איירון סורס השלימה את המיזוג עם יוניטי

המיזוג מגיע כמעט 4 חודשים לאחר החלטתן של החברות להתמזג
דור עצמון |

חברת איירון סורס המפתחת כלים למוניטיזציה ולפרסום למפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה, השלימה את המיזוג עם חברת יוניטי UNITY SOFTWARE INC שמפעילה פלטפורמת משחקים.

בעלי מניות איירון סורס יקבלו 26.5% מהמניות ויוניטי תחזיק ב-73.5% מהמניות. כל בעל מניה של איירון סורס יקבל 0.1089 מניות של יוניטי. על פי הודעת החברות, בעקבות המיזוג החברות יגיעו לקצב EBITDA מתואם משותף של 1 מיליארד דולר עד שנת 2024, ו-300 מיליון בסינרגיה בהכנסות חוזרות שנתיות. בנוסף, חברת יוניטי תבצע רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 2.5 מיליארד דולר עם סיום העסקה - ובכך החברות ינסו להעלות עוד יותר את ערך המניות (משקיעים אוהבים רכישה עצמית של מניות, זה מגדיל את שורת הרווח למניה).

בנוסף, שני המחזיקים הגדולים של יוניטי: Silver Lake ו-Sequoia התחייבו להזרים 1 מיליארד דולר לחברה בצורת אג"ח להמרה, לפירעון עד 2027, בריבית של 2% לשנה, ובמחיר של 48.89 דולר למניה.

מניית איירון סורס ירדה מתחילת השנה ב-65% למחיר של 2.7 דולר המבטא שווי שוק של כ-1.9 מיליארד דולר. מניית יוניטי ירדה מתחילת השנה עד כה בכ-82% למחיר של 25.3 דולר המבטא שווי שוק של כ-7.6 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.