אמנון שעשוע
צילום: ג'ונתן הפנר

דמי מינויי חודשיים קבועים: ONE ZERO חושף את תנאי השימוש

בהודעה שיווקית אותה פרסם הבנק היום ללקוחותיו חשף האחרון את אופי הפעילות של השימוש באפליקציה ומסר פרטים מהותיים אודות הדרך בה ינהל הבנק באופן אוטומטי ואנושי את חשבונות הלקוחות
תומר אמן | (5)

הבנק הדיגיטלי הראשון, ששינה את שמו לאחרונה ל-ONE ZERO, חושף היום הצצה ראשונית לאפליקציה שלו בה מפרט על הצורה בה השירות בבנק צפוי לפעול. על פי הדיווח, המודל יכלול שורה של שירותים בנקאיים עליהם משלמים היום הלקוחות דמי שירות נפרדים, כאשר בבנק הדיגיטלי כל אלו יוכללו תחת דמי מנוי אחד. 

לקריאה נוספת:

>>>  לאחר חתימת הנגיד והמפקח: הבנק הדיגיטלי הראשון השלים את הקמתו

>>>  "אם הציבור יאמץ את הבנק הדיגיטלי - תהיה שחיקה מהותית ברווחי הבנקים"

שירותי הבנק טרם נפתחו לציבור הרחב, וזה פועל כעת בשלב פיילוט אליו מצתרפים בהדרגה לקוחות חדשים, כאשר זה על פי הדיווח מונה קרוב ל-75 אלף איש. 

דמי המנוי, שטרם נחשפו על ידי הבנק, צפויים לכלול את עלויות ניהול העו"ש, עמלות כרטיסי האשראי, עלויות המרה, משיכת מט"ח מכרטיס האשראי ומחשבון הבנק, העברות בנקאיות, הוצאת ערבות בנקאית ושירותים נוספים. 

עוד דווח כי הבנק לא יאפשר מסחר בשווקים הפיננסים בשלב הראשון, אך כן צופה כי שירות כזה יתווסף בהמשך ועבורו יעמוד תמחור נפרד. נוסף לכך ציין הבנק כי הלקוחות יהנו משירות בשם "מנהל כספים אישי", אשר באופן יום יומי סורק את הפעילות בחשבון ומשקללת אותו - מזהה פעולות חשובות ומעבירה אותם למנהלי הכספים הפיזיים לצורך טיפול בחשבון הלקוח. 

כך צפויים מנהלי הכספים לבנות פרופיל אישי עבור כלל המשתמשים בשירות ולסייע לאותם לקוחות - באמצעות הטכנולוגיה - להגיע אל מטרתם. מנהלי הכספים צפויים לנטר אחר פעילות כרטיסי האשראי והוראות הקבע, מצב חשבון העו"ש, חיובים חריגים ועוד, ולספק ללקוחות המלצות שיסייעו לו להמשיך לנהל בצורה היעילה ביותר. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נדבר כשיפרסמו בשקיפות את עלויות התפעול ושכר ההנהלה (ל"ת)
    אזרח נאמן 08/04/2022 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 22/03/2022 08:57
    הגב לתגובה זו
    מתוך ניתוח ההצעות אני לא רואה בשורה מהבנק הזה. לעובדי מדינה והמגזר הציבורי זה לא מתאים, אולי מתאים רק לחלק מהמגזר הפרטי שאין לו הנחות בכלל.
  • 3.
    איציק 09/03/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    וואו, אירופה! כבר היום אפשר בקלות לא לשלם עמלות. וגם עמלת ההמרה תושחל לנו בשער. אז מי פרייאר לשלם עוד תשלום חודשי?
  • 2.
    פ 08/03/2022 21:49
    הגב לתגובה זו
    רעש, צילצולים, קצת בינה מלאכותית וילונות כמו כולם? בבנק שלי פאג"י אני לא משלם עמלות. בהרבה בנקים אחרים גם לא אז על מה כל קישקושיאדה הזאת?
  • 1.
    קלקלן 08/03/2022 18:28
    הגב לתגובה זו
    דיסקונט נותן בדיגיטל דיסקונט טאצ' עם 0 עמלות, יש את פפר של לאומי, ועוד כל מיני אלטרנטיבות דיגטליות ב0 עלות, מי צריך אתכם, לשלם לכם 50-70-100 שח בחודש וכ1000 ש"ח בשנה? חחחח
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.