בישראל זה חמור יותר; שני מחקרים חדשים מצטרפים למסורת אקדמית של חצי מאה ומאששים את אותה תופעה - ההנפקות הראשוניות הן השקעה גרועה: מאבדות 20% בשנה הראשונה ועוד 20% בהמשך, וההפסד מחריף דווקא בתקופות שבהן השוק מתלהב מהן יותר
חברת החלל של אילון מאסק הגישה בקשה חסויה להנפקה ראשונית בארה״ב, במהלך שעשוי להפוך לאחת ההנפקות הגדולות בהיסטוריה. לפי הדיווחים, החברה מכוונת לשווי של עד כ-1.75 טריליון דולר. אם המהלך יצא לפועל כבר בחודשים הקרובים, הוא צפוי להציב את ספייס איקס בלב אחת
השנים העמוסות ביותר בהנפקות ענק. במקביל, התחרות מצד חברות בינה מלאכותית רק מתגברת
והאם יש קשר לסערה שהיא מחוללת בוול סטריט? החברה ש"משבשת" את וול סטריט ומורידה את מניות התוכנה והסייבר, רוצה להנפיק בוול סטריט - מה הנתונים שלה, למה התדמית והמיתוג יכולים להביא אותה לשווי פנומנלי ומתי יגיע המבחן האמיתי?
סטארט-אפ הרובוטיקה סקילד AI, שנוסד רק ב-2023, השלים גיוס של 1.4 מיליארד דולר; החברה רשמה קפיצת ערך דרמטית משווי של 4.5 מיליארד דולר לפני כשבעה חודשים בלבד
המדינה שואפת למכור נתחי מיעוט מהתעשייה האווירית ומרפאל כבר השנה, על רקע ביקושים שיא למערכות ביטחוניות ושיפור חד בתוצאות, אך נדרשת להתמודד עם אתגרים רגולטוריים, חששות ביטחוניים והתנגדויות ועדי עובדים תוך שמירה על שליטה אסטרטגית
השבחה נוספת לרפק - רכשה פעילות ב-30 מיליון שקל (עם תמורה עתידית נוספת של עד 230 מיליון) ורוצה להנפיק אותה לפי 650 מיליון שקל למרות שההכנסות הנוכחיות הן מיליונים בודדים