מבזקי שיווק: ערוץ 9 מנצל את הרייטינג לסבב פרסומאים
* בעקבות הגידול המרשים בנתוני הרייטינג, ערוץ 9 מתחיל בסדרת פרזנטציות במשרדי הפרסום הגדולים. אילן טוביהו, סגן יו"ר ערוץ 9 אמר היום, כי תכניות ערוץ 9 אף עוברות בשעות מסוימות את אלו של ערוץ 10. את הפרזנציה ילוו מנהל המכירות של הערוץ, אמיתי חיון, מנהלת השיווק אינה אברמוביץ' וכוכבת ערוץ 9 - אנסטסיה מיכאלי.
בתחום תכניות האקטואליה יוצגו, בין היתר תכנית הבוקר החדשה "בוקר חדש עם 9" ובתחום הבידור יושם דגש מיוחד על תכנית הדגל "7:40" המשודרת בערב שבת ומארחת את צמרת הבידור, החברה והפוליטיקה הישראלית, לצד שעשועון המוסיקה "שרים ביחד" ותכנית ההיכרויות "עת לאהוב". תחום נוסף שלו חלק נכבד בלוח השידורים של ערוץ 9 הוא תכניות הרכש.
* סקר צרכנים שביצעה חברת "אנפה" בקרב 500 לקוחות, בשיתוף תלמידים הלומדים בתוכנית הלימודים "חכמים בריבוע" עולה, כי כ-60% מהגברים העורכים קניות ברשתות המרכולים עם ילדיהם, מוכנים לחרוג מתקציבם כדי לרצות את ילדיהם, לעומת 40% מהנשים. למרות זאת מתברר כי 53% מהנשים שהשתתפו בסקר, ציינו כי הן מושפעות מרצון ילדיהם בקבלת החלטות הקנייה השוטפות שלהן, בעוד שרק 12% מהגברים, מציינים כי הושפעו מילדיהם בקבלת החלטות הקנייה.
מהסקר עולה מובהקות בדפוסי קנייה שונים בין גברים לנשים גם באופי הקנייה- מסתבר כי הגברים רואים יציאה לסופר כסוג של בילוי – 45% מהם נוהגים לקחת את ילדיהם איתם לקניות, לעומת 35% מהנשים. עוד עולה מהסקר, כי למעלה מ-50% מהלקוחות ציינו כי הם נחשפים למוצרים חדשים דרך בקשות ילדיהם (בטבריה 70.4% מהקונים לעומת 32.1% מהקונים בכרמיאל.)
* 68% חושבים, כי אל ריס צודק: יחסי הציבור בעלייה והפרסום בירידה, כך קובע סקר חדש ומיוחד שנערך בין משתתפי הפורום ליחסי ציבור ודוברות במערכת הקהילות של האתר ynet. על פי 37% מהמצביעים: "אל ריס טועה - יחסי הציבור לא בעלייה. הפרסום היה ויהיה בעליה!". הפורום פועל בשיתוף האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ומנוהל בהתנדבות על ידי נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן ודוברת תחרות האריה השואג 2006 של ענף יחסי הציבור שיערך השנה ביולי.
* טרה משלימה מהלך השקה של 17 מוצרים חדשים. מעשירה את הגבינות הלבנות בסידן + ויטמין D, נכנסת לקטגוריית 5% בגבינה הלבנה ומשיקה סדרת גבינות קרם שמנת 5% מועשרות בסיבים תזונתיים וגבינות יוגורט ביו המועשרות בסידן בעיצובים חדשים. בקטגוריית החלב: היא משיקה חלב טרי באריזת קרטון חדשנית וייחודית - 2 ליטר ונכנסת לקטגוריית החלב המועשר באריזות 2 ליטר. השקעת טרה בפיתוח המוצרים ובהשקת קטגוריות אלו נאמדת בחצי מייון דולר.
* סמסונג חשפה בקוריאה דגם סלולרי חדש, הכולל מצלמה, המיועד לנשים בלבד. בטלפון, שתצורתו צדפה, שובצה מראה קטנה, שהיא בעצם צג עם ציפוי ייחודי המאפשר לראות השתקפות. לדברי סמסונג, העיצוב קיבל השראה מציור המופת "לידתה של ונוס" שצייר בוטיצ'לי. המכשיר יהיה זמין רק במהלך הרבעון השני של השנה ברוסיה ובאירופה בצבעי לבן או חום. במכשיר שולבה תוכנה לעריכת תמונות המאפשרת להרכיב סגנונות שיער שונים על ראשי אנשים שצולמו במצלמה הפנימית.
* עלית חושפת היום, כי כיצרן כמעט בלעדי בסגמנט הרולדות בישראל, היא גדלה בכ-120% בסגמנט והביאה אותו לגידול של כ-30% על פי נתונים שנתיים של מחקר נילסן מינואר 2006. בחברה השיקה היום לחג השבועות, קו חדש של רולדת יוגורט מצופה שוקולד לבן.
* נמשך מצעד ההודעות על הופעות אמנים בינלאומיים בארץ. Esc, מותג הסלולר לצעירים של פלאפון, יעמוד מאחורי הופעה בישראל את הראפר 50 cent. הראפר יגיע להופעה אחת, אשר תתקיים באצטדיון רמת גן ב-17/6 בפני כ-20 אלף צופים. לקוחות Esc יוכלו לרכוש כרטיסים למופע במחירים מוזלים בעשרות אחוזים.

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

העלייה בירידה: פחות עולים ב-2024, רובם מרוסיה
הלמ״ס פרסמה היום נתונים חדשים על העלייה לישראל בשנה החולפת: ירידה של כשליש נרשמה במספר העולים לעומת 2023, ובהמשך למגמת הירידה מאז 2022 - שנת השיא. מרבית העולים הגיעו מרוסיה וממדינות חבר העמים לשעבר, ורובם השתקעו במרכז הארץ. העולים מבוגרים יותר מהממוצע
באוכלוסייה הכללית בארץ, והם משכילים במיוחד
מספר העולים לישראל ב-2024 הסתכם ב-31,068 בלבד - ירידה של 32.6% לעומת השנה הקודמת, שבה הגיעו 46,069 עולים. מדובר בשנה השנייה ברציפות שבה מספר העולים יורד, אחרי שנת השיא 2022 שבה הגיעו 74,807 עולים, רובם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. מנתוני הלמ״ס שפורסמו היום עולה כי גם במחצית הראשונה של 2025 נמשכת מגמת הירידה: עד יולי עלו לישראל 11.3 אלף איש בלבד - ירידה חדה של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כ-70.6% מכלל העולים ב-2024 הגיעו ממדינות חבר העמים לשעבר. רוסיה בלטה במיוחד עם 19,091 עולים - יותר מ-60% מכלל העלייה בשנה הזו. מספר העולים מאוקראינה ירד לשפל של שני עשורים עם 948 בלבד, ומבלארוס הגיעו 713. עוד נרשמו 2,864 עולים מארה"ב, 2,004 מצרפת ו-600 מבריטניה. בפילוח לפי יבשות, מרבית העולים הגיעו מאירופה (80.4%), אך נרשמה עלייה קלה בשיעור העולים ממדינות אמריקה ואוקיאניה - 14.1%, לעומת 8.9% ב-2023.
העולים החדשים מבוגרים יותר מהאוכלוסייה הכללית בישראל: הגיל החציוני שלהם הוא 36.4 שנה - גבוה בשש שנים מהממוצע באוכלוסייה (30.4). בקרב העולים רק 16.7% היו ילדים עד גיל 14, לעומת 27.5% בכלל האוכלוסייה. שיעור גילאי העבודה (64-15) הגיע ל-71.8%, לעומת 59.5% באוכלוסייה. יותר משלושה רבעים מהעולים בני 15 ומעלה הגיעו עם 13 שנות לימוד ומעלה, ו-37.9% מתוכם בעלי השכלה של 16 שנות לימוד לפחות. שני שלישים מן העולים עסקו במשלח יד אקדמי לפני עלייתם, בעיקר בתחומי המשפט, החברה והתרבות (28.6%), מדע והנדסה (24.6%) וטכנולוגיות מידע (12.2%).
נשים מהוות את רוב העולים – 52.2% לעומת 47.8% גברים. הגיל החציוני של הנשים גבוה מעט מזה של הגברים - 36.9 לעומת 35.8. רוב העולים בגילאי 15 ויותר הם נשואים - 63.6% מהגברים ו-57.8% מהנשים.
- האנטישמיות דוחפת - עלייה בביקושים לדירות מיהודים בחו"ל
- הנתונים שמוכיחים - הכלכלה הישראלית מתמודדת מצויין עם המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרכז ותל אביב היו אזורי הקליטה העיקריים של העולים שהגיעו לארץ: ביחד הם משכו יותר ממחצית מהעולים – 17,040 איש (28.2% למחוז המרכז ו-26.7% לתל אביב). אחריהם נמצאים מחוז חיפה (17.3%), ירושלים (10.9%) והדרום (8.9%). בפילוח לפי ערים, בולטת נתניה עם מספר העולים הגבוה ביותר - 4,943 (15.9%), אחריה תל אביב-יפו עם 4,829 (15.5%), חיפה (3,817), ירושלים (2,615) ובת ים (1,940). בנתניה כ-80% מהעולים הגיעו מרוסיה, ואילו בירושלים ובבית שמש בולט שיעור העולים מארה"ב - 37% ו-64%, בהתאמה.