פדקס בתוצאות מעורבות, אז למה המניה עולה 5% - הנה הסיבה
ענקית המשלוחים פדקס FEDEX בדוחות מעורבים, כשהיא ממשיכה להיפגע מהיחלשות הכלכלה והאטת היקפי המשלוחים: פספסה בשורה העליונה ומנגד עקפה את הצפי בשורה התחתונה. גם תחזית הרווח שלה לשנה הבאה לא טובה, אבל ברבעון הנוכחי היא הצליחה להפתיע לטובה עם רמת רווחיות תפעולית טובה ממה שחזו האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות של 22.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון, לעומת צפי ל-23.6 מיליארד. במקביל, החברה דיווחה על רווח של 3.18 דולר למניה, גבוה משמעותית מהצפי ל-2.84 דולר למניה. שיעור הרווחיות התפעולית עמד על 5.3%, טוב מהצפי ל-4.3%. החברה העלתה מחירים אבל זה עזר לה רק באופן חלקי.
החברה מטפלת ב-6 מיליון חבילות אקספרס ביום אבל החברה החברה מדווחת על ירידה משמעותית של 12% בכמויות חבילות האקספרס היומיות שהיא מעבירה, בין בתוך ארה"ב ובין בשוק הבינלאומי. גם ההיקפים בשילוחים בכלי רכב ירדו ב-9% בשנה האחרונה.
חברת המשלוחים מתקשה להתמודד עם האינפלציה וצופה בשנה הבאה רווח שנתי למניה של 13.5 דולר, מתחת הצפי ל-13.96 דולר.
התגובה של השוק הייתה אמביוולנטית. מיד לאחר פרסום התוצאות המניה לא הגיבה ואפילו ירדה קבת, אבל עד סוף המסחר המאוחר המגמה השתנתה והמניה טיפסה. אולי גם בהשפעת הדוחות הטובים של נייקי (NIKE), שזינקה ב-13% באפטר - להרחבה על דוחות נייקי לחצו כאן.
מתחילת השנה מחקה מניית פדקס 36% מערכה והיא נסחרת כעת במחיר של 164 דולר למניה ושווי שוק של 42.8 מיליארד דולר.
אז התוצאות אולי לא מרשימות, אבל הן לפחות לא גרועות כמו ברבעון הקודם - אז המשקיעים היו המומים כאשר פדקס הוציאה אזהרת רווח, זה הוביל באותו יום לצניחה של 21% במניה. לאחר מכן היא אפילו פספסה את זה ובפועל היא הרוויחה רק 3.40 דולר למניה, הרבה מתחת הצפי ל-5.1 דולר.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה בכל זאת יכול להיות חדשות טובות לפדקס?
השאלה היא כמובן מה יהיה הלאה. פדקס אומרת שהיא עדיין מתמודדת עם רוח נגד מהיחלשות הכלכלה העולמית. אבל אולי בהמשך המצב ישתפר - פדקס צופה שהחולשה בנפח המשלוחים שלה תפחת במחצית השנייה של שנת הכספים שלה (כלומר במחצית הראשונה של 2023). האם זו באמת תהיה התחתית?
במקביל, פדקס מקצצת בעלויות כדי לנסות לחפות על הירידה בהכנסות והיא תצמצם הוצאות ב-3.7 מיליארד דולר בשנה הקרובה, או 5% מהעלויות.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
