מאור דוידוביץ ותומר טרבס
צילום: אדנימיישן

אדנימיישן הישראלית בדרך להנפקה לפי שווי של כ-80 מיליון דולר

מאור דוידוביץ מנכ"ל החברה ״אנחנו חברת המוניטיזציה המובילה בישראל ומנהלים כמעט את כל האתרים הגדולים בישראל ועוד מאות אתרים בעולם. הבורסה הקנדית היא הבית הנכון לחברות בתחום שלנו. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הפיתוח, כמו כן למיזוגים ורכישות".
נתנאל אריאל | (8)
נושאים בכתבה פרסום דיגיטלי

אדנימיישן הישראלית בדרך להנפקה בבורסה הקנדית לפי שווי של כ-80 מיליון דולר. החברה מנהלת, מייעלת, ומעלה את ההכנסות של אתרי תוכן מפרסום והיא נחשבת לאחת הבולטות בתחום בארץ. הבורסה הקנדית הפכה למרכז של חברות אד טק וזו הסיבה לבחירה בה.

ההנפקה מתוכננת לרבעון השלישי 2021 והיא מלווה על ידי חברת ההשקעות EXITEAM.

אדנימיישן היא חברת המוניטיזציה הגדולה בישראל, החברה פיתחה טכנולוגיית SAAS המאפשרת לה לנהל, לייעל ולמקסם בצורה פרוגרמטית את האפקטיביות וההכנסות מפרסומות המוצגות באתרי תוכן שהיא מנהלת.

בשלב הראשון, מגייסת החברה באמצעות EXITEAM כ-3 מיליון דולר קנדי (כ-2.5 מיליון דולר אמריקאי) ובהמשך בכוונתה לגייס כ-20 מיליון דולר קנדי (כ-15 מיליון דולר אמריקאי) לפי שווי של 100 מיליון דולר קנדי (כ-75-80 מיליון דולר אמריקאי).

אדנימיישן מנהלת חלק גדול מאתרי החדשות המשמעותיים בישראל, ועוד כ-700 אתרים ברחבי העולם. 

החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי מאור דוידוביץ מי שהיה סגן נשיא הדיגיטל של הג׳רוזלם פוסט ובעל למעלה מ-10 שנות ניסיון בתחום הפרסום הדיגיטלי, ותומר טרבס בוגר יחידת 8200 לשעבר סגן נשיא מכירות ושיווק בחברת Deltathree. 

לאור הצלחתה, ובמטרה לגדול בצורה משמעותית בחרה הנהלת החברה להפוך את החברה לציבורית, ולגייס 20 מיליון דולר קנדי לטובת האצת הפיתוח, והשקעה בשווקים חדשים. 

 

לדברי מאור דוידוביץ מנכ"ל ובעלים משותף של אדנימיישן ״מחברה שהתחילה ממחסן עץ בחצר הוריי הפכנו לחברת המוניטיזציה המובילה בישראל. אנחנו מנהלים כמעט את כל האתרים הגדולים בישראל ועוד מאות אתרים בעולם. ומעצימים את אתרי החדשות והכותבים, ואנו רואים בזה שליחות גדולה. על מנת להמשיך לגדול ולצמוח החלטנו לצאת למסע חדש במטרה להפוך לחברה ציבורית בבורסה הקנדית שהיא הבית הנכון לחברות מסוגה. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הפיתוח, כמו כן למיזוגים ורכישות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מושיקל 01/01/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    להיזהר כמו מאש
  • 5.
    ג 04/05/2021 12:21
    הגב לתגובה זו
    מכיר את סגן הנשיא, איש לא טוב וגס רוח שגדל בחברות הכי דוחות במשק.
  • ילד במבה 09/05/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
    מאור ניהל אותי שנים.מנהיג בכל רמח איבריו.
  • 4.
    מושיקו 21/04/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    סופו של בלון להתפוצץ, מצוץ מהאצבע
  • אור 21/04/2021 16:16
    הגב לתגובה זו
    אתה חושב ככה?
  • 3.
    ווזלינה 21/04/2021 13:11
    הגב לתגובה זו
    חי את החלום
  • 2.
    אנשים טובים, חברה טובה, תחום מסוכן (ל"ת)
    בועז 21/04/2021 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברור שמשקיע, חברה מעולה! (ל"ת)
    ערן 21/04/2021 11:40
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.