קרן פנסיה היא מכשיר החיסכון המרכזי לגיל פרישה
בישראל. היא כוללת רכיב חיסכון ורכיב ביטוחי (שאירים ונכות). קיימים מסלולי השקעה שונים – סולידי, כללי ומנייתי – והבחירה בהם משפיעה על התשואה והסיכון. הפקדות לקרן פנסיה מזכות בהטבות מס משמעותיות, והכסף נזיל רק בגיל פרישה (או במקרים חריגים). חשוב לבחור קרן עם
דמי ניהול נמוכים, תשואות טובות לאורך זמן ואיזון אקטוארי יציב. משקיעים צריכים לעקוב אחר הדוח השנתי ולשקול העברה בין קרנות אם הביצועים אינם משביעי רצון. קרן פנסיה היא הבסיס לתכנון פרישה נכון.
בכירים בשוק ההון מציעים לאפשר למוסדיים לגדר מט"ח ישירות מול בנק ישראל והאוצר, כדי להפחית עלויות לחוסכים ולצמצם לחץ על הדולר. בדיון נטען כי חלק מהמעבר לשקל הגיע דווקא ממשקיעי ריטייל שעזבו מסלולי חו"ל לטובת השקעות בישראל
אלטשולר מובילה בשנה האחרונה אבל - ב-3 השנים האחרונות וגם ב-5 השנים האחרונות היא עדיין אחרונה; כמה כסף אתם צריכים לפנסיה, כיצד שוק ההון עוזר לכם להגיע לחיסכון משמעותי בפנסיה, מה גובה דמי הניהול הממוצעים, מהי קרן ברירת מחדל וכיצד היא עוזרת לכם לחסוך מאות אלפי שקלים?
לפני שלושה חודשים נפתחה בישראל אפשרות חדשה: כל קרן פנסיה חייבת לתת מסלול חיסכון בצורה פאסיבית - מדוע גופי הפנסיה לא מעוניינים שהכסף יעבור לשם, מה ההיגיון מאחורי צורת ההשקעה הזו, ומיהם מנהלי הכספים הגדולים בעולם שממש ממליצים לציבור הרחב על שיטת החיסכון הזו?
חלק מהבעיות בתחום היא שאין לכם מושג למה הסוכן שלכם ממליץ על חברת ביטוח אחת ולא אחרת וגם כמה כסף הוא מקבל ממנה על זה. האם עכשיו זה ישתנה ומה עוד מתכננים באוצר כדי לנסות לשנות את המשוואה?
כמה כסף אתם צריכים לפנסיה, כיצד שוק ההון עוזר לכם להגיע לחיסכון משמעותי בפנסיה, מה גובה דמי הניהול הממוצעים, מהי קרן ברירת מחדל וכיצד היא עוזרת לכם לחסוך מאות אלפי שקלים?
הרפורמה שתחליף את אג"ח המיועדות דווקא טובה ותחסוך למדינה מיליארדי שקלים כי ברוב השנים שוק ההון עולה, אבל על המזל של משרד האוצר היא מתחילה דווקא בשנה של ירידות, כלומר המדינה תצטרך להשלים את הכסף לחוסכים לפנסיה
כך על פי תחזית בית ההשקעות מיטב. לאחר חודש יולי המצוין בשווקים וגם בקופות, הגיע חודש אוגוסט עם 'חזרה לשגרה' של ירידות, מאז תחילת השנה. טווח התשואות ינוע בטווח של מינוס 0.7% עד 1.7%
חודש יולי היה מצוין בשווקים: הקופה הטובה ביותר (כנראה אלטשולר) צפויה להציג תשואה של 4.2%, כך על פי תחזית מיטב; המסלול המנייתי השיג ביולי 6.8% בממוצע - שוב מוכח שאי אפשר לתזמן את השוק. מי שברח בירידות כנראה פספס את העליות של חודש יולי; מתחילת השנה התשואות עדיין שליליות