זידאן: "אחזור לאמן רק בשלושה מועדונים". ירוויח עשרות מיליונים?
שלוש שנים עברו מאז שעזב זינדין זידאן את ריאל מדריד. שחקן העבר האגדי הוביל את הבלאנקוס לשלל תארים, כולל רצף הזכיות בהבלתי נשכח בליגת האלופות במשך 3 עונות. מאז השתלט קרלו אנצ'לוטי על קווי המועדון, ליגת האלופות שוב נצבעה לבן והגיעה למדריד, בעוד שזידאן לקח הפסקה ארוכה מהצפוי, עם הצעות ממועדוני ענק שמורעפות עליו מכל עבר.
אך כעת, קשר העבר הדני וחברו הטוב של זידאן, תומאס גראבסן, חשף כי המנג'ר הצרפתי סיפר לו מה הם שלושת המועדונים שיחזור לאמן עבורם, בשיחה שנערכה בין השניים לפני כשנתיים.
"שאלתי את זידאן לפני שנתיים אם הוא יחזור לאמן מתישהו", אמר קשר העבר, "הוא אמר לי שיש רק שלוש משרות שהוא מוכן לקבל - מארסיי, ריאל מדריד ונבחרת צרפת. היינו יחד במדריד והוא אמר לי בדיוק את זה".
אלו הן תשובות מפתיעות עבור 'זיזו' בן ה-51. קאמבק למדריד נראה רחוק, ונדמה כי לאחר שתי קדנציות זמנו של הצרפתי במועדון תם. גם מארסיי בחירה מפתיעה, בשל העובדה שזידאן מעולם לא שיחק שם, ונטול כל קשר למועדון הכדורגל, אך זוהי עיר מולדתו.
האופציה השלישית כלל לא חדשה. השמועה שזידאן יחזור לאמן רק אם יקבל הצעה מהטריקולור לא חדשה, אך מעמדו של דידייה דשאן יציב, כשהמאמן הוותיק אחראי על נבחרת מולדתו כבר 12 שנה, ויאמן אותה ביורו הקרוב שיערך בקיץ.
בענייני השכר, זידאן הרוויח במדריד 12 מיליון אירו לעונה, כשבמקרה של קאמבק שעוד נראה רחוק הוא ככל הנראה יסתפק במשכורת פחותה. לשם השוואה, אנצ'לוטי משתכר ב-10.5 מיליון אירו לעונה. באשר לנבחרת צרפת, שבה אוטומטית מרוויחים פחות, דשאן מכניס כ-3.2 מיליון אירו בכל עונה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
