ננו מקפיצה את ההצעה לסטרטסיס ל-25 דולר ומאיימת: "נמכור את האחזקות" - אם ההצעה החדשה לא תתקבל
חברת המזומנים ננו דיימנשן ננו דיימנשן שוב מעלה את המחיר שהיא מציעה לבעלי המניות של חברת מדפסות התלת מימד סטרטסיס סטרטסיס . הפעם מדובר בהעלאה ל-25 דולר למניה (לעומת 24 בשבוע שעבר). בננו מספרים ש"מחיר ההצעה מגלם פרמיה של 233% מעל רכיב המזומן בהצעת 3D ופרמיה של 93% על מחיר המניה של סטרטסיס". נשמע מפוצץ כמובן אבל בפועל בגלל התחרות בינה ובין 3D המחיר של סטרטסיס בשוק כבר זינק, וממשיך לטפס, ועומד כעת על 20.85 דולר למניה, כלומר אפסייד של 19%.
ננו הקפיצה את המחיר ל-25 דולר למניה כדי לעקוף (שוב) את ההצעה שהגישה 3D, המתחרה הגדולה של סטרטסיס בתחום, שהציעה מחיר של 24.07 דולר למניה.
ננו גם מאריכה, שוב, את המועד האחרון להיענות להצעה שלה, וזה יהיה ב-31 ביולי, 2023, בשעה 17:00 (שעון ניו יורק), במקום ב-24 בחודש. למעשה, בעלי המניות של סטרטסיס כבר הצביעו ברגליים נגד ההצעה של ננו, כאשר הם בחרו לא להסכים להצעה שלה בסוף חודש יוני והמועד האחרון עבר מבלי שכמעט בעלי מניות רצו לקבל אותה. ביום האחרי אחרון ננו הודיעה על הארכת המועד (וכעת פעם נוספת) אבל - מחיר המניה עלה משמעותית ביחס להצעות הקודמות (שעמדו על 18 דולר). למעשה, ננו העלתה את המחיר שהיא מציעה ב-39%.
כעת נדמה שלהנהלת ננו דיימנשן נמאס. ננו מאיימת שאם בעלי מניות סטרטסיס לא יסכימו להצעה הנוכחית שלה היא "תבחן את השקעתה בסטרטסיס, לרבות האפשרות למכור את אחזקותיה בסטרטסיס, בהיקף 14.1% מהחברה, בשוק החופשי". מדובר באקדח, אבל האם זה אקדח עם כדורים? לא בטוח. בסטרטסיס גם כך לא רוצים את ננו.
בסטרטסיס בינתיים מתייחסים בבוז להצעות של ננו. פעם אחר פעם דירקטוריון סטרטסיס מוציא הודעות שדוחות את ההצעות של ננו וקוראות להן 'לא רלוונטיות'. סטרטסיס רוצה להישאר עצמאית, היא לא רוצה לראות את יואב שטרן, מנכ"ל ננו, הופך למנהל בפועל של החברה. היא גם לא רוצה לראות את חברי הדירקטוריון של ננו מנהלים אותה.
- סטרטסיס יורדת אחרי תחזית מאכזבת ל-2025
- סטרטסיס נכשלה בהצבעה על עסקת דסקטופ - אבל לא בטוח שזה יעזור ל-3D
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כמה סטרטסיס מנסה לברוח מההצעה של ננו? סטרטסיס נכנסה לעסקת מיזוג עם מתחרה נוספת, דסקטופ מטאל, כדי שההצעה של ננו תהפוך ללא רלוונטית. דסקטופ מטאל היא חברה בינונית ועוסקת בתחום מעט שונה - מדפסות של מתכות, אבל זו הדרך של סטרטסיס 'לנער' מעליה את ננו ואולי גם את 3D.
בננו אומרים בבירור מה דעתם על המיזוג עם דסקטופ מטאל: "ננו דיימנשן מתנגדת להצעת סטרטסיס להתמזג עם דסקטופ מטאל, שכן היא מדללת מאוד את בעלי המניות של סטרטסיס ומעניקה ערך גבוה יתר על המידה לחברת דסקטופ מטאל שורפת המזומנים".
אתמול שינתה הנהלת סטרטסיס את היחס שלה להצעות של 3D והודיעה כי תשקול אותה ברצינות. זה שינוי כיוון מעניין בקשר להצעה של 3D ויהיה מעניין לראות האם סטרטסיס גם תשנה גישה ביחס להצעה של ננו, אם כי לאור ההודעות הקודמות של הנהלת סטרטסיס, נדמה שהסיכויים לכך נמוכים. אם יושלם בסופו של דבר מיזוג של סטרטסיס עם 3D זה יביא לביטול עסקת המיזוג עם דסקטופ, אבל בעצם יהיה מדובר במיזוג של שתי החברות הגדולות בתחום. בהחלט מעניין.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בכל מקרה, על פי ננו, "ההצעה של 3D משקפת למניית סטרטסיס שווי של 7.5 דולר בלבד במזומן, היתר הוא ערך לא ודאי, שכן 14.5 דולר במניה תנודתית אינו מהווה שווי אמיתי ובטוח. לדעתה של ננו דיימנשן הערך שמציגה הצעת 3D Systems לא בר קיימא, וזה בהתבסס על מחיר מניית סטרטסיס המשוקלל ל-30 ימים, 60 ימים, 90 ימים ו-120 ימים. בהתאם למחיר זה, שווי מניית סטרטסיס בעסקה עומד על 22 דולר לכל היותר, ונמוך משמעותית מהצעתה של ננו דיימנשן, שהינה במזומן במלואה".
בננו מוסיפים לתקוף את 3D ואומרים כי "מאז שהגישה 3D Systems את הצעתה ב-13 ביולי, מחיר המניה שלה ירד ב-10%, מה שמדגיש עוד יותר את אי הודאות המשמעותית בעסקה נוכח התנודתיות החדה במחירי מניות", ומוסיפה שלדעתה השווי המוצהר של הצעת 3D Systems הינו "מטעה, מנופח ולא בר קיימא".
השלמת הצעת הרכש תגדיל את הבעלות של ננו דיימנשן ל-46% עד-51% ממניות סטרטסיס, כולל 14.1% מהמניות שבידיה כעת.
- 4.יוני 19/07/2023 11:58הגב לתגובה זולננו אין שום ערך מוסף עבור סטרטסיס. עבור שטרן זו האפשרות היחידה בשלב זה לעשות מעשה. כל הרכישות עד היום הינן רכישות של חברות קטנות כאשר ההכנסה של ננו היום מגיעה למשהו כמו 14 מיליון דולר לרבעון או 60 מיליון בשנה. זו הכנסה שפיקדון בבנק על המזומנים שיש בקופה היה נותן משהו דומה.
- 3.אבי 19/07/2023 00:59הגב לתגובה זוהיו בין המשקיעים הראשונים בננו עשו המון כסף על ציבור המשקיעים מידע ראשוני . אין לנו מוצר עובד שגם מחזיר את roi ייצרו מפלצת שבסוף זה יתפוצץ לכולם בפנים.
- 2.dave921 19/07/2023 00:24הגב לתגובה זוחברה מצויינת עם עתיד מזהיר וחבל ש SSYS לא מקבלת אותה ופשוט לא מבין למה???
- 1.בן 18/07/2023 19:11הגב לתגובה זואין ספק שביזפורטל עושה עבודת קודש, ןךא סתם מעלה מכתבות דיווח אלא נותן זווית ומאיר על בעיות ביזפורטל לא אוהב את שטרו, ונראה שיעשה הכל כדי שלא ימזג את הפעילות שאפו שהכל יוצא החוצה ואין בחושך שום דבר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
