מאור דוידוביץ ותומר טרבס
צילום: אדנימיישן

אדנימיישן הישראלית בדרך להנפקה לפי שווי של כ-80 מיליון דולר

מאור דוידוביץ מנכ"ל החברה ״אנחנו חברת המוניטיזציה המובילה בישראל ומנהלים כמעט את כל האתרים הגדולים בישראל ועוד מאות אתרים בעולם. הבורסה הקנדית היא הבית הנכון לחברות בתחום שלנו. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הפיתוח, כמו כן למיזוגים ורכישות".
נתנאל אריאל | (8)
נושאים בכתבה פרסום דיגיטלי

אדנימיישן הישראלית בדרך להנפקה בבורסה הקנדית לפי שווי של כ-80 מיליון דולר. החברה מנהלת, מייעלת, ומעלה את ההכנסות של אתרי תוכן מפרסום והיא נחשבת לאחת הבולטות בתחום בארץ. הבורסה הקנדית הפכה למרכז של חברות אד טק וזו הסיבה לבחירה בה.

ההנפקה מתוכננת לרבעון השלישי 2021 והיא מלווה על ידי חברת ההשקעות EXITEAM.

אדנימיישן היא חברת המוניטיזציה הגדולה בישראל, החברה פיתחה טכנולוגיית SAAS המאפשרת לה לנהל, לייעל ולמקסם בצורה פרוגרמטית את האפקטיביות וההכנסות מפרסומות המוצגות באתרי תוכן שהיא מנהלת.

בשלב הראשון, מגייסת החברה באמצעות EXITEAM כ-3 מיליון דולר קנדי (כ-2.5 מיליון דולר אמריקאי) ובהמשך בכוונתה לגייס כ-20 מיליון דולר קנדי (כ-15 מיליון דולר אמריקאי) לפי שווי של 100 מיליון דולר קנדי (כ-75-80 מיליון דולר אמריקאי).

אדנימיישן מנהלת חלק גדול מאתרי החדשות המשמעותיים בישראל, ועוד כ-700 אתרים ברחבי העולם. 

החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי מאור דוידוביץ מי שהיה סגן נשיא הדיגיטל של הג׳רוזלם פוסט ובעל למעלה מ-10 שנות ניסיון בתחום הפרסום הדיגיטלי, ותומר טרבס בוגר יחידת 8200 לשעבר סגן נשיא מכירות ושיווק בחברת Deltathree. 

לאור הצלחתה, ובמטרה לגדול בצורה משמעותית בחרה הנהלת החברה להפוך את החברה לציבורית, ולגייס 20 מיליון דולר קנדי לטובת האצת הפיתוח, והשקעה בשווקים חדשים. 

 

לדברי מאור דוידוביץ מנכ"ל ובעלים משותף של אדנימיישן ״מחברה שהתחילה ממחסן עץ בחצר הוריי הפכנו לחברת המוניטיזציה המובילה בישראל. אנחנו מנהלים כמעט את כל האתרים הגדולים בישראל ועוד מאות אתרים בעולם. ומעצימים את אתרי החדשות והכותבים, ואנו רואים בזה שליחות גדולה. על מנת להמשיך לגדול ולצמוח החלטנו לצאת למסע חדש במטרה להפוך לחברה ציבורית בבורסה הקנדית שהיא הבית הנכון לחברות מסוגה. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הפיתוח, כמו כן למיזוגים ורכישות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מושיקל 01/01/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    להיזהר כמו מאש
  • 5.
    ג 04/05/2021 12:21
    הגב לתגובה זו
    מכיר את סגן הנשיא, איש לא טוב וגס רוח שגדל בחברות הכי דוחות במשק.
  • ילד במבה 09/05/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
    מאור ניהל אותי שנים.מנהיג בכל רמח איבריו.
  • 4.
    מושיקו 21/04/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    סופו של בלון להתפוצץ, מצוץ מהאצבע
  • אור 21/04/2021 16:16
    הגב לתגובה זו
    אתה חושב ככה?
  • 3.
    ווזלינה 21/04/2021 13:11
    הגב לתגובה זו
    חי את החלום
  • 2.
    אנשים טובים, חברה טובה, תחום מסוכן (ל"ת)
    בועז 21/04/2021 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברור שמשקיע, חברה מעולה! (ל"ת)
    ערן 21/04/2021 11:40
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.