אודות המסחר וההשקעה בתכשיטי יהלומים לשנת 2016
תעשיית היהלומים מרוויחה מזה שנים רבות מהסמליות שמתלווה ליהלום הנוצץ והייחודי, שהפך לסמל של אהבה, הערכה, נצחיות וקשר עבותות שלא יינתק לעד. השאלה היא איך מצליחה תעשיית היהלומים להמשיך ולתחזק סמליות זאת? איך היא מצליחה להקנות ערך כה גבוה לאבן הזאת?
נְדִירוּת
אין ספק באשר ליופי הנדיר של היהלומים. אנחנו חושבים לתומנו שהיהלומים כל כך נדירים, עד שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע, ולכן, יש הצדקה לערך ולמחיר הגבוה. אבל האמת היא שהיהלומים שומרים על ערכם הגבוה בזכות שרשרת האספקה שנמצאת תחת פיקוח הדוק ומבוסס היטב, כך שאין אפשרות לסוחרים לנוע ימינה או שמאלה.
תמחור
כמה חברות מובילות בעולם, שהן מקור מרכזי למחירי היהלומים, פועלות לקראת סטנדרטיזציה שתביא לשקיפות של תמחור היהלומים. אבל עדיין רוב החברות נוקטות בעמדה נחרצת שיהלומים לא יכולים להיחשב כמו כל סחורה אחרת, אף על פי שלפי רוב ההגדרות הם כן – הסחר ביהלומים מתעקש שכל יהלום הוא ייחודי מדי, וסטנדרטיזציה לא תוכל להסביר את הערך הסמלי של היהלום כ"אהבה מתמשכת ומחייבת" (ערך שבו כנראה מאמינים סוחרי היהלומים אחרת, למה הם מוציאים מיליונים על פרסומים שישכנעו את הצרכנים באמת שמסתתרת מאחורי רעיון זה).
המחשבה הנרמזת היא שערכם של היהלומים, בין אם הם נרכשים כטבעת אירוסין או צמידי יהלומים, כמעט ולא יסולאו בפז. אבל האמת היא שהערך שלהם לא יחזיק מעמד אם סוחרי היהלומים יצטרכו לסחור ביהלומים כמו בכול מצרך אחר.
- איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
- טיילור סוויפט והמכסים על הודו מרימים את מניות היהלומים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל מי ששם לב למחירי הזהב מודע לכך שסחורות עדיין יכולות להיות בעלות ערך גם כשמתקיימת שקיפות בתמחור שלהן ובה בעת גם להציע לקונה ערך של Resale (מכירה מחדש). בסצנריו שכזה, ערך היהלומים לא יישאר אך ורק בידיהם של הספקים, אלא יקנה הטבות גם לקונה, שיוכל גם הוא לאגור מידה של ערך Resale – אבל רגע, אולי זו לא התוצאה שאליה התכוונו...
סמלים לאהבה הם בעלי משמעות, אולם כצרכנים הרגשות שלנו לא צריכים לסנוור אותנו. פסיקה שנקבעה לאחרונה מעידה על הפרסום המטעה והתמחור הלא הוגן שמאפיין את הסחר וההשקעה ביהלומים. קחו זאת בחשבון בפעם הבאה שתקנו תכשיטי יהלומים כמו צמידי טניס, למשל.
עלויות נסתרותהאם קיים איזה שהוא מדד שיוכל לקבוע את ערך היהלום, יחסית להשפעה שלו על הסביבה, על קהילות כריית היהלומים הלא הוגנות בעליל, או על הטרגדיות שנובעות ממלחמות היהלומים שמוצאות את דרכן גם לתוך שרשרת האספקה? רק כל אחד מאתנו יוכל לקבוע מהו הערך שאנחנו מוכנים לקבוע לסמל זה של מחויבות כשנרכוש למשל טבעות או שרשראות יהלומים, ואנחנו אלה שצריכים לשאול את עצמנו: "באיזה מחיר?"
ומשאמרנו כל זאת, בכול זאת, כמו כולם, גם אתה נהנה להעניק תכשיט יהלומים כמתנה לאהובתך, וגם את מתרגשת כשאת רואה מולך את טבעת היהלומים הנוצצת ומתפרצת ב"כן" מתלהב כשהוא כורע ברך ורוצה לקשור את גורלו בגורלך.
- 2.אחד שמבין 06/07/2016 11:54הגב לתגובה זולפי הכתוב אינך מבין דבר וחצי דבר בקביעת ערך היהלום, בזהב יש פרמטר אחד שקובע את ערכו- עד כמה הוא טהור! ביהלום יש ארבעה שאפשר להגדיר אותם וכשבעה שונים מהותית בין יהלום אחד למשנהו שאינם ניתנים לקביעה חד משמעית, זה כמו שתגיד שכל בני האדם שווים ואפשר לקבוע את ערכם!
- ישראל 10/07/2016 08:25הגב לתגובה זוגם בתקופת העבדות היה ערך לבני האדם, לא לפי כמה הם חמודים או כמה אוהבים אותם אלא לפי פרמטר של עבודה בריאות ויכולת סיבולת. אם הפרמטרים של בחירת יהלום כה סוביקטיבית, יתכן שכדאי לשנות פרמטרים.. השאלה היא של מי האינטרס להשאיר את השוק כה עלום...
- 1.דדי 05/07/2016 18:09הגב לתגובה זועבר זמנם היום יותר נחשק סמרטפון חדש.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
