לא פופולארי, אבל מדובר: הארץ חיפש "צומי" - וצדק
בשורה התחתונה: לפעמים פרסומת הכי לא פופולארית הופכת להכי מדוברת. אז את הפרובוקציה המינית המציאו מזמן והיא אינה חדשה, אבל אפשר לומר שבכל שנות קיומו של עיתון הארץ, לא הצליח המותג לקבל כל כך הרבה צומי כמו בשלשת הימים האחרונים.
עיתון הארץ מיצב את עצמו כעיתון לאנשים חושבים. 'הארץ' נחשב לאייקון תרבות של האצולה הישראלית, והוא מחשיב את עצמו שריד בודד בים גואה של תקשורת בהמית. בתור שכזה ספג המותג הרבה זעם מצד אנשים שחשים כי המותג מתנשא עליהם. במובן מסוים, 'הארץ' קיבל את מה שביקש לעצמו. עיתון לא ידידותי במיוחד לקריאה, עם קהל קוראים כבד - השכלה וגבה - מצח.
בדיוק בשל כך, נגזר על 'הארץ' הגורל האכזר להוכיח שוב ושוב לציבור הרחב כי הוא אינו מתנשא, לא משעמם ולא נמנע מנושאים פופולאריים. רבים מסעות הפרסום של העיתון בתולדותיו, שהתאמצו לשחרר אותו מכלאו האליתיסטי באמצעות נסיון לפתות את הקורא להשתחרר מדעתו הקדומה שפיתח כלפיו, מסיבות שהיו כנראה מוצדקות.
"בלי ציצים" היה נסיון מפואר לאחוז בחבל בשני קצוותיו, כאשר 'הארץ' ניסה להגיד שהוא אינו צהובון, תוך שהוא משתמש בכלים צהובונים. "הארץ, לא מה שחשבת" היה עוד קמפיין שנכנס לפנתאון המסרים המתריסים. המסר "לא מה שחשבת" נשמע כמו ההתנצלות הנואשת של הגבר שנתפס על חם בידי אשתו כשהוא אומר לה "זה לא מה שאת חושבת". מסתבר ש'הארץ' זה בדיוק מה שאנחנו חושבים. הקמפיין שהציג את יצירתו של חנוך פיבן במיטבה הידק את אריסטוקרטיות העיתון ואת השתייכותו למילייה שמבין את המילה מילייה.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וכמובן הקמפיין המעוצב והחינני ל'גלריה' שגם הוא, כמו קודמיו, התכוון להבטיח חוויה חדשה של קריאה ש"נותנת בראש" לחיים האמיתיים, אך גם הוא, כמותם, נותר חכם, מעוצב, מרומז ומדבר מעל לראשם של נעדרי התחכום.
חנוך פיבן - רפי גינת
חנוך פיבן - אריה דרעי
הסכנה לצעוק "זאב זאב" בפעם המי יודע עמדה בפתחו של אתר 'הארץ'. כבר בפברואר האחרון, בקמפיין "דברים טובים עולים כסף", פתח בקו החצוף. אתר 'הארץ' מתיימר באמת ובתמים להיות שונה מכל מה שחשבנו על עיתון 'הארץ' , והוא פונה לאנשים שונים מאשר רק אנשים חושבים. פירוש הדבר - אתר לכולנו.
כדי לשבור את חומת האדישות שפיתחנו כלפי מסרים שהבטיחו הבטחות שוא על הנאה צרופה, רכילות וכתבות קלילות, וכאן אני מצדיקה בתכלית ההצדקה את החלטת המפרסם, נאלץ מותג הארץ לעבור סף גירוי מסוים. הקמפיין הבוטה שמתחרה בתענוגות החיים ובאהבה הגדולה שיש לנו לתינוקותינו נועד לייצר "הפרעה" ולבנות תשומת לב חדשה במקום שאנחנו רגילים להתעלם ולא להאמין.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אגש ישר לעניין: הסרט עם הזוג במיטה גרוע מאד בעיני והסרט עם האמא והתינוק מצחיק וטוב בעיני. הייתי מעדיפה לראות זוג יותר מצחיק ופחות פורנוגראפי מדבר עם יותר הומור על ההשוואה בין סקס לאתר 'הארץ', אבל מדובר בחכמה שלאחר מעשה. אמא שמדברת לתינוק בן שנה בשפת חדר ישיבות נוסח "יש לך בעיה עם תכנים" - מצליח להצחיק אותי. אולם מדובר בהנאה אישית שלי מה-execution הקריאטיבי ותפקידי אינו לנתח קריאטיב אלא לדון בהחלטה האסטרטגית.
האסטרטגיה להשוות את האתר לדברים הכי טובים בחיים, ולא להשוותו לעיתון הינה החלטה נכונה. ההשוואה לעיתון או לאתרי חדשות אחרים לא היתה מצליחה לערער את האדישות בעוד שההשוואה לסקס ולתינוקות היא חצופה ולא צפויה ומעוררת סקרנות.
אני למשל נכנסתי ישר לאתר כדי להבין מה כל כך טוב בו וגיליתי אתר שכמות הרכילות והאייטמים המאד סבירים בו משביעת רצון. נכון שיש עדיין מרכיב אינלקטואלי שכנראה נועד לשמור על הגרעין הקשה של האנשים החושבים, אבל הוא נסבל ולא מבריח.
כשרוצים למצב טלוויזיה טובה משווים אותה לקולנוע. כשרוצים למצב מעדן חלב מעדיפים אותו על פני בן או בת הזוג. אין מן הנמנע להשוות בין 2 הנאות שאינן שייכות לאותה סקאלה כמו אתר חדשותי וסקס או תינוק כדי להבהיר אחת ולתמיד את הנקודה ולהסיר את הספקות.
לסיכום: אצטט חברה מהענף ששיכת לרוב שחושב שמדובר בבזיון מוחלט, בעיקר מהסיבה שהארץ מתנהג כמו ב"נקמת היורמים" שם 'הילד החנון והמנוזל פתאום עולה על השולחן וצווח מלים גסות'. אז נכון ש"זה מאד לא מתאים" להארץ להיכנס לתפקיד הזה, אבל לפחות הוא לא מרחם על עצמו כמו מעריב בקמפיין הגמר שלו.
- 15.אלי 20/08/2013 11:05הגב לתגובה זואם אני לא טועה, עיתון הארץ קטל את הפרסומת של מיני כריות. מבחינתי אין הבדל בין 2 הפרסומות! שתיהן זולות ומגעילות
- 14.עדי 19/08/2013 21:25הגב לתגובה זוקמפיין עוברת דרך המאזן. קמפיין טוב - הכניס כסף. קמפיין רע - קמפיין ש"הברנז'ה" מנהלת עליו דיון פסבדו פילוסופי/קריאטיבי מקושקש.
- 13.לא יביא מנוי נוסף אחד - לכן זהו כישלון (ל"ת)מוטק'ה 13/08/2013 22:49הגב לתגובה זו
- אדם 15/08/2013 16:39הגב לתגובה זומצחיקה אותי היהירות שלך. אתה בטח פרסומאי...
- 12.מסכימה. סוף סוף ניתוח חכם (ל"ת)אחלה קמפיין 13/08/2013 20:31הגב לתגובה זו
- 11.קמפיין טוב עם מסר שהארץ על המפה- מדברים עליו (ל"ת)דני 13/08/2013 17:56הגב לתגובה זו
- 10.מסכים עם עטרה (ל"ת)גילי ארג'נטרו 13/08/2013 17:24הגב לתגובה זו
- 9.הכלל הראשון 13/08/2013 16:58הגב לתגובה זויותר ציצים, יותר פרובוקציה. כשזה בא מ""הזקנים" בהארץ זה כאילו מעניין. נואש אבל לא יעזור, כי כמו פורנו העם לא מוכן לשלם, יש בחינם. ולשלם על הארץ זה ממש נקרופיליה
- 8.ניר 13/08/2013 16:10הגב לתגובה זועם הרצון המטופש שלך להביא איזשהו "אינפוט משלך לשולחן" או ניסיון "לצאת מחשבתית מהקופסא" וכל שאר הקלישאות הכי חבוטות שקיימות בדיונים שכאלה. לפעמים הרב צודק. הקמפיין טיפשי,לא מדויק (ואני מכיר את המותג הזה מקרוב מעבודה עליו),הביצוע כושל ולפעמים אם אין לך על מה לכתוב עם זווית ייחודית משלך- פשוט אל תכתבי. גם זה בסדר גמור.
- ערן 14/08/2013 00:36הגב לתגובה זואני במקומך הייתי מתבייש להודות שעבדתי על המותג הזה. על אילו מותגים נוספים עבדת בעבר? קודאק? נוקיה? אולי מעריב? הבנק למסחר? אני דווקא הייתי סוחר את שירותך בתור מישהו שעבד על המותג, מבקש ממך המלצות ועושה בדיוק להיפך.
- 7.בני כהן 13/08/2013 15:46הגב לתגובה זושאפו.
- 6.המנתח 13/08/2013 15:02הגב לתגובה זואני באמת לא מבין את הקמפיין של הארץ. מעיתון שהיה ברמה אחת מעל כולם ,הוא הפך לצהוב ונמוך כים המלח. מה זה הקמפיין השטותי הזה? כאילו שזה יגרום למישהו באמת לעשות מנוי לעיתון. חוץ מליצר פרובוקציה, זה לא עשה שום דבר. להשתמש במין ובשפה גבוהה של הומור שפונה אך ורק לאחוזים בודדים מהציבור, ישאיר את העיתון איפה שהוא נמצא כיום ולא יעלה אותו לדרך המלך. ההפקה נראת חובבנית, הצילום והסאונד גרועים ולא ראויים לקמפיין כזה, רואים שהוא נעשה בתקציב נמוך ביותר. הטקסטים וההמשלה של האובייקטים המיניים והאינטיליקטואליים צולעת ביותר ולא תמיד מובנת. בקיצור קמפיין רע, שלא שווה את ההתייחסות הרבה אליו.
- תקציבאית בכירה 13/08/2013 15:10הגב לתגובה זויש מצב שאתה אחד הלקוחות שלי?
- 5.שי 13/08/2013 14:16הגב לתגובה זוהקמפיין הכי טוב שהארץ יכלו לעשות. כל דבר אחר היה אולי שומר על ערכי המותג אבל גומר את המותג
- 4.המלכה 13/08/2013 14:12הגב לתגובה זורק עיתון אליטיסטי יכול ליהנות מ"אסטרטגיה" כזו. אם זה היה "ישראל היום" ההתיחסות היתה אחרת. אבל אנשים "חושבים" יכולים להכיל פורנו (גרוע) ולחשוב שזה הומור גורמה א-לה וודי אלן. הם גם הולכים למסיבות בפטיש וחושבים שזו תרבות ומשלמים 100 שקל על פיתה עם נקניק בעמידה כי אומרים להם שזה "איכות". שיבושם לכם. טפשים.
- 3.ושוב תעודת העניות של בילר מוכיחה את עצמה (ל"ת)13/08/2013 14:11הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 13/08/2013 13:13הגב לתגובה זוהארץ זורקים מסוף המגרש כי נראה שמהשחק עומד להסתיים. זה קמפיין יאוש שמפשיט את הארץ מכל נכסיו התדמיתיים. נזכור את הארץ בזכות צדדיו הטובים והיו(רגע, עדיין יש!) כאלה בשפע.
- יוראי 13/08/2013 15:08הגב לתגובה זוכל בוקר ערכיו מונחות בפתח הבית. הנסיון הוא לייצר באז ושיח (יש שיגידו שלילי) אך זה כלל לא חשוב. המטרה בעיני לפחות הושגה. למעלה מ200,000 אנשים שנחשפו למסר - ודאי שרבים לא הסכימו עם הדרך אבל נק אחת לגמרי ברורה - הארץ הוא בועט והוא דואג להתבדל שוק לא יציב אשר הולך ונעלם.
- יוסי 13/08/2013 17:59אין פה הכרזה על מותג מתחדש, אלא התנערות מהתדמית הקיימת. להיפך, שוק הטראש כבר רווי וצפוף. פרסומות נועדו להחיות מותגים ישנים. כאן מדובר בסרטונים שלא שווים צפיה, ורק התדמית הרצינית הקיימת למותג היא זו המעוררת שיחה. "היו לי פעם עקרונות, מכרתי את כולם, עסקה מוצלחת בשבילי, טובה גם בשבילם" א.ז
- 1.סוף סוף מישהו שהבין את המהלך (ל"ת)יוני 13/08/2013 13:12הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
