וויטני וולף הרד
צילום: צילום מסך

אהבה ממבט ראשון: מניית באמבל קופצת עוד 10% לאחר הזינוק בהנפקה

אתמול המניה זינקה כמעט 70%. במהלך 12 החודשים האחרונים, שלוש חברות בלבד שהוקמו על ידי נשים הונפקו בניו יורק. וויטני וולף הרד היא הצעירה מבינן והיא מגיעה ברגע מושלם מבחינה של תקינות פוליטית וכוח נשי עולה בוול סטריט
אלמוג עזר | (6)

מניית באמבל (סימול: BMBL) עולה 10% לקראת יום המסחר השני שלה בוול סטריט. אפליקציית ההיכרויות מוערכת ב-8 מיליארד דולר ומנייתה נסחרת בכ-73 דולר. אפליקציית באמבל מפגישה בין גברים ונשים, אך בניגוד לשאר האפליקציות להיכרות בשוק, הקשר הראשוני מתבצע על ידי הנשים בלבד (בהגדרה). אתמול, בעת יומה הראשון בוול סטריט החברה עלתה כמעט 70%. 

החברה כבר גייסה 2.15 מיליארד דולר לאחר שמכרה 50 מיליון מניות במחיר של 43 דולר. "ההתלהבות בוול סטריט מבאמבל מצביעה על כך שהם מבינים שאנחנו יותר מאפליקציית היכרויות" כך מוסרת מנכ"לית החברה, וויטני וולף הרד (31) הצעירה ביותר בוול סטריט.

"העולם הכיר בכוחן של ההיכרויות המקוונות, והעולם עומד להכיר בכוח של השתייכות לקהילה ויצירת קשרים למלא את צרכיך באינטרנט. זה מה שהדריך אותנו בהקפדתנו על פיתוח המגן על נשים" הוסיפה.

נכון לתום הרבעון השלישי, לחברה יש 42 מיליון משתמשים חודשיים פעילים,  מתוכם 2.5 מיליון מנויים בשלום, צמיחה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. Bumble צפויה לסיים את שנת 2020 עם הכנסות של כ-541 מיליון דולר המשקפים צמיחה של 11% לעומת שנת 2019. עם זאת, חלק מכספי הגיוס ישמשו להחזר חוב בסך כ-900 מיליון דולר.

באמבל קיימה ב-2014 עם החזון לגרום לנשים לעשות את הצעד הראשון בקשרים הטרוסקסואליים. בקשרים חד מיניים, כל פרט יכול לפנות לאחר. הרד הקימה את באמבל בגיל 24 ובעלת ניסיון בפיתוח אפליקציות דייטינג. הרד הייתה אחת מהפתחות של טינדר, אך עזבה את החברה תוך שהיא תובעת אחד מהבכירים על הטרדה מינית. בהסכם פשרה היא קיבלה מיליון דולר כפיצויים.

מבין 559 החברות שהונפקו בארה"ב במהלך 12 החודשים האחרונים, רק שלוש, כולל באמבל, הוקמו על ידי נשים. לאחר ההנפקה, הונה של הרד מוערך במיליארד דולר. הרד מגיעה ברגע מושלם מבחינתה כאשר כוח הנשים בוול סטריט עולה אקספוננציאלית.

הרד יכולה להצטרף לקתרין ווד (Catherine Wood) שהיא כרגע פחות או יותר המלכה של וול סטריט ועל פיה יישק דבר (כלומר שמנייה תנסוק או תיפול). ניתן להבחין בדמיון בין שתיהן כאשר פרט להשאת רווחים הן שמות דגש על ערך למשקיעים. שתיהן מבקשות לאפשר ללקוחות שלהן להצטרף לעולם טכנולוגי בעל עתיד טוב יותר. עתה נותר לראות אם הקשר של האפליקציה עם וול סטריט הוא רומן ארוך טווח או סתם עוד סטוץ רגעי.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הנפקה מנופחת בבורסת בועה מתנפחת. בקרוב - נפילת ערך. (ל"ת)
    ידין 14/02/2021 01:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חיים 13/02/2021 15:15
    הגב לתגובה זו
    למה אתם רק אומרים וכותבים על המניות אחרי שעלו את זה גם אנחנו יודעים ולא צריכים את הכתבות שלכם לשם כך
  • 4.
    נורית 13/02/2021 08:46
    הגב לתגובה זו
    אני גורסת "שווי הזוי"!
  • 3.
    היתרון הסמוי 13/02/2021 01:14
    הגב לתגובה זו
    לא אתפלא אם יתברר שהיתרון המספרי של הנשים באתר הוא ביחס של 80:20
  • 2.
    רק מזומן 12/02/2021 20:33
    הגב לתגובה זו
    בעולם שכל מילה מיותרת הופכת להיות סיכון בהטרדה .פועל יוצא נשים יוצרות קשר וחמישה משדרות הבדידות חונקת.פעם בפאב או בבריכה או ברכבת הניצוץ הראשון נוצר להדליק מדורה היום זה קר מנוכר ותחת חוזה.
  • 1.
    מהזה 12/02/2021 17:26
    הגב לתגובה זו
    זו חברה שנסחרת ושווה 8 מיליארד דולר- לאן הגענו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".