אל על: ההפסד גדל לכ-55 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019
חברת התעופה הלאומית, אל על -4.69% , פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 והציגה ירידה של כ-7% בהכנסות, תוך שהיא מעמיקה את ההפסד לכ-55 מיליון דולר בהשוואה לכ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אל על הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-429 מיליון דולר, כאמור ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה הכנסות של כ-450 מיליון דולר. את הירידה מייחסים באל על לעיתוי חג הפסח, שחל ברבעון השני ומהשפעת התחרות, בעיקר בקווים למזרח הרחוק ובקווים לאירופה מול חברות ה-Low cost.
בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד של כ-55 מיליון דולר וזאת בהשוואה להפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, כאשר תנועת הנוסעים של החברה ירדה בכ-4% לעומת הרבעון המקביל.
נציין כי זוהי הירידה השניה בגובהה מבין מתחרותיה של אל על, כאשר רק לופטהנזה רשמה ירידה גבוהה יותר של כ-5% בתנועת הנוסעים. מן העבר השני, איזיג'ט רשמה עליה של כ-25%, וויזאייר רשמה עליה של 17% וטראנסאויה רשמה גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים בהשוואה לרבעון המקביל.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 13.דוד 11/07/2019 18:37הגב לתגובה זומספיק כסף עשיתה מר בורוביץתחזיר את המפתחות וותר על החברה ותחזיר אותה לממשלה ולעובדיםניגמר לכם הסוס מישפחה בורובצים .ליכודנחקיפ רודפי בצע
- 12.דוד 01/07/2019 10:13הגב לתגובה זובתור אחד שעבד איתכם.מה כל הסיפורים.היום הצי שלכם מטוסים דו מנועים.חיסכון בבלק יש מה בעייה עכשו ספרו לנו לפורשים מאל על מה שהיה זה יהיה .רבותי נחהול ניהול הסכמי עבודה דפוקים ומשכורות עתק לבכירים..???
- 11.נוסע סובל 30/05/2019 15:15הגב לתגובה זותמשיכו להעדיף את החרדים, אל תטוסו בשבת, תצופפו מושבים ולבסוף תפשטו רגל בעזרת השם.
- 10.חברה פרטית 29/05/2019 14:46הגב לתגובה זובעוד 20 שנה היא תהיה חברה לאומית מפני שכל המדינה תראה כמו אל על.
- 9.עזבתי את אלעל 29/05/2019 11:02הגב לתגובה זומי שעושה הדתה , ומזלזל בחילונים, כנראה בסוף יפסיד. אותי זה משמח. תחזרו להיות חברה לאומית ולא שפוטים של חרדים, ועד אז, נמשיך לבחור באלטרנטיבות
- 8.דתי שפוי 29/05/2019 10:35הגב לתגובה זוולהפסיק את הפארסה אני שומר את השבת שלי בעצמי ולא בא בדרישות לאף אחד אם אני לא רוצה לטוס בשבת אני לא אמריא ביום שישי בצהריים מין הסתם ואקח מרווח בטחון מספיק להציק לאנשים. אלעל גם עובדת גם עובדת בשבת, הפסקת הטיסות זו פיקציה. יש להם את סאן דור, הם עושים תחזוקה בשבת. חברת תעופה זה דבר שחי 24/7
- 7.אמיתי 29/05/2019 10:23הגב לתגובה זוהגיע הזמן שאלעל תטוס בשבת, והפארסה הזאת תגמר. הציבור הישראלי סולד מאלעל, כמו שהוא סולד מכל מה שקורה במדינה, והגיע הזמן שאלעל תהיה קרן אור ולא חושך
- 6.מחכה לה בשער 66 (ל"ת)שולתתתתת1 29/05/2019 09:50הגב לתגובה זו
- 5.אלון 29/05/2019 09:38הגב לתגובה זואנשים לא מוכנים לטוס בחברה שלא בטול שהטיסה שלה תצא בכלל !!! החברה הזו גמורה והיא בונה על כספי המדינה כדי לחלץ אותה... אין לה שום עתיד
- 4.פראייר 29/05/2019 09:31הגב לתגובה זויגידו שזה המוביל הלאומי וזקוקים לחברה במקרה של חרם או מלחמה ולכן צריך לשלם מהקופה הציבורית- מושחתים נמאסתם!
- 3.נימרוד 29/05/2019 09:21הגב לתגובה זובעלי החברה לא מבנים שהם חברה פרטית ולא ממשלתית.שירות גרוע.זלזול בנוסע.לוח זמני טיסה המלצה בלבד.זלזול של אנשי ביטחון בנוסעים והשפלת נוסעים. בקיצור רק שינוי מחשבתי יביא תוצאות עסקיות
- 2.חברה לא יעילה. מנוהלת עלידי עובדיה ...ללא שיקול עסקי (ל"ת)אריה 29/05/2019 09:04הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 29/05/2019 08:42הגב לתגובה זושיעיף קודם את כל אוכלי החינם מחיל האויר ושיעשה שם תהליכי יעול. הזוי שעל 30 מטוסים צריכים 6000 עובדים

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.89% הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.
מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה
בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- תחרות בתחום המשכנתאות - שחר אושרי יו"ר Now-On בראיון על השוק, הלקוחות, והפוטנציאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.
אחים חג'ג. קרדיט: קבוצת חג'ג'קפיצה במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
בחודשיים האחרונים מכרה חג'ג' עשרות דירות, בעיקר בפרויקט FIRST שמוקם בשדה דב - מהלך שהוביל לירידה משמעותית בסיכון הפיננסי ולעלייה בשולי הרווח הגולמי. עם זאת, ההכנסות מתחילת השנה נותרו יציבות יחסית, והרווח הגולמי עלה במעט לעומת אשתקד. החברה גם צמצמה את
התלות בתל אביב, ורשמו מכירות גם בקריית אונו, פתח תקווה ויבנה
קבוצת חג'ג' פרסמה אמש לבורסה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2025, כשהנתונים משקפים תחושת הקלה מסוימת, בייחוד לעומת השנה הקודמת, שהיתה מאתגרת. לפי הדו״חות, החברה הצליחה למכור ברבעון זה 112 יחידות דיור בשווי כולל של כ-896 מיליון שקל כולל מע״מ - קפיצה חדה לעומת 21 יחידות בלבד בשווי של כ-145 מיליון שקל כולל מע״מ בתקופה המקבילה אשתקד. הנתון הנוכחי מצביע על התאוששות מהירה ומיסוד מחדש של קצב מכירות.
בסיכום של תשעת החודשים הראשונים של השנה, היקף השיווק של החברה הגיעה ליותר מ-2.1 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.55 מיליארד שקל מרכישת דירות במתחם שדה דב, וכ-450 מיליון שקל ממכירות בפרויקטים אחרים שמקדם הקבוצה. יתרת הסכום מיוחסת לחברת ההתחדשות העירונית שבבעלותה. מתוך ההיקף הכולל, כ-1.5 מיליארד שקל מגיעים מהסכמי מכר חתומים ומחייבים; ושאר ההכנסות צפויות להתממש בקרוב, אם יוסמכו כראוי.
אחד הנתונים הבולטים בדו״ח היה העלייה בשולי הרווח הגולמי. ברבעון השלישי שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-41%, ובתשעת החודשים הראשונים של 2025 הגיע הנתון הזה לכ-43%. אלה עליות ניכרות לעומת כ-36% ו-39 בהתאמה בתקופה המקבילה אשתקד. אף שההכנסות הכוללות באותה תקופה - 287 מיליון שקל - כמעט זהות לאלה של 2024 (313 מיליון שקל), הרווח הגולמי כמעט לא השתנה - 122 מיליון שקל ב-2025 לעומת 124 מיליון שקל בשנה הקודמת. הנתונים מעידים על שיפור באפקטיביות התפעולית, אולי כתוצאה ממיקוד בפרויקטים רווחיים יותר, כמו שדה דב.
החברה מדגישה בדיווח שלה כי העובדה שכבר חלק נכבד מהדירות בפרויקט FIRST שדה דב נמכרו, מהווה עדות ל"ביקוש גבוה ויכולת לממש רווחים משמעותיים". לדברי החברה, מהפרויקט הזה צפוי להגיע רווח גולמי של מאות מיליוני שקלים, והיקף גדול ממכירותיו סייע להקטין את הסיכון הפיננסי. מעבר לכך, קבוצת חג'ג' מעריכה כי בפרויקטים שהיא מקימה כיום - כ-11 פרויקטים בשלבי הקמה או תכנון שונים - מצטבר רווח שלא הוכר עדיין ושמגיע לכ-2.7 מיליארד שקל; רווחים אלה עשויים להתבטא בדו"חות בשנים הקרובות.
- עידו חג'ג': "קצב המכירות הגבוה - תוצאה של האסטרטגיה שלנו"; החברה מכרה 166 דירות בשדה דב
- מגורים, מסחר ומלונאות: חג'ג' נדל"ן מרחיבה את הפורטפוליו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמרו בחברה כי השנה הם לא הסתמכו רק על תל־אביב: מכירות כבר נרשמו בערים כמו קריית אונו, פתח תקווה, יבנה ואפילו בשכונת הדר-יוסף בתל-אביב, במסגרת פעילות ההתחדשות העירונית של החברה הבת. עם זאת, קשה להתעלם מהעבודה שההכנסות הכוללות לא צמחו, והרווח הנקי של תשעת החודשים לא עולה בצורה חדה. כלומר למרות ניצחון במכירות, לא כל הפרויקטים תורגמו לשורת הכנסה נרחבת.
