96% אופטימיות: למה צריך להיזהר מהדוחות של טסלה?
בואו נתחיל מהעובדה הפשוטה שאלא אם כן תציג תוצאות זוועתיות במיוחד, זו ככל הנראה תהיה השנה של טסלה (TSLA) וסקטור הרכבים החשמליים שאותו היא מובילה באופן כללי. בתחילת השנה מחיר המניה עמד על קרוב ל-94 דולר למניה. ביום המסחר האחרון, כלומר שלישי, מחירה נסגר על 421.9 דולר ושווי השוק כבר מגרד את ה-400 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 350% מתחילת השנה ו-390% מאמצע מארס השחור.
אז נכון, מצד אחד, מעטות החברות בוול סטריט שהרוויחו ממצב השווקים בתנאי המגפה, כמו שטסלה הרוויחה. מצד שני, היו לה לא מעט נקודות מאכזבות במהלך החודשים האחרונים, כשמאז השיא שאליו הגיעה המניה בסוף אוגוסט (475 דולר למניה), היא די אכזבה ועברה לסטגנציה תנודתית.
למרות זאת, כרגע, החברה נסחרת במכפיל רווח מטורף של 1099. לפי אתר נאסד"ק, המכפיל צפוי לרדת ב-12 החודשים הקרובים "רק" ל-733 ומחיר היעד של המניה לאותה התקופה עומד על 329 דולר למניה, ירידה של 23% - כשהתחזית לחצי השנה הקרובה של האנליסטים היא שלילית.
בין ה-S&P לסוללות – הרבעון המאכזב של טסלה
למה הירידות בתחזיות? לכך היו 2 סיבות מרכזיות שקרו ועוד אחת שכנראה תקרה. בשני המקרים הראשונים שכבר קרו, דאגה החברה לפמפם חיוביות ובסוף המשקיעים, שציפו לגדולות ונצורות, נותרו עם תחושת חמיצות. יכול להיות לזה גם אפקט מתמשך, בו המניה תרחף בין גבוה של 450 לנמוך של 400 דולר למניה.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האירוע הראשון היה אי הכללתה של החברה במדד ה-S&P – למרות שהציגה תוצאות חיוביות ב-4 רבעונים רצופים. זו הייתה אחת הסיבות המרכזיות שהובילו את המניה לראלי בחודשי הקיץ ולירידות של 30% בסוף אוגוסט. כאמור, ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
הסיבה השנייה הייתה כנס המשקיעים שעשתה החברה ביום הסוללה הבינ"ל. החברה דאגה לשמור את התקשורת ואת המשקיעים במתח לקראת הכנס, כשגם אילון מאסק דאג לאזכר זאת מדי פעם. הצפי בשוק היה לפריצת דרך משמעותית בתחום הסוללות, שקריטיות למרבית הפעילות העסקית של החברה. כאמור, גם זה לא קרה.
מה יכביד על המניה עד סוף השנה? מסירות הרכבים
אבל מה שכנראה יכביד עד סוף השנה על המניה זה היעד השאפתני שהציבה החברה למסירת 500,000 רכבים ב-2020. לפי דיווחי החברה, היא מסרה כ-300 אלף רכבים בשלושת הרבעונים הראשונים. זאת אומרת שב-3 החודשים שנותרו ל-2020, החברה צריכה למסור כמות רכבים שעולה בלמעלה מ-11% מכמות הרכבים שמסרה בשני הרבעונים הראשונים של השנה – כמעט 180 אלף רכבים.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
החברה אולי ריווחית ברבעונים האחרונים, כששיא המסירות של הרבעון האחרון עם קרוב ל-140 אלף רכבים צפוי להשאיר אותה ככזו, אבל היעד הזה הוא כמו אבן ריחיים – והשוק לא אוהב אבני ריחיים. השוק לא אוהב אבנים נקודה.
נכון לכרגע, כשמספר הנדבקים בארה"ב ממשיך להאמיר ומדינות חוזרות שוב למדיניות של סגרים והגבלות תנועה, לטסלה יהיה קשה מאוד לעמוד ביעד הזה. אז אלא אם כן אילון מאסק, מי שבזכותו החברה המריאה כפי שהמריאה, ישלוף שפן מהשרוול עד סוף השנה ואיכשהו ימסור 44% רכבים יותר מהרבעון האחרון, נראה שנכון לכרגע, מניית טסלה תושפע מכך עד סוף השנה – למרות שאחרי הדוחות הצפויים היום בלילה, יש סיכוי סביר שנראה קפיצה חד פעמית למניה. הסיבה: הרווח למניה.
לפחות 96% של אופטימיות
כעיקרון, לפי מכון המחקר לשוק ההון זאקס, הקונצנזוס בתחזית הרווח למניה (EPS) לרבעון השלישי עומד על 0.21 דולר לרבעון הקרוב. אבל במקרה של טסלה, השנה האחרונה הוכיחה שהקונצנזוס לפעמים לא רק טועה, אלא גם טועה בענק.
מה האנליסטים מצפים ברבעון השלישי, הרבעון הבא ובשנת 2021?
מקור: Yahoo Finance
ב-4 הרבעונים האחרונים טסלה עמדה בתחזית השוק רק פעם אחת – ברבעון האחרון של 2019 ה-EPS עמד על 0.11 דולר למניה. לשמחתה כמובן. ביתר ה-3 היא היכתה את תחזיות ה-EPS ב-106%, 121% ו-155%. בארבעת הרבעונים האחרונים, החברה היכתה את התחזיות בממוצע של כמעט 96%. כשמנטרלים את הרבעון שבו היא עמדה בתחזית, הממוצע עומד על 127.7%. זה המון.
מכה את הציפיות בעקביות
מקור: Yahoo Finance
נכון, אי אפשר להיות בטוחים בכלום, אבל צריך שיקרה משהו חריג במיוחד כדי שהמניה תצלול אפילו ב-20% עד סוף השנה מבלי לתקן. החברה כבר איבדה בין חודש אוגוסט לספטמבר למעלה מ-30% בשבוע, רק כדי לעלות בלמעלה מ-36% בשבוע שלאחר מכן. אז בינתיים אילון מאסק יכול לשייט בקרוז קונטרול ולתת לנהג האוטומטי לשלוט בהגה.
- 11.דורבץ 22/10/2020 04:59הגב לתגובה זובעברית יש לומר "כלי רכב".
- 10.נוצר בועה בטסלה למה כול אחד ממליץ ומעלה יותר ממה שהי שו (ל"ת)הננמי 21/10/2020 15:42הגב לתגובה זו
- 9.יש מקום ליכנס את טסלה שלו סיפקה את הסחורה בזמן (ל"ת)משה 21/10/2020 15:01הגב לתגובה זו
- 8.טסלה לו סיפקה 20 אחוז פחות גם הדוחת לו יהיה טוב (ל"ת)הננמי 21/10/2020 14:58הגב לתגובה זו
- 7.נסק לו סיפק את הסחורה למה המניה מעל שוי שוק (ל"ת)אבי 21/10/2020 14:52הגב לתגובה זו
- 6.לא צריך לזהר צריך לחזיר את המנייה לשוי שוק שלה לו מיעור (ל"ת)הננמי 21/10/2020 14:27הגב לתגובה זו
- 5.מחיר המניה מנופח ובלי פרופורציה למכירות ולרווחיות (ל"ת)בועה ענקית!!! 21/10/2020 13:59הגב לתגובה זו
- 4.כלום ושום דבר 21/10/2020 13:41הגב לתגובה זועוד כתבה רכילותית בלי שום שורה תחתונה
- 3.טסלה מרכיב חזק באס אם פי אבל הריצו אוטה יותר מדי (ל"ת)הננמי 21/10/2020 13:34הגב לתגובה זו
- 2.א 21/10/2020 13:26הגב לתגובה זואם מסירות הרכבים עמדו על 139 אלף וצריכים למסור 180 אלף ההבדל קרוב ל30% ולא 44% אבל עובדות לא מעניינות אתכם, העיקר לכתוב שיש להיזהר מהדוחות כי החברה מכה את תחזיות האנליסטים באופן כמעט קבוע. כל הכבוד על הציניות
- 1.הכול טוב אבל המניה שוה יותר ממה שהי שוה הי חייבת לרדת ל (ל"ת)הננמי 21/10/2020 13:25הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
