קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

עכשיו זה סופי: טבע תסגור את המפעל בירושלים תוך שנתיים

חברת התרופות סיכמה עם ההסתדרות על דחיית פיטורי העובדים בגל הראשון - כל עובדי המפעל יסיימו את עבודתם עד סוף 2019

גיא בן סימון | (7)
נושאים בכתבה טבע

טבע הודיעה הערב כי לאחר משא ומתן אינטנסיבי נחתם הסכם עם ההסתדרות באשר לאופן סגירת מפעל הטבליות בירושלים בסוף שנת 2019, תוך סיומו המיידי של סכסוך העבודה במפעל הטבליות וחזרה מסודרת לעבודה. מפעל הטבליות לא ייסגר לפני דצמבר 2019. מי שיאלץ או שיבחר לעזוב יהיה זכאי לחבילת הטבות מיוחדת והכשרה והשמה במקום עבודה חלופי.

בתוך כך, טבע מצמצמת גל הפיטורים הראשון שנקבע לרבעון הראשון של 2018 בשליש ממספר העובדים עליו הודיעה בתכנית ההתייעלות, ודוחה את סיום העסקתם של רוב העובדים לחודש דצמבר 2019, כלומר בעוד כשנתיים. הצדדים גיבשו תכנית פרישה לעובדים בעת סגירתו הסופית של המפעל אך היקפה לא נמסר.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זה סופי ... עד הודעה חדשה (ל"ת)
    שט 03/01/2018 07:13
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עוד עובד קבלן 03/01/2018 07:08
    הגב לתגובה זו
    לכמה אנשים במדינה באמת אכפת מה שקורה בטבע? הרי רוב העובדים במשק הישראלי לא חברים בהסתדרות והם לא יורקים לכיוון שלהם (שמעתם על הפיטורים בסופר פארם?). לא מעניין אותי אם וכמה ומתי יפטרו אותם. ברוכים הבאים למצב של רוב האוכלוסיה (שלהם לא ישיגו חבילת הטבות במידה ויפטרו אותם כן?)
  • 5.
    תומר ציון 03/01/2018 03:44
    הגב לתגובה זו
    גילוי נאות מחזיק במניות החברה ומופסד 70 אחוז סולידריות חברתית ישראלית כולנו אבל כולנו עם עובדי טבע היקרים אנחנו המשקיעים הקטנים איתכם קוראים לכל עם ישראל לקנות מוצרי טבע וחברות הבנות שלה כגון אביק אם הולכים לבית המרקחת לא להיתבייש לבקש מהרוקח מוצרים של טבע אוונגליסטים אוהבי ישראל עושים זאת אחלה חברה שנותנת פרנסה לכל כך הרבה ספקים (וצדקות ותרומות של תרופות בגלוי ובסתר) ביחד תעשו חייל ברכה והצלחה בריאות שמחה מזל וברכה לכל עובדי טבע והספקים היקרים ובני ביתם פרנסה בשפע אמן נעבור את המשבר הזה אמן ולכל מי שעשה שם שחיתות או רמאות הן עובדים הן ספקים הן דריקטוריון אין ברכה בכסף הזה ויבואו איתו חשבון הן בעולם הזה והן בעולם הבא אמן תודה רבה שנה אזרחית מעולה בריאות שפע ברכה והצלחה אמן תודה רבה לכל מי שישתף בפייס ובווצאפ ויעשה לייק וגם לאלה שיקללו אותי ויענו בציניות חאלס להפחיד את המשקיעים חלאס עם הרעש השלילי והאנרגיות השליליות כל יום עושים מי שברך לקאר שולץ שיצליח אמן הוא מצליח כולנו נצליח אמן
  • 4.
    מנכל חדש פרצוף תחת שידף אותו באיזה שירותים (ל"ת)
    אריאל 03/01/2018 00:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יעקב 02/01/2018 23:02
    הגב לתגובה זו
    אם הייתי עובד טבע הייתי בורח כמה שיותר מוקדם. יכול להיות שבשנה הקרובה לא יהיה כסף לחברה.
  • 2.
    Yochi 02/01/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
    קנו טבע היא עוד תגיע ל120 שח
  • 1.
    זה הזמן לשורט על החברה :-) (ל"ת)
    הצלף 02/01/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.1%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 0.33% טבע 3.23% לאומי



פועלים -0.28%