וולמארט מזון
צילום: Istock
דוחות

וולמארט עקפה את התחזיות; הכנסות של 153 מיליון דולר ברבעון הרביעי

ענקית הקמעונאות דיווחה על רווח למניה של 1.53 דולר לרבעון הרביעי, מעל צפי האנליסטים שעמד על 1.50 דולר למניה. וזאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הרווח למניה עמד על 1.39 דולר למניה; המניה מטפסת ב-0.5% במסחר המוקדם בוול סטריט
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה קמעונאות

ענקית הקמעונאות האמריקאית  WALMART  (סימול: WMT) שנחשבת לחברה המכניסה ביותר מבין חברות הנאסד"ק, דיווחה על רווח למניה של 1.53 דולר לרבעון הרביעי, מעל צפי האנליסטים שעמד על 1.50 דולר למניה. וזאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הרווח למניה עמד על 1.39 דולר למניה. המניה עולה בטרום בוול סטריט ב-0.5%

ההכנסות עמדו על 152.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 0.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מה שגם גבר על קונצנזוס האנליסטים שעמד על 151.72 מיליארד דולר.

החברה אמרה שהיא בדרך להגיע ליעדים הפיננסיים שלה לשנת 2023, למרות שהיא טרם סיפקה תחזית עבור אותה השנה. אנליסטים בשוק מאמינים כעת כי תדווח בשנה זו על רווח של 6.7 דולר למניה על מכירות של 588.36 מיליארד דולר, וזאת לעומת תחזית של 6.42 דולר למניה על מכירות של 571.45 מיליארד דולר עבור שנת 2022.

בנוסף, החברה אמרה שהיא העלתה את הדיבידנד הרבעוני שלה ב-1 סנט ל-56 סנט למניה, וכן מתכננת לרכוש מחדש 10 מיליארד דולר מהמניות שלה ב-2023.

עבור רבים, וולמארט מהווה את אחד מהאינדיקטורים המהותיים ביותר לכיצד האינפלציה משפיעה על הצרכן האמריקאי. "כל שינוי בהתנהגות הלקוחות ניתן למצוא בדוחות וולמארט" אומרת אנליסטית הריטייל סטף וויסינק מבנק ההשקעות Jefferies. "מעבר לכך, הדוחות מעידים בעיקר על כמה כסף יש ללקוח", הוסיף.

האינפלציה בארצות הברית עלתה בקצב מסחר בכמה החודשים האחרונים, כאשר את שנת 2021 חתמה המדינה עם קצב עליית מחירים של 7%, הנתון הגבוה ב-40 השנה האחרונות. הקצב הגידול המהיר העלה שאלה חשובה - כיצד מוציא הצרכן האמריקאי את כספו אחרי מגפה ארוכה בה נתן הפד לא מעט "מתנות" בדמות מענקים והדפסות מאסיביות של כסף לשוק. 

לצד הגידול במדד המחירים הכללי, מדד מחירי המזון עלה בנפרד גם הוא, אם כי בשיעור נמוך יותר של כ-6.3% ב-12 החודשים שחלפו מאז חודש סוף הרבעון הרביעי הקודם. מתד זה נמצא היה תחת זכוכית מגדלת יתרה בשל העובדה כי אחת מההוצאות התכופות ביותר של משקי הבית היא קניית המוצרים בסופר, מה שוולמארט מספקת. 

חברות מוצרי צריכה רבות כמו  PEPSICO INC (סימול: PEP),  HERSHEY CO THE (סימול: HSY),  COCA COLA (סימול: KO) ו- PROCTER & GAMBLE (סימול: PG) גלגלו את עליות המחירים הלאה אל הלקוחות וטענו כי נאמנות אלו אל המותגים שמרה את מספרי המכירות כפי שהיו טרם האינפלציה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

בכירים בחברת פפסי אף מסרו במועד פרסום הדוחות שבוע שעבר כי הצרכן מוכן לשלם מחירים גבוהים יותר עבור המוצרים שהוא חובב, בייחוד בענף החטיפים והשתיה המתוקה כמו משקה האנרגיה גטורייד. אנחנו מציינים את העובדה הזו לא סתם, אלא מכיוון שאותם מוצרים נמצאים על המדפים של וולמארט, ובמידה והתחזיות של פפסי אכן נכונות, ניתן לצפות לתוצאות חזקות מצד החברה. 

וויסינק לעומת זאת מאמינה כי הדברים עומדים להשתנות. האנליסטית מציינת כי הצרכנים הוציאו את כספם בצורה משוחררת יותר בתקופת החגים, וזאת חרף העובדה כי "אותגרו" בעקבות קשיים בשרשרת האספקה והעיכובים בזמני השילוח. הדוחות של וולמארט יכללו כמובן את חופשת החגים, דבר שצפוי לדברי האנליסטית לחזק את המכירות, אך הדבר לא צפוי להשפיע בשום צורה על תחזיות החברה לרבעונים הקרובים. 

החששות בשוק הן כאלו - המשקיעים עלולים להתחיל לחשוב פעמיים לפני שיפתחו את הארנקים שלהם שבוע אחרי שבוע לטובת רכישת המוצרים האהובים עליהם בעת בה המחירים טרם הפסיקו לעלות, וזאת בשילוב ולאחר שהבנק הפדרלי כבר סגר את השאלטר על מענקי המדינה אותם סיפקה ארצות הברית בשיאו של משבר הקורונה. 

לוולמארט יש חלון ייחודי אל תוך הלך הרוח של הצרכן האמריקאי. הנתונים מצביעים על כך שקרוב ל-90% מהאמריקאים גרים במרחק של עד כ-10 מייל (16 קילומטר) מחנות מסויימת של הרשת, כאשר זו מתפרשת על פני הרוב המוחלט של אדמת ארצות הברית, בייחוד באזורים המאוכלסים. 

משמעות הפרישה היא שחנויות החברה נמצאות כמעט בכל מקום, על כלל הספקטרום הגאוגרפי ועל פני כל דרגות ההכנסה במדינה. וולמארט היא אחת מספקיות המזון הגדולות ביותר בארצות הברית, ומזון - אחד מהמוצרים שנפגע בצורה המיידית והקשה ביותר כתוצאה מהאינפלציה - נרכש באופן עקבי על ידי כל משק במדינה. כמו כן, הנתונים מראים כי כמעט 60% מכל המכירות שארעו במהלך תשעת החודשים האחרונים (בראייה פיסקלית) בארצות הברית בשנה החולפת היו של מוצרי מזון.

אנליסטים רבים נשאלו כיצד לדעתם תשפיע האינפלציה על מכירות החברה וכן על שולי הרווח שלה ומהם התקבלו שלל תשובות שונות. וויסינק לדוגמא סבורה כי הלקוחות שמשתכרים בצורה נמוכה יותר צפויים לרכוש פחות, אך שוולמארט תגרוף רווחים גבוהים יותר מהארנקים של הלקוחות שמשתכרים בטווח הבינוני והגבוה כתוצאה ממוניטין החברה הגבוה ליחס עלות תועלת טוב בהשוואה לרשתות נוספות במדינה. 

האנליסטית העניקה לחברה ציון "קנייה" ביחד עם מחיר יעד של 184 דולר למניה, אפסייד של כמעט 37% על מחיר הסגירה האחרון של המניה שעמד על כ-134.37 דולר, ואפסייד של קצת יותר מ-11% על מחיר היעד הממוצע בשוק שעומד על כ-165.44 דולר למניה. 

אנליסט הריטייל סקוט סיקרלי מבנק ההחזקות Truist Securities מנגד, חושב אחרת מוויסינק. לראייתו, ללקוחות שבוודאי מרגישים את עליות המחירים אין יותר מידי לאן לפנות, מעבר לרשתות פרטיות כמו רשת "אלדי" הגרמנית או חנויות קמעונאות זולות במיוחד כמו "Dollar General". הוא מאמין כי הסיטואציה היחודית תגדיל את מספר הלקוחות שרוכשים בוולמארט ותאיץ את מאמצי הצמיחה של החברה. חרף זאת, הוא מעניק לוומארט ציון "ניוטרל" ומחיר יעד של 153 דולר בלבד, אפסייד של קרוב ל-14% על מחיר הסגירה האחרון וכ-7% פחות ממחיר היעד הממוצע בשוק. 

בראיון שנתן מנכ"ל וולמארט, דאג מקמיליון לרשת CNBC האמריקאית אמר כי רשתות הקמעונאות יכולות להשתמש באינפלציה כיתרון תחרותי. בהקשר זה אמר כי החברה בה הוא שולט צפויה להגביר את התחרות ובכך לזכות בנתח שוק רחב יותר על ידי כך שתספוג חלק מעלויות השילוח, התעסוקה והסחורות במקום לגלגל אותם הלאה אל הלקוחות על ידי העלאת מחירים.

אמירות מסוג זה, כאשר אלו נשמעו גם על ידי נציגי המתחרה  TARGET CORP (סימול: TGT), הובילו לירידות במחירי המניות של החברות. 

בתקופות של אינפלציה, הצרכן הממוצע נוטה לעקוב אחר דפוס דומה - להוציא אחוז מרכזי יותר מהכסף בחנויות שלהן יחס עלות תועלת טוב יותר ביחס לשוק כמו הסוג שוולמארט מציעה. אלו ברוב המוחלט של המקרים מגיעים לצד שימוש מוגבר בקופונים, סקירת המדפים אחר מבצעים אטרקטיבים, רכישה של מותגים זולים יותר מהרגיל וכן של חבילות מוצרים קטנות (ובכך זולות) יותר וכמובן ויתור על מוצרים שאינם בהכרח נחוצים, כמו חולצה חדשה או גביע של גלידה. 

כעת נשאר לחכות ולראות כיצד נתונים אלו ישפיעו על הדוחות של החברה. ענקיות קמעונאות אחרות ללא ספק יצאו מהמשבר מחוזקות יותר. טרגט לדוגמא זכתה במספר רב של רוכשים חדשים תודות לזמני האספקה המהירים שלה. בנוסף לכך, יותר ויותר צרכנים אמריקאים הצטרפו למועדון הלקוחות של רשתות הסיטונאות  COSTCO WHOLESALE (סימול: COST) ו- BJ'S WHOLESALE CLUB HOLDINGS INC (סימול: BJ). גם רשתות המוצרים לבית  HOME DEPOT (סימול: HD) ו- LOWE'S COMPANIES (סימול: LOW) נהנו מריבוי של לקוחות המעוניינים לבצע שיפוצים רבים בבית בתקופות הסגר הרבות. 

וולמארט נסחרת בניו יורק לפי שווי של 369.5 מיליארד דולר ושער סגירה אחרון של כ-134.37 דולר למניה (כפי שצויין). בשנה האחרונה לא הציגה החברה צמיחה כאשר פתחה את השנה במחיר של 144.15 דולר למניה וסיימה אותו במחיר הגבוה בכ-0.3%, כאשר זה עמד על 144.69 דולר למניה. מאז תחילת השנה ירד המחיר בכ-7% נוספים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא רציני לכתוב בכותרת 153 מיליון דןלר (ל"ת)
    דןג 18/02/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

פדקס
צילום: יח"צ

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות

פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

פדקס FedEx Corp 0.32%   פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.

החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.

התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה

היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.

לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.

השקעות והתייעלות

פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.