גונן אוסישקין אל על
צילום: סיון פרג'

אל על: ההפסד גדל לכ-55 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019

חברת התעופה הלאומית מעמיקה את ההפסד בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת כאשר התחרות מול חברות ה-Low cost ממשיכה לכרסם בה. ההכנסות ברבעון הראשון ירדו בכ-7%
נועם בראל | (13)

חברת התעופה הלאומית, אל על -2.31% , פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 והציגה ירידה של כ-7% בהכנסות, תוך שהיא מעמיקה את ההפסד לכ-55 מיליון דולר בהשוואה לכ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אל על הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-429 מיליון דולר, כאמור ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה הכנסות של כ-450 מיליון דולר. את הירידה מייחסים באל על לעיתוי חג הפסח, שחל ברבעון השני ומהשפעת התחרות, בעיקר בקווים למזרח הרחוק ובקווים לאירופה מול חברות ה-Low cost.

בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד של כ-55 מיליון דולר וזאת בהשוואה להפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, כאשר תנועת הנוסעים של החברה ירדה בכ-4% לעומת הרבעון המקביל.

נציין כי זוהי הירידה השניה בגובהה מבין מתחרותיה של אל על, כאשר רק לופטהנזה רשמה ירידה גבוהה יותר של כ-5% בתנועת הנוסעים. מן העבר השני, איזיג'ט רשמה עליה של כ-25%, וויזאייר רשמה עליה של 17% וטראנסאויה רשמה גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים בהשוואה לרבעון המקביל.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דוד 11/07/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
    מספיק כסף עשיתה מר בורוביץתחזיר את המפתחות וותר על החברה ותחזיר אותה לממשלה ולעובדיםניגמר לכם הסוס מישפחה בורובצים .ליכודנחקיפ רודפי בצע
  • 12.
    דוד 01/07/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שעבד איתכם.מה כל הסיפורים.היום הצי שלכם מטוסים דו מנועים.חיסכון בבלק יש מה בעייה עכשו ספרו לנו לפורשים מאל על מה שהיה זה יהיה .רבותי נחהול ניהול הסכמי עבודה דפוקים ומשכורות עתק לבכירים..???
  • 11.
    נוסע סובל 30/05/2019 15:15
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להעדיף את החרדים, אל תטוסו בשבת, תצופפו מושבים ולבסוף תפשטו רגל בעזרת השם.
  • 10.
    חברה פרטית 29/05/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    בעוד 20 שנה היא תהיה חברה לאומית מפני שכל המדינה תראה כמו אל על.
  • 9.
    עזבתי את אלעל 29/05/2019 11:02
    הגב לתגובה זו
    מי שעושה הדתה , ומזלזל בחילונים, כנראה בסוף יפסיד. אותי זה משמח. תחזרו להיות חברה לאומית ולא שפוטים של חרדים, ועד אז, נמשיך לבחור באלטרנטיבות
  • 8.
    דתי שפוי 29/05/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    ולהפסיק את הפארסה אני שומר את השבת שלי בעצמי ולא בא בדרישות לאף אחד אם אני לא רוצה לטוס בשבת אני לא אמריא ביום שישי בצהריים מין הסתם ואקח מרווח בטחון מספיק להציק לאנשים. אלעל גם עובדת גם עובדת בשבת, הפסקת הטיסות זו פיקציה. יש להם את סאן דור, הם עושים תחזוקה בשבת. חברת תעופה זה דבר שחי 24/7
  • 7.
    אמיתי 29/05/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שאלעל תטוס בשבת, והפארסה הזאת תגמר. הציבור הישראלי סולד מאלעל, כמו שהוא סולד מכל מה שקורה במדינה, והגיע הזמן שאלעל תהיה קרן אור ולא חושך
  • 6.
    מחכה לה בשער 66 (ל"ת)
    שולתתתתת1 29/05/2019 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלון 29/05/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מוכנים לטוס בחברה שלא בטול שהטיסה שלה תצא בכלל !!! החברה הזו גמורה והיא בונה על כספי המדינה כדי לחלץ אותה... אין לה שום עתיד
  • 4.
    פראייר 29/05/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
    יגידו שזה המוביל הלאומי וזקוקים לחברה במקרה של חרם או מלחמה ולכן צריך לשלם מהקופה הציבורית- מושחתים נמאסתם!
  • 3.
    נימרוד 29/05/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    בעלי החברה לא מבנים שהם חברה פרטית ולא ממשלתית.שירות גרוע.זלזול בנוסע.לוח זמני טיסה המלצה בלבד.זלזול של אנשי ביטחון בנוסעים והשפלת נוסעים. בקיצור רק שינוי מחשבתי יביא תוצאות עסקיות
  • 2.
    חברה לא יעילה. מנוהלת עלידי עובדיה ...ללא שיקול עסקי (ל"ת)
    אריה 29/05/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראלי 29/05/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    שיעיף קודם את כל אוכלי החינם מחיל האויר ושיעשה שם תהליכי יעול. הזוי שעל 30 מטוסים צריכים 6000 עובדים
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.