרחי, מנהלת אסטרטגיה: רביד טיבר, פלנר: אלון לייבוביץ, מפיקה: סימי סימן טוב

 

תגובות לכתבה(44):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 42.
    טל 24/07/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    בסיסמאות של שתי מילים שתומכות בבירה. זו ההוכחה הניצחת שהפרסומת הזו בכלל לא שוביניסטית.
  • 41.
    פרסומת ברמה (ל"ת)
    מורן יעקב 06/07/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    הדגל של המדינה (ל"ת)
    לילך ויצמן 06/07/2015 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    הדגל של (ל"ת)
    לילך ויצמן 06/07/2015 21:01
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    טעם ואיכות (ל"ת)
    עינת לוי 06/07/2015 20:48
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    בירה עם טעם של עוד (ל"ת)
    אביטל דהן 06/07/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    הבירה של המשפחה (ל"ת)
    יפית אמסלם 06/07/2015 20:44
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    גולדי גולדי שלי!! (ל"ת)
    טלי פחימה 06/07/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    עד יום מותי גולדסטארררר (ל"ת)
    שלומית יוסף 06/07/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    הבירה ישראלית!! (ל"ת)
    שירן ואנונו 06/07/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    אחלה בירה שבעולם (ל"ת)
    דנה סבג 06/07/2015 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    אחלה גולדסטאר שבעולם (ל"ת)
    שחר אסרף 06/07/2015 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    כבר 10 שנים שאני שותה גולסטר וזאת הבירה האהובה עליי (ל"ת)
    רוני מלכה 06/07/2015 20:17
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    גולדסטאר שלייי!! (ל"ת)
    רחלי מרדכי 06/07/2015 20:04
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    פרסומת טובה (ל"ת)
    יעל חדד 06/07/2015 19:50
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    תמיד אהבתי גולסטאר (ל"ת)
    ירין גזית 06/07/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    גולדסטאר הבירה הכי טובה בארץ !! (ל"ת)
    שלי סטריט 06/07/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    תמיד אשתה גולדסטאר!! (ל"ת)
    אורטל דגן 06/07/2015 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    אוהבת גולדסטאר !!! (ל"ת)
    סיוון זגורי 06/07/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    גולדסטר..באמת חזק! (ל"ת)
    לינוי זנבה 06/07/2015 19:16
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    בכלל לא מעליב. (ל"ת)
    ליאורה מהרי 06/07/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אחלה בירה אחלה גולדסטר! (ל"ת)
    הילה תדלה 06/07/2015 19:07
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    בירה חזקה!1 (ל"ת)
    קארין כהן 06/07/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    גולדסטאר זה הכי אחי (ל"ת)
    ליטל אוחנה 06/07/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    לא צריך לקחת פרסומות יותר מידי ברצינות (ל"ת)
    נטלי תשומה 06/07/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אני אהבתי את הפרסומת (ל"ת)
    רחל אבוקסיס 06/07/2015 18:40
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אחלה קמפיין קירות בלביא . (ל"ת)
    ירון 06/07/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    גל רובין 06/07/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    פרסומת חזקה!
  • 14.
    מממ 06/07/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    לפני שהיא מתקיפה שובניזם מסביבה, שתבדוק את עצמה ואת משרדה. אה... אבל זו בדיחה... אנחנו צוחקים על עצמנו.
  • 13.
    גרוע... (ל"ת)
    tal 06/07/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    לא משנה 05/07/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
    העיקר שחנה רדו מפמפמת כל היום לקידום נשים ושיווין מגדרי.
  • 11.
    דה בובאר 05/07/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    שוביניסטים עלובים
  • 10.
    דרוגה 05/07/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    מותג עושה משהו חוץ מפקשוט מחורבן
  • 9.
    הרבה יותר מבזה מהבוררת (ל"ת)
    איש 05/07/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דה אחלה (ל"ת)
    ג.עמיחי 05/07/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יצחק 05/07/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף פרסומת טובה מצחיקה שעשויה טוב. נמאס כבר מכל יפי ויפות הנפש שמתמרמרים על כל פיפס.. כל כך הרבה זבל יש לכם מול העיניים, שפתאום כשמגיע איזה משהו קצת יותר נועז אתם אוכלים את הראש על שטויות.. אני קניתי שולחן עם שבע צלעות רק בגלל זה. יש לי חמש בנות בבית כולן יושבות בפינה... חחח...
  • 6.
    משה 05/07/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    שינו את הכללים תדאגו להתעדכן תמחקו, תעשו מחדש
  • 5.
    פרנצ'סקה 05/07/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    ההומור הירוד הזה כבר לא עובד.
  • זה גרוע? ושם כמו פרנצ'סקה זה קריאיטיב? (ל"ת)
    טיפשה 05/07/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא תזכו בקקטוס 05/07/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    אנשי מקאן השחצנים והמתנשאים ויש לומר גם קצת מיושנים. רק מה, בסוף אדלר ובאומן (שחצנים, אבל פחות) קוטפים את התהילה.
  • טוב ערניר (ל"ת)
    נפוליאון 05/07/2015 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קונדוליסה 05/07/2015 15:46
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שנשארו שם רק אנשי מדיה. שאפו!
  • 2.
    חאליסי 05/07/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    ואני בכלל שותה קרלסברג
  • 1.
    מציאותי 05/07/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    שמשהו טוב יוצא מהמשרד הזה