טירוף הסופרבול: מה צפוי לנו בהפסקות הפרסומות?
הלילה זה קורה. בשעה 1:30 אחרי חצות ייצא לדרך אירוע הספורט של השנה בארצות הברית - משחק הגמר של ליגת הסופרבול לשנת 2020 - והמתח עצום לא רק בקרב אוהדי סן פרנסיסקו פורטי-ניינרז, אלופת חטיבת ה-NFL, ואוהדי קנזס סיטי צ'יפס, אלופת חטיבת ה-AFC, שתי הקבוצות שהעפילו לגמר הגדול.
מדובר גם באירוע המדיה החשוב ביותר של השנה מבחינתם של המפרסמים והפרסומאים בארצות הברית עם 5.6 מיליון דולר לחצי דקת פרסום. המותגים והחברות העשירים בעולם משקיעים במשבצת החד-שנתית, בה עתידים לצפות כ-100 מיליון אמריקאים, את הכל - בעיקר בכל מה שנוגע לקריאייטיב.
אפשר להבין מדוע הדיבור סביב הפרסומות שתופענה במהלך דומיננטי נרחב לא פחות מהשיח על האירוע עצמו. מעבר לעובדה שהן מהוות הזדמנות להכנסה נאה עבור מיטב כוכבי הוליווד וגיבורי הרשת, נתוני הצפייה המטאוריים של האירוע מחייבים את אנשי הקריאייטיב לנסות, בכל דרך אפשרית, לחולל דרמה.
שנת החלל
לא פחות מארבעה מותגים - וולמארט, טורקיש איירליינס, אוליי וסודהסטרים הישראלית - בחרו בחלל כמוטיב מרכזי בסרטון הפרסומת. הפרסומת של מותג הקוסמטיקה Olay, לדוגמה, עושה הקבלה בין שתי משמעויות של המילה באנגלית – "חלל" ו"מקום" ומגייס אסטרונאוטית עבר כדי לומר שהמותג עושה מקום ופורץ את החלל לנשים.
- נייקי חוזרת לסופרבול אחרי 27 שנה – האם המהלך יציל את המכירות?
- הבית תמיד מרוויח - שוק הימורי הספורט בארה"ב גדל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם לצו השעה, יש גם אלמנט חברתי - התחייבות של המותג לתרום דולר על כל קנייה לארגון Girls Who Code, שפועל למען פיתוח קריירות של נשים בהייטק, וכולל האשטאג עם פוטנציאל ויראלי#MakeSpaceForWomen .
ב"סודהסטרים" גייסו את האסטרונאוטית הצעירה ביותר בארה"ב הצפויה להצטרף למשלחת למאדים, ובחרו בפרספקטיבה אקלימית: סודהסטרים מבטיחה להפחית ב-67 מיליארד את מספר השימושים שבני אדם יעשו השנה בבקבוקי פלסלטיק - מה שיציל את העולם ויבטל את הצורך בחיפוש מים על מאדים.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
במקרה של "וולמארט" ההתייחסות לחלל היא כאל "עולם אחר", תחת הסלוגן "חווית קנייה מעולם אחר" - מה שבא לידי ביטוי בעזרה שמגישים ללקוחות מיני חייזרים הוליוודיים מפורסמים כמו באז שנות אור או כוכבי סרט לגו.
ב"טורקיש איירליינס", הלכו על קונספסט פשוט יותר: הומאז' לטיסה הראשונה לחלל, שאחריו מגיעה הפואנטה: "51 שנה אחרי זה זמן טוב להמריא שוב. טורקיש איירליינס".
הפרסומות שיבלטו הלילה
המסקרנת: הפרסומת לפייסבוק
מדובר בפרסומת הסופרבול הראשונה בתולדות פייסבוק - ולא פחות דרמטי מזה - היא מחזירה את סילבסטר סטלון למדרגות המפורסמות מ"רוקי" ומפגישה אותו עם כריס רוק. בטעימות שפייסבוק סיפקה בינתיים מככב רק הקומיקאי המצליח. אבל איך אומר טראמפ? נראה מה יהיה.
המצחיקה: הפרסומת של Amazon ל"אלכסה"
הקומיקאית אלן דג'נרס ובת זוגה השחקנית פורשיה דה רוסי מציגות עולם ישן, ימי-ביינימי, שבו אלכסה היא לא עוזרת דיגיטלית נאמנה, אלא אדם אמיתי שפשוט עושה מה שמצווים עליו. כשמבקשים מאלכסה לכבות את התנור, למשל, היא משליכה גחלים לוהטות מהאח לתוך החדר.
הנוסטלגית: הפרסומת של "צ'יטוס"
בתאגיד "פפסיקו", הבעלים של "צ'יטוס" (ושל סודהסטרים), החליטו להעלות מן האוב את הראפר האהוב מתחילת הניינטיז אם.סי האמר. משפט המפתח של הפרסומת הוא כמובן "U Can't Touch this" - שם להיטו היחיד - כשהכוונה היא לכך שאחרי שאוכלים את החטיף הידיים מלוכלכות, כך שאף אחד לא ינסה לסנג'ר את מי שאכל להביא משהו. נחמד.
המרגשת: הפרסומת ל-WeatherTech
מותג האביזרים לכלי רכב גייס כלב חמוד בשם סקאוט. כלבים חמודים תמיד עובדים טוב בפרסומות, אבל סקאוט הוא לא סתם כלב חמוד - הוא כלב חמוד שהחלים מסרטן אלים במיוחד. ועכשיו הוא רוצה להגיד תודה לבית הספר לווטרינריה בוויסקונסין, שהכל קרה בזכותו, וגם להודיע שהמותג יתרום לבית הספר. איך זה קשור לאביזרים לרכב? זה מה שחמוד פה: סקאוט הוא הכלב של המנכ"ל, דייוויד מק'ניל.
הטרנדית: הפרסומת לאבוקדו ממקסיקו
האמריקאים אוהבים אבוקדו. בשנים האחרונות יש להם אובססיה קשה לפרי הזה. השחקנית מולי רינגווד מעניקה לו את הכבוד הראוי למעמדו הנוכחי – וזה די מרגש.
המושקעת: הפרסומת לדוריטוס
סם אליוט האדיר הוא קאובוי קשוח, על סט מערבוני מתוקתק במיוחד ומתכונן לדו-קרב מול הראפר ליל נאס אקס, שבתורו מתחיל לרקוד ולעשות שטויות. כיף.
החצופה: הפרסומת לפפסי
בחור צעיר רוקד על עמוד לקצב להיט של שאקירה, שתופיע, בחסות המותג, במחצית המשחק. הבחור רוקד משל היה חשפנית, עם פחית פפסי ביד. לאחר מכן אנחנו מגלים שהעמוד הזה בעצם נמצא בתוך הרכבת התחתית.
המפתיעה: הפרסומת לאאודי
ידעתם שכוכבת משחקי הכס מייסי וויליאמס יודעת גם לשיר מעולה? אז זהו, מתברר שבזמן שהיא תקועה בפקק עם אאודי חשמלית מפנקת, בא לה לעשות את זה באופן חמוד להפליא.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.