סגירה ירוקה: הנאסד"ק עלה ב-1%, צ'ק-קאפ טסה ב-101%
המדדים המרכזיים:
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BITCOIN -0.35%
- טרם החל המסחר הרציף
מניות במרכז:
חברת כריית הביטקוין, SOS LIMITED (סימול:SOS) טסה לאחר שדיווחה כי הכפילה את מחשבי כריית הביטקוין מ-5 אלף לעשרת אלפים. החברה הודיעה כי ב-24 לפברואר היא ״יצרה״ את מטבע הביטקוין הראשון שלה, וכי היא מצפה לכרות עוד כ-40 נוספים במהלך הרבעון הראשון של 2021.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניית GENMARK DIAGNOSTICS (סימול:GNMK) עלתה לאחר שענקית הפארמה השוויצרית רוש תרכוש את החברה ב-1.8 מיליארד דולר במזומן, או במחיר של 24 דולר למניה, שמהווים אפסייד של 30% על מחיר הסגירה של יום שישי.
יצרנית התרופות RUBIUS THERAPEUTICS INC (סימול:RUBY) טסה בוול סטריט לאחר דיווח על תוצאות ראשוניות חיובית בניסוי לטיפול בסרטן. החברה מפתחת טכנולוגיה להשמדת גידולים, וכעת בוחנת את יעילות הטיפול. מן התוצאות הראשוניות עולה כי הגידול של נסיין אחד ירד בכ-54%, ועבור נסיין שני הטיפול העלים את הגידול הסרטני כ-״לא היה״. החברה דיווחה כי שישה ניסיינים נוספים מגיבים טוב לטיפול, ותוצאותיו צפויות להתקבל בקרוב.
מניותיהן של חברות המוליכי NXP SEMICONDUCTOR (סימול:NXPI),י PENN NATIONAL GAMING INC (סימול:PENN)י, GENERAC HOLDINGS (סימול:GNRC) ו- CAESARS ENTERTAINMENT CORPORATION (סימול:CZR) עלו לאחר שהודיעו על הוספתן למדד ה-S&P כחלק מהשינויים הרבעוניים במדד.
פורד FORD MOTOR CO (F) עומדת בפני מכשול גדול, לאחר שתיאלץ מהראשון לאפריל להחזיר 2.9 מיליון רכבים לריקול, בשל תקלה אפשרית בכריות האוויר הצדדיות.
יצרנית המשאיות החשמליות לורדסטאון (RIDE) שהואשמה על ידי חברת השקעות השורט, הינדנבורג, בהונאת משקיעים, אמרה כי תוציא דוח מפורט להפריך את האשמות.
מניות של חברות התעופה ממשיכות בהתאוששותן, לאור שיא שנתי בתעבורה בשדות התעופה בארה"ב.
בואינג BOEING (סימול:BA), אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES (סימול:AAL) וסאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO (סימול: LUV).
יצרנית החיסון לקורונה אסטרה זנקה ASTRAZENECA PLC (סימול:AZN) ממשיכה לקבל חדשות רעות, לאחר שדנמרק, נורווגיה, אירלנד הודיעו על הפסקת השימוש בחיסון של החברה, גם צרפת, גרמניה ואיטליה מצטרפות לגוש המדינות באירופה. הפסקת השימוש נובעת מהחשש כי החיסון גורם לקרישי דם.
ישראליות במרכז
חברת צ'ק קאפ (סימול:CHEK) שנסחרת בוול סטריט בשווי של 70 מיליון דולר - פי 3 משוויה לפני מספר חודשים, מודיעה על קבלת אישור IDE מה-FDA לניסוי Pivotal בC-Scan. החברה מצפה להתחיל בניסוי Pivotal בארה"ב בסוף שנת 2021. בתגובה המניה מזנקת בשלב הטרום מסחר במעל 100%. לראיון המלא עם מנכ"ל החברה אלכס עובדיה לחצו כאן>>
- 6.אצלנו כרגיל ימצאו תרוץ לירידות.. (ל"ת)שרני 16/03/2021 07:00הגב לתגובה זו
- 5.עופר 15/03/2021 23:25הגב לתגובה זועבריינים לכלא !
- 4.אבי 15/03/2021 22:01הגב לתגובה זומה קורה בורניס
- 3.שום מילה על מיטק (ל"ת)גולן 15/03/2021 20:39הגב לתגובה זו
- 2.ואורמת הנבלה חזרה לצניחה חופשית... (ל"ת)tt 15/03/2021 16:49הגב לתגובה זו
- 1.למה לא רושמים סימול שך צק קאפ בלועזית? (ל"ת)נפיח 15/03/2021 16:45הגב לתגובה זו
- ענו לבקשתך (סימול:CHEK) (ל"ת)==================== 15/03/2021 19:48הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
