אפל תשיק את אייפון 14 ברביעי הקרוב וגם אפל וואץ' חדש לספורטאים

מדי שנה, אפל עורכת אירוע גדול לקראת תחילת הסתיו להכריז על מכשירי האייפון החדשים ועל הדרך, מוצרים חדשים נוספים. השנה, הטקס נערך מוקדם מהרגיל ונראה שיש הרבה מה לצפות. וגם - האם היא תספר על הפתעות חדשות שבדרך?
עומר רוסו | (1)

טקס ״Far Out״ של אפל יתקיים ביום רביעי הקרוב והמשקיעים יחכו להפתעות בשרוול - טיזרים על רכב? פרטים על משקפי ה-vr? בינתיים, כמובן, סדרה חדשה של אייפון 14 עם מסך גדול יותר ושבבים מהירים יותר, ארבע גרסאות שונות של האייפון: אייפון 14, אייפון 14 פלוס, אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס. הצרכנים היו רגילים עד כה לדגם מיני, אך הפעם אפל החליטה כי הוא לא יהיה, ובמקומו יגיע דגם הפלוס. הוא צפוי להיות בגודל של דגמי הפרו מקס (6.7 אינץ'), אך בלי השדרוגים שיש בדגמי הפרו.

אנליסטים מניחים כי האיפון 14 הרגיל לא יקבל שינויים רבים הרבה. כנראה שעדיין יהיה לו מסך בגודל 6.1 אינץ', וכנראה עדיין ישתמש באותו שבב A15 Bionic שהיה לאייפון 13 וככל הנראה יהיו לו 2 מצלמות מאחור. אנליסטים מעריכים שמצלמת הסלפי הקדמית תעבור כמה שדרוגים.

האייפון 14 פרו ופרו מקס הם האייפונים שבהם נראים השינויים האמיתיים. אחד מהם הוא החריץ השחור הגדול בחלק העליון של מסך האייפון שמאכלס את מצלמת הסלפי והרמקול שייעלם. אפל צפויה להחליף את החריץ והמצלמה והרמקול פשוט יהיו על המסך ללא שום חלל שחור סביבם. עליית המחיר גם נראית לעין באופן ברור, על פי השמועות, דגם הסטנדרט, אייפון 14 יעלה 749 דולר, דגם הפלוס יעלה 849 דולר, דגם הפרו יעלה 1,049 דולר ודגם הפרו מקס יעלה 1,149 דולר.

בגזרת השעונים, אפל וואץ' אפל תציג את סדרה 8 עם חיי סוללה ארוכים יותר, שעון משוכלל מקודמיו עם חיישן חום גוף. ותשיק גם שעון מיוחד לספורטאים עם צג גדול יותר, גוף מטיטניום ועוד פיצ'רים ספורטיביים שתגלה אפל בהשקה, בנוסף ישנו צפי לשעון אפל וואץ' Se, זול יותר ועם שבב מהיר יותר.

בנוסף, בגזרת האוזניות אפל עשויה להציג גם את AirPods Pro 2 החדשות שלה. לפי בלומברג, הם יראו דומים לגרסה הקודמת אך הם יכללו את הגרסה הבאה של מעבד האודיו של אפל, H1.

האנליסטית שאנון קרוס חזרה על דירוג ה״תשואת יתר״ שלה על המניה, לראת ההשקה. היא הוסיפה שמכשירי האייפון היוו יותר ממחצית מהסלולרים החכמים בשימוש פעיל בארה"ב במהלך הרבעון השני. קרוס רואה את השימוש החזק במוצר, מונע על ידי שביעות רצון ושימור לקוחות גבוהים ואימוץ מוגבר של 5G.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    י י 06/09/2022 18:31
    הגב לתגובה זו
    האם השקת אייפון חדש מאיצה את הורדת המחירים של הדגמים הישנים (ובפרט אייפון 11)? אם כן, תוך כמה זמן לדעתכם ירדו המחירים?
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

אלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן

החברה מציגה תוצאות טובות מהצפוי, אך סימני האטה במגזר הענן ותחזית מאכזבת מובילים לתגובה חדה בשוק

רן קידר |
נושאים בכתבה אלסטיק

חברת אלסטיק Elastic -7.02%  , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם, ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.

על פי הדוחות שפורסמו ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.

החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.

מעונן חלקית

עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.

הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב הצמיחה העתידי.