כמה עמלה לוקח לכם סוכן הביטוח? באוצר רוצים שתדעו
כחלק מחוק ההסדרים מקדם משרד האוצר שתי המלצות מעניינות בקשר לסוכני הביטוח. על פי הצעת החוק, הסוכנים יצטרכו להגיד כמה עמלה הם לוקחים מהלקוחות שלהם. כיום, אתם לא באמת יודעים מדוע בעצם סוכן הביטוח שיווק לכם דווקא חברת ביטוח אחת ולא אחרת, האם יש לו קשר עסקי איתם (ברור שיש) וכמה עמלת תיווך הוא גוזר עליכם באמצע. כל שלושה מתוך ארבעה אנשים פותחים חיסכון פנסיוני דרך סוכן - כלומר הציבור לא יודע להתעסק עם זה לבד (למרות שהיום אתם יכולים להצטרף ישירות בקלות לקרנות הפנסיה ברירת מחדל).
נכון, לא מדובר בסכומי עתק עבור כל אדם בודד אבל מדובר בהרבה מאוד כסף במצטבר - 9.5 מיליארד שקל בשנת 2021, כך על פי רשות שוק ההון. בהחלט הרבה כסף. סוכנים צריכים להביא הרבה לקוחות כדי לקבל עליהם כסף, אבל סוכן ביטוח זה כמו 'טייס אוטומטי' - הם מצרפים את הלקוחות לחברה ומשם זה שגר ושכח. הם ממשיכים לקבל את העמלה שלהם כל עוד הלקוח לא עבר לסוכן אחר. חברות הביטוח כמובן משתפות עם זה פעולה כאשר אם אתם מתקשרים אליהן ורוצים לבצע פעולה כלשהי הם תמיד יגידו לכם 'תפנו לסוכן'. למעשה, הסוכנים הם שדרה משמעותית מאוד של חברות הביטוח ובתי ההשקעות.
בעולם אידיאלי כמובן שאין סיבה לסוכן להעדיף חברה אחת על פני אחרת. הוא אמור להציע לציבור את החברה שתיתן את דמי הניהול הנמוכים ביותר, ואולי גם את זו שהביצועים שלה טובים - כי את דמי הניהול אתם יודעים ויש לכם שליטה על זה, אבל אף אחד לא יודע מראש מי החברה שתשיג תשואה גבוהה יותר בהמשך.
בפועל, זה לא עובד כך. הסוכנים משווקים את החברות שיש להם איתן קשרי גומלין - אלה שהם יקבלו מהם את העמלות הגבוהות ביותר. כך, בשנים האחרונות משווקים לציבור ביטוחי מנהלים למרות שהמומחים אומרים לכם שמדובר במוצר נחות מקרן פנסיה בכמעט כל קטגוריה, ומנגד - עם דמי ניהול גבוהים יותר.
- לידיעת החוסכים - הקצבה בפנסיה תהיה נמוכה ממה שחשבתם; הנה הסיבה
- ניוד החיסכון הפנסיוני שווה לכם הון עתק - אז מתי כדאי לנייד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסוכנים מקבלים היום מגופי הביטוח שתי עמלות: עמלת מכירה חד פעמית על הצטרפות הלקוחות וכאמור - עמלה שופטת קבועה על עצם זה שהלקוח נמצא בחברה בזכות אותו סוכן.
אז מה מתכננים כעת באוצר?
במשרד האוצר רוצים לקדם במסגרת חוק ההסדרים מהלך לשינוי המצב כאשר סוכני הביטוח, וגם גופי הפנסיה, יהיו חייבים לספר ללקוח מה העמלות שהסוכן מקבל בדרך. זה לא מושלם, כי הרי לא תלכו לעשרה יועצים כדי להשוות את העמלות שלהם ועדיין זה עדיף מהמצב הנוכחי. כלומר יש חשיבות לשקיפות. אבל האם זה לבדו יוביל לשינוי המצב? ספק גדול.
מהלך נוסף שרוצים לקדם באוצר הוא שינוי של מבנה העמלות כך שעמלות המכירה יהפכו להיות עמלות רגילות שוטפות, כמו שהוא מקבל לאורך 'שנות חיי המוצר' - הזמן שבו הלקוח הוא לקוח של אותו סוכן ואותו גוף חיסכון. איך הם יעשו את זה? באוצר רוצים לקבוע שאם הלקוח יעזוב את הגוף בתוך 6 השנים הראשונות מאז הצטרפותו ורכישת אותו ביטוח או חיסכון פנסיוני, הסוכן יחזיר את העמלה שקיבל.
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
- הפרשים של עשרות אלפי שקלים בביטוח החיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל...
במקביל, במשרד האוצר רוצים בעצם לבטל את אפשרות לביטוח מנהלים של הציבור הרחב, שכן כאמור, הם מבינים שמדובר במוצר פחות טוב מאשר קרן פנסיה, ולאפשר את ביטוחי המנהלים רק למי שיש להם שכר גבוה מפעמיים השכר הממוצע במשק. השכר הממוצע במשק עומד היום על כ-12 אלף שקל ולכן מדובר על חסימת ביטוחי המנהלים לכל בעלי הכנסה נמוכה מ-24 אלף שקל בחודש. מהבחינה הזו - מדובר במהלך בהחלט נכון לטובת רוב הציבור, שלא מבין יותר מדי בנושאי הפנסיה ואולי גם לא רוצה להבין.
ומה לגבי שוק הסוכנים כולו?
- 13.שקד 14/02/2023 14:35הגב לתגובה זושיכנסו גם לעובר ושב שלהם וזהו . חוצפה וחטטנות לא יוצא מכיס הלקוח לא אמור להיות אכפת התגמול . שלב הבא לבקש גם מסוכני נסיעות משפים ועוד
- 12.עמלת הפצה מצדיקה אובייקטיביות. (ל"ת)דני 05/02/2023 20:14הגב לתגובה זו
- 11.תומר 04/02/2023 15:37הגב לתגובה זוחוצפה שאין כדוגמתה , אם זה ככה שיעשו חוק שכל בעל מקצוע , וכל שכיר יפרסם את שכרו, יש מחיר מתאים תקנה לא מתאים אל תקנה .
- 10.יוסי 04/02/2023 07:52הגב לתגובה זוהי.יש לי שאלה. כמה כסף הרווחת כשפירסמת את המאמר? אנא לפרסם את זה לפני שאתה כותב.מעניין אותי מאוד. יש גם שאלה לפיקוח. מה השכר החודשי של פקיד שחושב שאני צריך כסוכן ביטוח צריך לפרסם את שערי. השאלה אחרונה למען ההגינות מי מפרסם את ההכנסה שלו לפי העסקה?
- 9.שנאת חינם 01/02/2023 02:18הגב לתגובה זוכתבה של חובבנים
- 8.איציק 31/01/2023 08:02הגב לתגובה זומשם זה שגר ושכח? אפשר להצטרף ישירות? נו באמת אחזה כתב מוטה והזוי
- 7.נו באמת כתבה ברמה של ילד בן 6, סוכני הביטוח כבר לא מקבל (ל"ת)שי 30/01/2023 23:35הגב לתגובה זו
- 6.הטרללת של משרד האוצר (ל"ת)טרלול 30/01/2023 22:08הגב לתגובה זו
- 5.דובי 30/01/2023 20:26הגב לתגובה זודמי ניהול....דמי ניהול ....דמי ניהול זה מה שנכתב יודע לומר . אבל מה עם ביצועי הקופות. מה עם מסלולי השקעה. מה עם הלוואות . מה עם גירעון /עודף אקטוארי. מה עם מצב רפואי קיים לא קיים . בקיצור כשתלמד את בתחום ברצינות תתחיל לעשות כתבות ככ רדודות . כל מקרה הוא לגופו ולכל סוכן שמכיר את הלקוח ואת בתא המשפחתי יכול לתת מענה הכי טוב ללקוחות. כי חברות הביטוח בטוח שלא אובייקטיבים
- 4.משועממים 30/01/2023 19:21הגב לתגובה זובחיים לא ניהלו עסק בחיים לא שילמו מיסים בחיים לא שילמו משכורות לעובדים וכל פעם מנסים להצדיק את המשכורות שלהם על ידי רפורמות
- 3.מוטי 30/01/2023 18:50הגב לתגובה זוניסיתי בעבר לנהל לבד, זה כמו לדבר לקיר, ביטוח גדול מסויים עשה לי טעות עם עשרות אלפי שקלים שתקעו אותם במצב שנקרא pending, בגלל שמישהו שם לא טרח לעדכן משהו. במשך שנה לא הצלחתי לעשות כלום, דברתי עם פקידים טיפשים (סליחה על המילה אבל הם פשוט היו טפשים) מנהלת כלשהי שלא ידעה לתת לי מענה עד שהלכתי לסוכן פרטי שלאחר עוד חצי שנה הצליח לשחרר את הכסף שלי ולשייך אותו אלי, בינתיים כמאה אלף השקלים לא צברו ריבית וכלום לא היה איתם, גרם לי לםגיעה בכספי הפנסיה, אםשר יהיה לנהל לבד דברים, ביום שלא יעסיקו עובדים לא מקצועיים שגורמים לבעיות שצריך לשלם באופן פרטי אלפי שקלים כדי לתקן
- 2.יוסי 30/01/2023 16:30הגב לתגובה זואם כבר האוצר כל כך מעניין אותו מה מקבל סוכן הביטוח אז אני מציע שגם בחנות בגדים המוכר יחוייב להגיד מה הרווח שלו על כל פריט . גם בסופר יחוייבו לומר לנו מה הרווח .. גם שיפוצניק יחוייב לומר לנו מה הרווח על העבודה וככ ה יהיה שיוויון מוחלט ... לא ראיתי אף עיסוק בארץ שככה יורדים לחייב , כאילו לקוחות הם מאויימים .. הם יכולים לבחור מי הסוכן שלהם ככה שכל ההצעות הם קשקוש אחד גדול .נגמרו הצרות במדינה -עכשיו הזמן לטפל בסוכן הביטוח שזה הצרה הכי גדולה בארץ
- 1.סוכן ביטוח 30/01/2023 14:46הגב לתגובה זוהלקוח בוחר אם להתנהל אצל סוכן או באופן ישיר, הוא לא לקוח שבוי לקוח שמתנהל מול החברות או המשווקים הישירים לא בהכרח ישלם מחיר נמוך יותר, ורוב הסיכויים שינוהל בצורה פחות יעילה (לפני שהייתי סו"ב עבדתי כמשווק ישיר )
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
