יותר יקר מהצפוי: מתחילים לשווק בחריש - כמה באמת תשלמו על דירת 4 חדרים?
חברות הנדל"ן מתחילות לשווק דירות בחריש - חברת נתיב פיתוח הודיעה היום כי תשווק 53 דירות בישוב במחיר של החל מ-779 אלף שקל לדירת 4 חדרים ומחיר של 899 אלף שקל עבור דירת 5 חדרים במכירה מוקדמת.
החברה מכרה עד כה 20 דירות בהיקף של כ-17 מיליון שקל, לזוגות צעירים מהמגזר הדתי-לאומי מאזור חדרה ופרדס חנה-כרכור.
היישוב חריש, אשר במקור יועד לאוכלוסייה החרדית, הפך עם פסילתן של העמותות החרדיות לאלטרנטיבה עבור הזוגות הצעירים. נציין שהעמותות המתארגנות לבנייה במקום
חמי בר אור, ראש עמותת חריש הירוקה, אמר ל-Bizportal לאחרונה: "ישנם הרבה אנשים שמוכנים לשלם 200 אלף שקל יותר רק כדי לראות דירה לדוגמה", מסביר בר אור, אולם לדבריו רבים אחרים רואים את הפוטנציאל ונכנסים. עשינו סקר וגילינו ש-80% מהזוגות הצעירים מגיעים לכאן כדי לגור ואלו שרכשו להשקעה עושים זאת באווירה משפחתית, כלומר אבא שקנה דירה לילד. חבר עמותה יכול לקנות דירה אחת בלבד ויכול להעביר את הזכויות רק לאחר 3 שנים."
- 6.חבר עמותה 05/10/2013 18:40הגב לתגובה זועמותת מדורגי חריש.. מכרו לנו ב670,000 , ובחתימת ההסכמים אני רואה שעלות הדירה 950,000 כולל הצמדה למדד תשומות הבניה, פשוט מטורפים.. כמה סיבובים על חשבון הציבור? סופג 500 שקל וקונה וילה בקלנסוואה ב400 אלף. מדינה של נוכלים!!!
- אשמח לפרטים בנושא. אפשר ליצור אתך קשר? (ל"ת)ענת 29/06/2014 11:37הגב לתגובה זו
- 5.קיים היצע גדול=מחיר הזוי=בועה50%פיצוץ בפני הגנבים=מיתון (ל"ת)נדלן=בלוף לפראייר 10/07/2013 20:24הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 10/07/2013 14:53הגב לתגובה זובמקום לזכאים.. מיליונים הלכו לקופון שגוזרים קבלנים, כי אף אחד לא מוכן להתעמת עם החרדים. היה צריך לתבוע מהם פיצוי.
- 3.נתי 10/07/2013 13:38הגב לתגובה זואנשים כבר יודעים מה יקבלו, בחריש הכול עוד בסימן שאלה
- משכיר 11/07/2013 21:03הגב לתגובה זוכמי שרצה לשכור בפרדס חנה , רוב פרדס חנה הינה שיכונים .. אולי אתה מדבר על כרכור ושם אין מצב לקנות
- 2.אבי 10/07/2013 13:38הגב לתגובה זוקרוב לת"א ויזנק בעקבות הרכבת הקלה, בחריש תהיה צניחה, הולכים לבנות המון בכל האזור מחדרה עד חיפה והקריות, יאבדו את המכנסיים, חכו ותראו
- פתחתיקוואי לשעבר 11/07/2013 21:02הגב לתגובה זופ"ת - מאוד יקרה -3 חדרים מינימום מיליון , עיר זקנה מסריחה צפופה ומגעילה עם שכונות פשע וליכלוך ברחובות . כן כן הולכים לבנות מחדרה ועד חיפה.... שניה אנחנו בונים תמשיך לחכות . אין לנו מה לאבד את המיכנסיים כי אנחנו קנינו נכס איכותי בזול ועם חברה מעולים ( שכבר מכירים אותם המורכבת מאוכלוסיה מאוד צעירה !!) שדירה ביוקנעם שהיא 20 דקות צפונית דירה 5 חדרים עולה 1300000 ש"ח . אין שום סיכוי וסיכון .
- 1.YL 10/07/2013 13:33הגב לתגובה זוחרדי מעדיף לגור ב בני ברק בדירת 2.5 חדרים צפוף אבל במרכז החוויה הדתית ולא ביופיץ משיחות עם מקורבים הם למדו ש זה עסק טוב כ השקעה במיוחד עים הוא פטור מ מס אז למה לא
פרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיטמחירי הדירות ימשיכו לרדת? הנתונים שמראים שסיכוי גבוה שכן
זוכרים את מבצעי 80/20? הרוכשים מתחילים לבטל עסקות - ירידת מחיר הדירה הופכת את העסקה ללא משתלמת; שנת 2026 תהיה שנת המבחן לעסקאות האלו; בינתיים - ההיצע גדול על הביקוש, המחירים יורדים; על התחלות הבנייה, גמר הבנייה וסימנים להמשך ירידת המחירים; וגם - מה עשוי לגרום לעלייה במחירים?
מחירי הדירות בירידה. על פי הלמ"ס המחירים יורדים כבר 8 חודשים ברציפות. סיכוי מאוד גבוה שהירידות ימשכו. ראשית, הנתונים של הלמ"ס בעיכוב של כחודשיים וחצי ומהשטח אפשר להבין שהמחירים ממשיכים לרדת. שנית, כל הנתונים על שוק הדירות מרמזים על היצע גדל מול ביקוש שנמוך ממנו, כלומר - עודף היצע שלוקח את המחירים למטה. בשטח רואים ירידת מחירים של אפילו 10% מתחילת השנה, בלמ"ס מצביעים על תל אביב כמקום שבו הירידה בולטת ביותר- קצב שנתי של כ-9%. השאלה הגדולה - לאן הולכים מכאן, ואיך תראה 2026?
נתחיל בנתונים. בשבוע שעבר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ונתון סיום הבנייה. גם הנתונים האלו מלמדים על היצע גבוה בבנייה לצד ביקוש מתון יותר. נתוני הלמ"ס מראים כי ב-12 החודשים עד ספטמבר החלה בנייתן של כ-76 אלף דירות נטו, לאחר ניכוי הריסות בהתחדשות עירונית. מספר זה עולה על תוספת משקי הבית השנתית הממוצעת של כ-55 אלף דירות. וצריך לדבר על הפיל שבחדר - הגירה.
על פי ההערכות היתה הגירה שלילית מאזור המרכז של כ-40 אלף איש נטו, בערך 10 אלף דירות שנוספו להיצע הדירות. זה בעצם מלמד שהפער בין ההיצע הגדול לביקוש אפילו גדול יותר.
נתון שני שמלמד על הכיוון - קבלנים משתמשים בהטבות מימון כדי לשמור על קצב מכירות. חלקם מציעים ריבית 0% על משכנתה ל-10-20שנים, או הלוואות ללא ריבית עד מיליון שקל לעשר שנים, שחוסכות כ-50-60 אלף שקל בשנה לרוכש. מבצעי תשלום נמוך ראשוני כמו 10%/90% פחות יעילים כעת בגלל המגבלות של בנק ישראל, והמעבר להצעות דחיית תשלומים נרחבת יותר בולט, בעיקר בפריפריה אבל לא רק. מדובר על מבצעים בסגנון - כנסו עכשיו שלמו עוד שנה. כנסו, ריבית המשכנתא עלינו ל-10 שנים ועוד. הנה דוגמה: הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה.
- כמה עולה דירת 4 חדרים בפתח תקווה?
- דירה בהנחה - האם כדאי לכם לחכות להגרלה או לחפש דירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גמר הבנייה עמד על 58 אלף דירות ב-12 החודשים האחרונים, עלייה של 4% מהתקופה הקודמת. אז ההתחלות מגיעות כאמור ל-76 אלף, גמר הבנייה 58, זה אומר שהמלאי דירות בתהליך גדל, ונזכיר שיש כ-84 אלף דירות במלאי שעדיין לא נמכרו וזו כמות ששקולה בערך לשנה וחצי.
הדמיה של המתחם החדש בבאר שבע הדמיה: אירית צרף - אדריכלות ובינוי עריםהלב הצבאי מתפנה: כך ייראה מתחם פיקוד דרום בבאר שבע
אחרי עשרות שנים כמתחם סגור ומגודר, עיריית באר שבע מקדמת תוכנית לפינוי תחנת המשטרה ומטה פיקוד דרום מהעיר העתיקה. על שטח של כ-39 דונם יוקם מתחם חדש עם מגורים, מסחר, תרבות ומרחב ציבורי פתוח. בעירייה רואים במהלך מנוע להתחדשות האזור ההיסטורי וחיבורו מחדש
למרקם העירוני
ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בעיריית באר שבע המליצה בשבוע שעבר להפקיד את תוכנית מתחם הפיקוד - לב העיר העתיקה, שמבקשת לשנות מן היסוד את אחד האזורים המרכזיים והסגורים ביותר בעיר. לפי ההחלטה, תחנת המשטרה ומטה פיקוד דרום של צה״ל, שפועלים כיום בלב העיר העתיקה, יפונו מהמתחם, ובמקומם יוקם אזור עירוני פתוח שישלב מגורים, מסחר, תרבות ופנאי. מדובר במתחם רחב היקף, בשטח של כ-39 דונם, התחום בין הרחובות הפלמ״ח, הרצל, העצמאות וחטיבת הנגב. עד היום שימש האזור מתחם צבאי מגודר, ללא גישה חופשית לציבור. התוכנית החדשה מבקשת לפתוח אותו לראשונה לתושבים ולמבקרים, ולשלב אותו מחדש בלב הפועם של העיר העתיקה.
על פי התכנון, שאותו הכין משרד אירית צרף - אדריכלות ובינוי ערים עבור עיריית באר שבע, ייבנו במתחם כ-237 יחידות דיור. הבנייה תתבצע במבנים של עד שש קומות, מעל קומת קרקע שתשמש למסחר ולשימושים ציבוריים. בעירייה מדגישים כי המטרה היא ליצור רחובות פעילים לאורך שעות היום, כאלה שישלבו מגורים עם חנויות, מקומות בילוי ושירותים ציבוריים, ולא מתחם סגור שמתעורר רק בשעות מסוימות.
התוכנית שמה דגש גם על שימור אופייה ההיסטורי של העיר העתיקה. מבנים מתקופות עות’מאניות ומנדטוריות ישולבו במתחם ויוגדרו לשימור, לצד הבנייה החדשה. כך, לפי העירייה, נשמר החיבור בין העבר של באר שבע לבין הפיתוח העתידי שלה. פתיחת המתחם צפויה ליצור רצף עירוני חדש שיחבר בין מוקדים מוכרים בעיר העתיקה, בהם מדרחוב קק״ל, גן אלנבי, פארק קרסו והרחובות ההיסטוריים שסביבם.
גם נושא התחבורה קיבל מקום מרכזי בתכנון. מערך התנועה מבוסס על צמצום תנועת כלי רכב בתוך המתחם עצמו, כשהכניסה לכלי רכב תתבצע בעיקר בהיקף האזור. הליבה הפנימית מיועדת להולכי רגל ולרוכבי אופניים, מתוך רצון לעודד תנועה רגלית ותחבורה ציבורית. לצורך כך מתוכנן חניון תת־קרקעי, שאמור לתת מענה לצרכי החניה מבלי לפגוע במרחב הציבורי מעל הקרקע.
- הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעירייה מעריכים כי למהלך תהיה גם השפעה כלכלית וחברתית רחבה. השילוב בין מגורים, מסחר, תעסוקה ותיירות נועד לחזק את הכלכלה המקומית של העיר העתיקה, למשוך עסקים ומבקרים ולהגביר את הפעילות באזור. במקביל, התכנון כולל שטחים ציבוריים פתוחים וגינות, שנועדו לשמש מרחב מפגש קהילתי. בהיבט הסביבתי, נכללים בתוכנית שבילים מוצלים וגגות ירוקים, כחלק מתפישה של פיתוח עירוני מקיים.
