גונן אוסישקין אל על
צילום: סיון פרג'

אל על: ההפסד גדל לכ-55 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019

חברת התעופה הלאומית מעמיקה את ההפסד בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת כאשר התחרות מול חברות ה-Low cost ממשיכה לכרסם בה. ההכנסות ברבעון הראשון ירדו בכ-7%
נועם בראל | (13)

חברת התעופה הלאומית, אל על 3.49% , פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 והציגה ירידה של כ-7% בהכנסות, תוך שהיא מעמיקה את ההפסד לכ-55 מיליון דולר בהשוואה לכ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אל על הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-429 מיליון דולר, כאמור ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה הכנסות של כ-450 מיליון דולר. את הירידה מייחסים באל על לעיתוי חג הפסח, שחל ברבעון השני ומהשפעת התחרות, בעיקר בקווים למזרח הרחוק ובקווים לאירופה מול חברות ה-Low cost.

בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד של כ-55 מיליון דולר וזאת בהשוואה להפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, כאשר תנועת הנוסעים של החברה ירדה בכ-4% לעומת הרבעון המקביל.

נציין כי זוהי הירידה השניה בגובהה מבין מתחרותיה של אל על, כאשר רק לופטהנזה רשמה ירידה גבוהה יותר של כ-5% בתנועת הנוסעים. מן העבר השני, איזיג'ט רשמה עליה של כ-25%, וויזאייר רשמה עליה של 17% וטראנסאויה רשמה גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים בהשוואה לרבעון המקביל.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דוד 11/07/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
    מספיק כסף עשיתה מר בורוביץתחזיר את המפתחות וותר על החברה ותחזיר אותה לממשלה ולעובדיםניגמר לכם הסוס מישפחה בורובצים .ליכודנחקיפ רודפי בצע
  • 12.
    דוד 01/07/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שעבד איתכם.מה כל הסיפורים.היום הצי שלכם מטוסים דו מנועים.חיסכון בבלק יש מה בעייה עכשו ספרו לנו לפורשים מאל על מה שהיה זה יהיה .רבותי נחהול ניהול הסכמי עבודה דפוקים ומשכורות עתק לבכירים..???
  • 11.
    נוסע סובל 30/05/2019 15:15
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להעדיף את החרדים, אל תטוסו בשבת, תצופפו מושבים ולבסוף תפשטו רגל בעזרת השם.
  • 10.
    חברה פרטית 29/05/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    בעוד 20 שנה היא תהיה חברה לאומית מפני שכל המדינה תראה כמו אל על.
  • 9.
    עזבתי את אלעל 29/05/2019 11:02
    הגב לתגובה זו
    מי שעושה הדתה , ומזלזל בחילונים, כנראה בסוף יפסיד. אותי זה משמח. תחזרו להיות חברה לאומית ולא שפוטים של חרדים, ועד אז, נמשיך לבחור באלטרנטיבות
  • 8.
    דתי שפוי 29/05/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    ולהפסיק את הפארסה אני שומר את השבת שלי בעצמי ולא בא בדרישות לאף אחד אם אני לא רוצה לטוס בשבת אני לא אמריא ביום שישי בצהריים מין הסתם ואקח מרווח בטחון מספיק להציק לאנשים. אלעל גם עובדת גם עובדת בשבת, הפסקת הטיסות זו פיקציה. יש להם את סאן דור, הם עושים תחזוקה בשבת. חברת תעופה זה דבר שחי 24/7
  • 7.
    אמיתי 29/05/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שאלעל תטוס בשבת, והפארסה הזאת תגמר. הציבור הישראלי סולד מאלעל, כמו שהוא סולד מכל מה שקורה במדינה, והגיע הזמן שאלעל תהיה קרן אור ולא חושך
  • 6.
    מחכה לה בשער 66 (ל"ת)
    שולתתתתת1 29/05/2019 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלון 29/05/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מוכנים לטוס בחברה שלא בטול שהטיסה שלה תצא בכלל !!! החברה הזו גמורה והיא בונה על כספי המדינה כדי לחלץ אותה... אין לה שום עתיד
  • 4.
    פראייר 29/05/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
    יגידו שזה המוביל הלאומי וזקוקים לחברה במקרה של חרם או מלחמה ולכן צריך לשלם מהקופה הציבורית- מושחתים נמאסתם!
  • 3.
    נימרוד 29/05/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    בעלי החברה לא מבנים שהם חברה פרטית ולא ממשלתית.שירות גרוע.זלזול בנוסע.לוח זמני טיסה המלצה בלבד.זלזול של אנשי ביטחון בנוסעים והשפלת נוסעים. בקיצור רק שינוי מחשבתי יביא תוצאות עסקיות
  • 2.
    חברה לא יעילה. מנוהלת עלידי עובדיה ...ללא שיקול עסקי (ל"ת)
    אריה 29/05/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראלי 29/05/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    שיעיף קודם את כל אוכלי החינם מחיל האויר ושיעשה שם תהליכי יעול. הזוי שעל 30 מטוסים צריכים 6000 עובדים
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

ההמלצה למכור מניות בנקים - "מעריכים שנראה ירידה בתוצאות"

בסקירה השנתית לידר מגדירים את הבנקים תחת המלצת "תשואת שוק" וצופים ירידה בתוצאות בשל ירידת הריבית והעלאת ההפרשות להפסדי אשראי, אבל כשמחשבים את מחיר היעד ביחס למחיר השוק - מבינים שזו המלצת מכירה בדלת האחורית - מחירי היעד נמוכים בכ-4% בממוצע מיום פרסום הסקירה ובכ-2%-3% מהשערים הנוכחיים וגם: מה חושבים בלידר על סקטור הביטוח?

מנדי הניג |

למרות שיש לנו עוד 14 ימים לסיום אפשר כבר לסכם מבלי חולק ש-2025 הייתה שנה היסטורית לשוק הישראלי. מאחורי הראלי שראינו בבורסה יש הרבה "אשמים" ההישגים בזירה הביטחונית, שיבת החטופים הביתה, וגם העוצמה של הבורסה שהתבססה על רווחי החברות, למעשה אומרים בלידר שברבעון השלישי אנחנו כבר חזרנו לרמת התוצר לנפש של ערב המלחמה (התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025) סיומה של המתיחות הזמינה לשוק גם משקיעים זרים, הן למניות והן לאפיקי השקעה פרטיים, כמו ההייטק וסטארטאפים ביטחוניים. מעז יצא מתוק, דווקא החוסן שהפגינה הכלכלה והסקטור העסקי במשך השנתיים, הם אלו שהגבירו את אטרקטיביות ההשקעה בחברות ישראליות.

חוץ מצמיחת הרווחים, ראינו ב-2025 אירוע נוסף. התרחבות מכפילים. העליות שהציגה הבורסה המקומית בשנה האחרונה נבעו במידה ניכרת מהתרחבות מכפילים שהגיעו בגלל הסיבות שכבר מנינו וגם מנזילות גבוהה יותר בשוק, אבל בלידר לא חושבים שהאירוע הזה יימשך, "להוציא מספר ענפים בודדים, שעשויים להציג צמיחה משמעותית גם בשנים הבאות, אנו לא מעריכים שינוי מגמה משמעותי בשאר התחומים, ולא מזהים קטליזטורים להאצה בצמיחה. למדנו בעבר, כי מצבים מסוג זה, לרוב מעלים את סף הרגישות ואת רמת התנודתיות בשווקים" הם כותבים בסקירה השנתית שהוציאו.

זה דבר חריג היסטורית אבל כל הסקטורים בבורסה המקומית מסיימים את השנה בתשואה חיובית, אם כי יש את מי שבלטו יותר מהאחרים. בראש, סקטור הביטוח וגם, כמבון התעשיות הביטחוניות שכבשו את ראש הטבלה, עם תשואות של כ-164% וכ-120% בהתאמה. העליות בחברות הביטוח נשענו על כמה גורמים, גידול בהיקף הנכסים המנוהלים בעקבות העליות בשוק, שיפור באיכות החיתום, וגם יישום תקן IFRS 17 שהפך את הרווחיות לשקופה וקלה יותר להשוואה ומשכך הקלה גם על התמחורים, כמו גם זה שהרגולטור "שחרר" את חברות הביטוח בשנה האחרונה ולא הציב להם יותר מידי מחסומים.

גם תעשיית הביטחון נהנתה מרוח גבית יוצאת דופן. הביקושים למוצרים זינקו, הן לצרכים מקומיים והן על רקע הרחבת תקציבי הביטחון בעולם, ובפרט במדינות נאט"ו. הייצוא הביטחוני ב-2025 צפוי לשבור שיאים, עם חתימה על עסקאות משמעותיות במהלך השנה (אלביט, נקסט ויז'ן וכדו' רק מהזמן האחרון) כשיש עדיין צפי שהמומנטום יימשך עמוק ל-2026-2027.

גם מניות הבנקים הציגו ביצועים מרשימים, עם עלייה של כ-71% מתחילת השנה. הבנקים נהנו מסביבה מאקרו-כלכלית תומכת, ריבית גבוהה, צמיחה בפעילות האשראי, ותשואה ממוצעת על ההון של כ-16%. זאת, למרות התנודתיות בשוק הדיור וצמצום חלק מהתמיכה הממשלתית, גם המלחמה, מסתבר, לא פגעה באופן מהותי באיכות תיקי האשראי של הבנקים. אבל האם זה ימשיך ככה? בלידר ממש לא אופטימיים.