טוויטר רשת חברתית אפליקצייה פלאפון
צילום: Istock
דוחות

טוויטר פספסה את התחזית: הכנסות של 1.04 מיליארד דולר ברבעון

הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על 68 מיליון דולר, גידול של 7% ורווח מדולל של 8 סנט למנייה, האנליסטים ציפו לרווח של 14 סנט למניה; טוויטר נתנה תחזית לרווחיה לרבעון השני
לימור זילבר |
נושאים בכתבה אינטר טוויטר

הרשת החברתית טוויטר (סימול: TWTR) דיווחה על הכנסות של 1.04 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021, גידול של 28% לעומת אשתקד. החברה היכתה את הצפי של עצמה (בין 940 מיליון דולר ל-מיליארד דולר) אולם פספסה את צפי האנליסטים, שהעריכו הכנסות ב-1.2 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).

הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על 68 מיליון דולר, גידול של 7% ורווח מדולל של 8 סנט למנייה, שוב פספוס צפי האנליסטים- שהעריכו כי הרווחים יעמדו על 14 סנט למניה. זאת בהשוואה להפסד נקי של 8 מיליון דולר ורווח מדולל למנייה של סנט אחד בתקופה המקבילה אשתקד.

המזומנים נטו הניתנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכמו ב-390 מיליון דולר, בהשוואה ל-247 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאות על ההון הסתכמו ב-179 מיליון דולר, בהשוואה ל-121 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, על ידי השקעות בתשתית בבניית מרכזי נתונים כדי לתמוך בצמיחת קהל ובחדשנות מוצרים.

העלויות וההוצאות ברבעון הראשון הסתכמו ב-984 מיליון דולר, גידול של 21% לעומת השנה המקבילה. רווח תפעולי של 52 מיליון דולר ורווחיות תפעולית של 5%, לעומת הפסד תפעולי של 7 מיליון דולר או -1% בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות פיצויים על בסיס מניות גדלו ב-13% משנה לשנה ל-111 מיליון דולר והיו כ-11% מסך ההכנסות.

החברה מדווחת על עלייה של 20% לעומת התקופה אשתקד בשימוש פעיל יומי לייצור רווחים ((mDAU). משתמשים פעילים יומיים במונטיזציה (mDAU) היו ממוצע של 199 מיליון ברבעון הראשון, לעומת 166 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. וכן לעומת 192 מיליון ברבעון הקודם (רבעון רביעי של 2020).

על רקע הדוחות, אמר  ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר: "אנשים פונים לטוויטר כדי לראות ולדבר על מה שקורה, ואנחנו עוזרים להם למצוא את האינטרסים שלהם מהר יותר תוך כדי קל יותר לעקוב ולהשתתף בשיחות". דורסי הוסיף גם כי "ממוצע DAU (mDAU)  ניתן לייצור רווח הגיע ל -199 מיליון, עלייה של 20% לעומת השנה לעומת 7 מיליון ברצף, המונע על ידי שיפורים שוטפים של מוצרים ושיחה עולמית סביב האירועים הנוכחיים".

"הרבעון הראשון היה התחלה מוצקה לשנת 2021, עם הכנסות סה"כ של 1.04 מיליארד דולר, עלייה של 28% לעומת השנה המקבילה, המשקפת צמיחה מואצת בהשוואה לשנה שעברה בהכנסות MAP ובפרסום המותג שהשתפרו במהלך הרבעון", אמר נד סגל, סמנכ"ל הכספים בטוויטר. "המפרסמים ממשיכים ליהנות מפורמטים מעודכנים של מודעות, משופרים במדידה ובקרות חדשות על בטיחות המותג, ותורמים לצמיחה של 32% בהשוואה לשנה שעברה בהכנסות ממודעות ברבעון הראשון."

קיראו עוד ב"גלובל"

תחזית עתידית

בטוויטר מסרו לגבי המידע הצופה פני עתיד כי"אנו ממשיכים לצפות שההכנסות הכוללות יגדלו מהר יותר מההוצאות בשנת 2021, בהנחה שהמגפה העולמית תמשיך להשתפר וכי אנו רואים השפעה מתונה מפרישת השינויים הקשורים ל- iOS 14.5. כמה מהר יותר יהיה תלוי בגורמים שונים, כולל הביצוע שלנו במפת הדרכים שלנו לתגובה ישירה וגורמים מקרו-כלכליים"

לרבעון השני של 2021:

ההכנסות הכוללות צפויות להיות בין 980 מיליון ל -1.08 מיליארד דולר.

ההפסד התפעולי ב- GAAP צפוי להיות בין 170 מיליון דולר ל -120 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.