אל על: ההפסד גדל לכ-55 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019
חברת התעופה הלאומית, אל על -4.9% , פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 והציגה ירידה של כ-7% בהכנסות, תוך שהיא מעמיקה את ההפסד לכ-55 מיליון דולר בהשוואה לכ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אל על הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-429 מיליון דולר, כאמור ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה הכנסות של כ-450 מיליון דולר. את הירידה מייחסים באל על לעיתוי חג הפסח, שחל ברבעון השני ומהשפעת התחרות, בעיקר בקווים למזרח הרחוק ובקווים לאירופה מול חברות ה-Low cost.
בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד של כ-55 מיליון דולר וזאת בהשוואה להפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, כאשר תנועת הנוסעים של החברה ירדה בכ-4% לעומת הרבעון המקביל.
נציין כי זוהי הירידה השניה בגובהה מבין מתחרותיה של אל על, כאשר רק לופטהנזה רשמה ירידה גבוהה יותר של כ-5% בתנועת הנוסעים. מן העבר השני, איזיג'ט רשמה עליה של כ-25%, וויזאייר רשמה עליה של 17% וטראנסאויה רשמה גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים בהשוואה לרבעון המקביל.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 13.דוד 11/07/2019 18:37הגב לתגובה זומספיק כסף עשיתה מר בורוביץתחזיר את המפתחות וותר על החברה ותחזיר אותה לממשלה ולעובדיםניגמר לכם הסוס מישפחה בורובצים .ליכודנחקיפ רודפי בצע
- 12.דוד 01/07/2019 10:13הגב לתגובה זובתור אחד שעבד איתכם.מה כל הסיפורים.היום הצי שלכם מטוסים דו מנועים.חיסכון בבלק יש מה בעייה עכשו ספרו לנו לפורשים מאל על מה שהיה זה יהיה .רבותי נחהול ניהול הסכמי עבודה דפוקים ומשכורות עתק לבכירים..???
- 11.נוסע סובל 30/05/2019 15:15הגב לתגובה זותמשיכו להעדיף את החרדים, אל תטוסו בשבת, תצופפו מושבים ולבסוף תפשטו רגל בעזרת השם.
- 10.חברה פרטית 29/05/2019 14:46הגב לתגובה זובעוד 20 שנה היא תהיה חברה לאומית מפני שכל המדינה תראה כמו אל על.
- 9.עזבתי את אלעל 29/05/2019 11:02הגב לתגובה זומי שעושה הדתה , ומזלזל בחילונים, כנראה בסוף יפסיד. אותי זה משמח. תחזרו להיות חברה לאומית ולא שפוטים של חרדים, ועד אז, נמשיך לבחור באלטרנטיבות
- 8.דתי שפוי 29/05/2019 10:35הגב לתגובה זוולהפסיק את הפארסה אני שומר את השבת שלי בעצמי ולא בא בדרישות לאף אחד אם אני לא רוצה לטוס בשבת אני לא אמריא ביום שישי בצהריים מין הסתם ואקח מרווח בטחון מספיק להציק לאנשים. אלעל גם עובדת גם עובדת בשבת, הפסקת הטיסות זו פיקציה. יש להם את סאן דור, הם עושים תחזוקה בשבת. חברת תעופה זה דבר שחי 24/7
- 7.אמיתי 29/05/2019 10:23הגב לתגובה זוהגיע הזמן שאלעל תטוס בשבת, והפארסה הזאת תגמר. הציבור הישראלי סולד מאלעל, כמו שהוא סולד מכל מה שקורה במדינה, והגיע הזמן שאלעל תהיה קרן אור ולא חושך
- 6.מחכה לה בשער 66 (ל"ת)שולתתתתת1 29/05/2019 09:50הגב לתגובה זו
- 5.אלון 29/05/2019 09:38הגב לתגובה זואנשים לא מוכנים לטוס בחברה שלא בטול שהטיסה שלה תצא בכלל !!! החברה הזו גמורה והיא בונה על כספי המדינה כדי לחלץ אותה... אין לה שום עתיד
- 4.פראייר 29/05/2019 09:31הגב לתגובה זויגידו שזה המוביל הלאומי וזקוקים לחברה במקרה של חרם או מלחמה ולכן צריך לשלם מהקופה הציבורית- מושחתים נמאסתם!
- 3.נימרוד 29/05/2019 09:21הגב לתגובה זובעלי החברה לא מבנים שהם חברה פרטית ולא ממשלתית.שירות גרוע.זלזול בנוסע.לוח זמני טיסה המלצה בלבד.זלזול של אנשי ביטחון בנוסעים והשפלת נוסעים. בקיצור רק שינוי מחשבתי יביא תוצאות עסקיות
- 2.חברה לא יעילה. מנוהלת עלידי עובדיה ...ללא שיקול עסקי (ל"ת)אריה 29/05/2019 09:04הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 29/05/2019 08:42הגב לתגובה זושיעיף קודם את כל אוכלי החינם מחיל האויר ושיעשה שם תהליכי יעול. הזוי שעל 30 מטוסים צריכים 6000 עובדים

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
