מנועי בית שמש: הרווח הנקי צמח פי 3 לשיא של 9 מיליון דולר
מנועי בית שמש בית שמש 6.16% שבשליטת קרן פימי (35%) ועוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועי מטוסים אזרחיים וצבאיים מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-62 מיליון דולר לעומת 51.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 20%.
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש; קרדיט: יח"צ
הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-12.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-42.1 מיליון דולר. לדברי החברה, מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת מהמשך תהליך ההתאוששות של ענף התעופה האזרחי, כאשר לצד הגידול המתמיד בהיקף הפעילות, הגידול ברמת ההוצאות נותר מתון.
הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ-51.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-22.4 מיליון דולר. החברה ציינה כי מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבתה העסקית, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות
- מנועי בית שמש צומחת, אבל הרווחות נשחקת
- מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-86% והסתכם בכ-14.8 מיליון דולר (המהווה כ-23.9% מההכנסות) לעומת כ-8 מיליון דולר (המהווה כ-15.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה השיפור המשמעותי ברווח הגולמי וברווחיות נובע בעיקר מצמיחה חדה בהיקף הפעילות ובתמהיל העסקאות.
הרווח התפעולי ברבעון קפץ מעל פי 2 והסתכם בכ-11.2 מיליון דולר (כ-18.1% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ- 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-9.7% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון עלה פי 3.2 והסתכם בכ- 5.4 מיליון דולר (כ-12.7% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 1.7 מיליון דולר אשתקד (כ-4.4% מהכנסות המגזר). הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון עלה פי 1.7 והסתכם בכ- 6 מיליון דולר (כ- 26.9% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 3.5 מיליון דולר (כ- 23.8% מההכנסות) אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 82.2% והסתכם בכ-14.1 מיליון דולר (המהווה כ-22.7% מסך ההכנסות), לעומת כ-7.7 מיליון דולר (המהווה כ-15% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון קפץ פי 3 לעומת אשתקד והסתכם לשיא של כ- 9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
ההון העצמי של הקבוצה נכון לתום הרבעון השני הסתכם לכ-170.8 מיליון דולר לעומת 154.3 מיליון דולר לסוף שנת 2023, ומהווה כ-56% מסך המאזן. החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם לכ- 37.8 מיליון דולר, לעומת כ- כ- 53.2 מיליון דולר לסוף שנת 2023. נכון ל-30.6.24 לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר בדומה לסוף שנת 2023.
"אנו שבעי רצון מהתוצאות הטובות של הרבעון שממשיך את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים עם גידול בהיקפי הפעילויות ושיפור היעילות התפעולית שלנו, שמשתקפת ברווחיות שיא שהצגנו הרבעון", מסר רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש. "במגזר החלקים אנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים, בעיקר לחלקים המסופקים לפלטפורמות החדשות בשוק, ופועלים על מנת להגדיל נתחי שוק על מוצרים קיימים לצד הזדמנויות להרחבה עם מוצרים חדשים. במגזר המנועים אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שיהוו עוגן עסקי לשנים הבאות תוך מימוש הזדמנויות שנתמכות בביקושים הגוברים בשוק גם בישראל וגם בחו"ל, בדגש על השוק הצבאי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה במכירות מרבעון לרבעון יחד עם שיפור גבוה בביצועים".
מניית מנועי בית שמש נסחרת לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל אחרי זינוק של 82.5% מתחילת השנה ושל 146.5% ב-12 החודשים האחרונים.
- 2.גיא 19/08/2024 21:24הגב לתגובה זובמידה והמלחמה תגמר המניה תיפול ולכן הם מממשים רווחים ובמידה ולא תמשיך להרוויח אבל מלחמות באזור שלנו לא נמשכות הרבה זמן... כבר עכשיו 10 חודשים זה זמן שיא
- 1.אנונימי 18/08/2024 09:33הגב לתגובה זוהלוואי והממשלה הכושלת הזו תשכיל לעודד תעשייה וייצור מקומי ישראלי

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
