קב' קו מנחה מתרחבת: חתמה על הסכם לרכישת פעילות האינטרנט של תפוז
קו מנחה מדיה, זרוע המדיה של קבוצת קו מנחה, חתמה על הסכם לרכישת פעילות האינטרנט של תפוז - שכוללת את אתר תפוז, אתר הוידיאו FLIX וכן 50.1% מאתר דף הבית הראשון שלי. תמורת הפעילות תשלם קו מנחה לתפוז סך של 4.3 מיליון שקלים.
קו מנחה מדיה מפעילה את האתרים Bizportal, אייס ותקדין ומנוהלת על ידי אופיר שטויאר, מנכ"ל קו מנחה LMK (חברת הבת שאחראית על תחום פעילות הקבוצה בשוק ההון) וקו מנחה מדיה.
בשל הוראות החוק, הרכישה כפופה לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, אישור שקו מנחה מאמינה שיתקבל במהרה.
קו מנחה מפעילה 3 תחומי פעילות מרכזיים
קבוצת קו מנחה עוסקת ומתמחה בתחומי המידע והמדיה לקהלים מגוונים בעולמות תוכן שונים, והיא פועלת ב-3 תחומי פעילות מרכזיים. הראשון הוא תחום שוק ההון - אספקת מידע בורסאי שוטף והיסטורי, בעיכוב ובזמן אמת (הצגת יותר מנייר אחד בו זמנית בזמן אמת), מידע מעובד ומנותח, דוחות כספיים, חדשות כלכליות וכלי ניתוח טכניים באמצעות מערכות אותן הקבוצה מפתחת ומשווקת וכן באמצעות פתרונות טכנולוגיים וערוצי הפצה נוספים וכן תוכנה לניהול תיקי השקעות עבור מנהלי תיקים.
התחום השני הוא מידע עסקי מקצועי - אספקת מידע פיננסי בתחומי השכר, דיני עבודה, מיסוי ופנסיה וכן פיתוח כלי סימולציה מתקדמים לחישובים פיננסים לקהילת רו"ח, אנשי הכספים בארגונים ומנהלי משאבי אנוש. בנוסף, אספקת מידע משפטי לקהילת עורכי הדין הכולל פסיקה ותקצירי פסיקה, חקיקה, מחשבונים, טפסים משפטיים וכן מערכת "קומיט" לניהול משרד עו"ד.
ואילו השלישי הוא תחום מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלווים - אספקה והפצת מידע ממאגר רשם החברות וממערכת רישום מקרקעין (טאבו) וביצוע שירותים נלווים ברשם החברות ובטאבו.
הקבוצה מעסיקה כ-250 עובדים והכנסותיה ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2013 הסתכמו בכ-41 מיליון שקלים (בשנת 2012 בכ-82 מיליון שקלים).
פעילות האינטרנט של תפוז, מנוהלת בשנים האחרונות על ידי דן חן. אתר תפוז, שמתמחה בפורומים, בלוגים ותקשורת בין אנשים, הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל לפי נתוני ועדת המידרוג, ו-FLIX הינו אחד מ-4 האתרים המובילים בהגשת וידאו, כאשר בחודש יולי 2013 היה במקום השני במספר צפיות הוידיאו בישראל לפי נתוני ועדת המידרוג.
גם בתחום הגלישה בסלולר תפוז נמצא במקום הרביעי עם כ-530 אלף גולשים ייחודיים בחודש יולי 2013 וכן מרכז את קהילת הבלוגרים הגדולה בישראל כאשר עד היום נפתחו בו למעלה מ-150 אלף בלוגים שונים.
תפוז משמש זירה חשובה ומשמעותית לקהילות וקבוצות עניין שונות ושומר על תפקידו ומיקומו גם בעידן הפייסבוק.
FLIX הוא אתר הוידאו הישראלי בעל כמות תכני הווידאו הגדולה בארץ והפועל במתכונת דומה לאתר יוטיוב האמריקאי. הוא מכיל מאגר אדיר של סרטוני וידאו שהעלו אליו הגולשים (למעלה מ-600 אלף סרטונים) כשלצידם של תכני הגולשים, פועלים באתר למעלה ממאה ערוצי תוכן מערכתיים.
אופיר שטויאר, מנכ"ל קו מנחה מדיה מסר: "אנו מאמינים בפוטנציאל הרב הטמון בתפוז וכן בעובדי ומנהלי האתר ונפעל לפתח ולקדם את תפוז בהתאם למגמות המתפתחות בעולם התוכן הדיגיטלי על מנת שיוכל להגיע ולהשיג יעדים חדשים.
רכישת תפוז תהפוך את קו מנחה לקבוצת המדיה החמישית בגודלה בישראל עם כמות של כ-1.55 מיליון גולשים ייחודיים (RU) בחודש, בהתאם לנתוני ועדת המידרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט לחודש יולי 2013, ותאפשר לקבוצה להגדיל את היתרונות והמובילות שלה בעולמות התוכן שבהם אנו פועלים כיום ולצמוח לעולמות תוכן נוספים בתחום הדיגיטלי".
- 4.יפה, שיחקו אותה, מתקדמים בסולם הרייטינג (ל"ת)מיקה 10/09/2013 17:34הגב לתגובה זו
- 3.לא מבין איך אילן ישועה לא עף על זה... (ל"ת)ori 01/09/2013 12:32הגב לתגובה זו
- 2.גיא 01/09/2013 11:41הגב לתגובה זוסחתין על קו מנחה שזיהו את זה. בהצלחה! תשמרו על התפוז.
- מדובר על חיזוק משמעותי לקו מנחה (ל"ת)שירן 01/09/2013 11:53הגב לתגובה זו
- 1.מי זה אופיר שטיר? קו מנחה לא של בגס? (ל"ת)טלי מ 01/09/2013 10:47הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.