טירוף הסופרבול: מה צפוי לנו בהפסקות הפרסומות?
הלילה זה קורה. בשעה 1:30 אחרי חצות ייצא לדרך אירוע הספורט של השנה בארצות הברית - משחק הגמר של ליגת הסופרבול לשנת 2020 - והמתח עצום לא רק בקרב אוהדי סן פרנסיסקו פורטי-ניינרז, אלופת חטיבת ה-NFL, ואוהדי קנזס סיטי צ'יפס, אלופת חטיבת ה-AFC, שתי הקבוצות שהעפילו לגמר הגדול.
מדובר גם באירוע המדיה החשוב ביותר של השנה מבחינתם של המפרסמים והפרסומאים בארצות הברית עם 5.6 מיליון דולר לחצי דקת פרסום. המותגים והחברות העשירים בעולם משקיעים במשבצת החד-שנתית, בה עתידים לצפות כ-100 מיליון אמריקאים, את הכל - בעיקר בכל מה שנוגע לקריאייטיב.
אפשר להבין מדוע הדיבור סביב הפרסומות שתופענה במהלך דומיננטי נרחב לא פחות מהשיח על האירוע עצמו. מעבר לעובדה שהן מהוות הזדמנות להכנסה נאה עבור מיטב כוכבי הוליווד וגיבורי הרשת, נתוני הצפייה המטאוריים של האירוע מחייבים את אנשי הקריאייטיב לנסות, בכל דרך אפשרית, לחולל דרמה.
שנת החלל
לא פחות מארבעה מותגים - וולמארט, טורקיש איירליינס, אוליי וסודהסטרים הישראלית - בחרו בחלל כמוטיב מרכזי בסרטון הפרסומת. הפרסומת של מותג הקוסמטיקה Olay, לדוגמה, עושה הקבלה בין שתי משמעויות של המילה באנגלית – "חלל" ו"מקום" ומגייס אסטרונאוטית עבר כדי לומר שהמותג עושה מקום ופורץ את החלל לנשים.
- נייקי חוזרת לסופרבול אחרי 27 שנה – האם המהלך יציל את המכירות?
- הבית תמיד מרוויח - שוק הימורי הספורט בארה"ב גדל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם לצו השעה, יש גם אלמנט חברתי - התחייבות של המותג לתרום דולר על כל קנייה לארגון Girls Who Code, שפועל למען פיתוח קריירות של נשים בהייטק, וכולל האשטאג עם פוטנציאל ויראלי#MakeSpaceForWomen .
ב"סודהסטרים" גייסו את האסטרונאוטית הצעירה ביותר בארה"ב הצפויה להצטרף למשלחת למאדים, ובחרו בפרספקטיבה אקלימית: סודהסטרים מבטיחה להפחית ב-67 מיליארד את מספר השימושים שבני אדם יעשו השנה בבקבוקי פלסלטיק - מה שיציל את העולם ויבטל את הצורך בחיפוש מים על מאדים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
במקרה של "וולמארט" ההתייחסות לחלל היא כאל "עולם אחר", תחת הסלוגן "חווית קנייה מעולם אחר" - מה שבא לידי ביטוי בעזרה שמגישים ללקוחות מיני חייזרים הוליוודיים מפורסמים כמו באז שנות אור או כוכבי סרט לגו.
ב"טורקיש איירליינס", הלכו על קונספסט פשוט יותר: הומאז' לטיסה הראשונה לחלל, שאחריו מגיעה הפואנטה: "51 שנה אחרי זה זמן טוב להמריא שוב. טורקיש איירליינס".
הפרסומות שיבלטו הלילה
המסקרנת: הפרסומת לפייסבוק
מדובר בפרסומת הסופרבול הראשונה בתולדות פייסבוק - ולא פחות דרמטי מזה - היא מחזירה את סילבסטר סטלון למדרגות המפורסמות מ"רוקי" ומפגישה אותו עם כריס רוק. בטעימות שפייסבוק סיפקה בינתיים מככב רק הקומיקאי המצליח. אבל איך אומר טראמפ? נראה מה יהיה.
המצחיקה: הפרסומת של Amazon ל"אלכסה"
הקומיקאית אלן דג'נרס ובת זוגה השחקנית פורשיה דה רוסי מציגות עולם ישן, ימי-ביינימי, שבו אלכסה היא לא עוזרת דיגיטלית נאמנה, אלא אדם אמיתי שפשוט עושה מה שמצווים עליו. כשמבקשים מאלכסה לכבות את התנור, למשל, היא משליכה גחלים לוהטות מהאח לתוך החדר.
הנוסטלגית: הפרסומת של "צ'יטוס"
בתאגיד "פפסיקו", הבעלים של "צ'יטוס" (ושל סודהסטרים), החליטו להעלות מן האוב את הראפר האהוב מתחילת הניינטיז אם.סי האמר. משפט המפתח של הפרסומת הוא כמובן "U Can't Touch this" - שם להיטו היחיד - כשהכוונה היא לכך שאחרי שאוכלים את החטיף הידיים מלוכלכות, כך שאף אחד לא ינסה לסנג'ר את מי שאכל להביא משהו. נחמד.
המרגשת: הפרסומת ל-WeatherTech
מותג האביזרים לכלי רכב גייס כלב חמוד בשם סקאוט. כלבים חמודים תמיד עובדים טוב בפרסומות, אבל סקאוט הוא לא סתם כלב חמוד - הוא כלב חמוד שהחלים מסרטן אלים במיוחד. ועכשיו הוא רוצה להגיד תודה לבית הספר לווטרינריה בוויסקונסין, שהכל קרה בזכותו, וגם להודיע שהמותג יתרום לבית הספר. איך זה קשור לאביזרים לרכב? זה מה שחמוד פה: סקאוט הוא הכלב של המנכ"ל, דייוויד מק'ניל.
הטרנדית: הפרסומת לאבוקדו ממקסיקו
האמריקאים אוהבים אבוקדו. בשנים האחרונות יש להם אובססיה קשה לפרי הזה. השחקנית מולי רינגווד מעניקה לו את הכבוד הראוי למעמדו הנוכחי – וזה די מרגש.
המושקעת: הפרסומת לדוריטוס
סם אליוט האדיר הוא קאובוי קשוח, על סט מערבוני מתוקתק במיוחד ומתכונן לדו-קרב מול הראפר ליל נאס אקס, שבתורו מתחיל לרקוד ולעשות שטויות. כיף.
החצופה: הפרסומת לפפסי
בחור צעיר רוקד על עמוד לקצב להיט של שאקירה, שתופיע, בחסות המותג, במחצית המשחק. הבחור רוקד משל היה חשפנית, עם פחית פפסי ביד. לאחר מכן אנחנו מגלים שהעמוד הזה בעצם נמצא בתוך הרכבת התחתית.
המפתיעה: הפרסומת לאאודי
ידעתם שכוכבת משחקי הכס מייסי וויליאמס יודעת גם לשיר מעולה? אז זהו, מתברר שבזמן שהיא תקועה בפקק עם אאודי חשמלית מפנקת, בא לה לעשות את זה באופן חמוד להפליא.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
