מנכ"ל ליהמן מנסה לטפל בשמועות: המניה צנחה רק ב-19%

עדכון 2. בר סטרנס קרסה ונמכרה במחיר 2 דולר למניה והשמועות התחילו לדבר על ליהמן כבאה בתור אז המנכ"ל, ריצ'ארד פלוד, יצא אל המשקיעים
אילן קליקה |

מניות ענקית ההשקעות, ליהמן ברדרס, שפתחו את תחילת המסחר ביום שני בצלילה של 35% שהתחזקה לאורך המסחר והגיעו עד ל-40% כתוצאה מספקולציות המשקיעים, כי יתכן ולחברה האמורה ישנו מחסור במזומנים, התמתנו לקראת סגירה לאחר שמנכ"ל החברה, ריצ'ארד פלוד, יצא בהודעת הכחשה וסגרו בירידה של 19% "בלבד".

"החלטת הפדרל ריזרב לתת הלוואות למוסדות לא בנקאיים משפרת את שיעור הנזילות והופכת את נושא הנזילות ללא רלוונטי בעבור כל הסקטור", כך הצהיר היום פלוד.

פלוד ניסה בהצהרתו לשכנע את המשקיעים כי לליהמן ברדס לא חסר הון. הצהרתו הגיעה לאחר שמניות החברה צנחו במסחר המוקדם בוול סטריט ב-30% למחיר של 27.85 דולר למניה בעקבות הודעת חברת הדירוג, מודיס, כי היא הותירה את דירוג החוב של החברה ברמה של A1, אך במקביל חתכה את תחזית הדירוג ל"יציב" מ"חיובי".

"לאור התקרית עם בר סטרנס כל שאר החברות נמצאות תחת לחץ, וכולם רוצים לוודא שלחברות יש מימון יציב ושיעור נזילות תקין", הסביר טים סמולס, מנהל השקעות ב- Execution. "אנו חוזים במקרה קלאסי של למכור קודם ואז לשאול שאלות. כל המניות הפיננסיות נמכרות", הוסיף סמולס.

"ליהמן לא נמצאת באותו מצב כמו בר סטרנס", ציין ג'ון בורנהם, מנכ"ל חברת בורנהם. "את חברת ליהמן ברדרס אוהבים", הסביר בורנהם.

סיפור היום, ללא ספק היה קריסתה של בר סטרנס (סימול: BSC) ורכישתה ע"י ג'יי.פי מורגן (סימול: JPM) במחיר של 2 דולר למניה, דבר שערער את כל סקטור הפיננסים ביום שני.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שדה תעופה טיסה טיסות נתב"ג
צילום: ISTOCK

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג

ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות

ליאור דנקנר |

חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.

ברשות מציינים שגם פתיחת חופשת החנוכה במערכת החינוך תרמה לעלייה בביקושים, ובשילוב חזרת חברות תעופה וקווים לתדירות גבוהה יותר, מתקבלת תנועה שמזכירה יותר את דפוסי סוף השנה שהיו מוכרים לפני התקופה האחרונה. בפועל, בתקופות כאלה הביקוש לא מגיע רק מנופשונים קצרים, אלא גם מנסיעות משפחתיות, ביקורי קרובים, וחופשות שמתיישבות על כמה ימי חופש רצופים, מה שמעלה את העומס גם באמצע השבוע ולא רק בסופי שבוע.


כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך

אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.