שמעון שיפר ועמוס בידרמן
צילום: תומריקו, עמוס בידרמן

פרס מפעל חיים לשמעון שיפר ולעמוס בידרמן בכנס אילת

כך החליטה אגודת העיתונאים בת"א. שיפר הוא הפרשן המדיני של העיתון כ-30 שנה וחשף בין היתר את המגעים שהבשילו להסכם אוסלו. בידרמן מאייר להארץ כ-20 שנה
אלכסנדר כץ | (2)

חברי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב החליטו להעניק את פרס מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות 2018 לפרשן המדיני של ידיעות אחרונות, שמעון שיפר ולמאייר הקריקטורות עמוס בידרמן מהארץ. הפרסים יוענקו בטקס המרכזי של הכנס שיתקיים בעוד כחודש.

 

שיפר משמש בתפקידו בידיעות כמעט 30 שנה. הוא חתום על עשרות אלפי כתבות, טורי פרשנות ומאות סקופים. הוא היה הראשון לדווח על קיומו של מו"מ חשאי בין נציגים ישראליים לנציגי אש"ף בסקנדינביה, מו"מ שהבשיל להסכמי אוסלו. בין חשיפותיו היה גם הסיפור שמאחורי פרשת ג'ונתן פולארד על כך שריגל עבור מדינות נוספות.

 

לאחר שירות בצה"ל בצנזורה הצבאית, החל שיפר את דרכו בעיתונות ב-1974 כשהצטרף לרשות השידור וסיקר את תחומי הפנים, השיכון והבריאות בקול ישראל. לקראת סוף העשור היה העיתונאי הראשון לסקר באופן מלא את תחום ההתיישבות והחל לשמש ככתב מדיני. כשהיה שליח קול ישראל בוושינגטון, חשף כיצד ישראל הייתה זו שיזמה העברת משלוחי נשק לאירן בפרשת "איראנגייט".

 

בידרמן משמש יחד ערן וולקובסקי כאחד ממאיירי הקריקטורה היומית של 'הארץ'. לאחר שירותו הצבאי סיים לימודי עיצוב גרפי בבית הספר לאמנות בצלאל. בנוסף ל-20 השנים האחרונות בעיתון, אייר במהלך הקריירה הענפה שלו גם בעיתונים העיר, כל העיר וחדשות. בידרמן, שעל פועלו זכה בפרס מטעם האו"ם, היה הזוכה הראשון בפרס דוש לקריקטורה. איוריו של בידרמן, המציגים עמדה ביקורתית בסוגיות אקטואליות שונות, חוללו פעמים רבות דיונים סוערים ושיח ציבורי ער.

 

בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות חיים יבין, רינה מצליח, שושנה חן, יואל מרקוס, שלום קיטל, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, רון בן ישי, רוני דניאל, סטלה קורין ליבר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי ז"ל, אריה גולן, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, יחזקאל אדירם, נח קליגר ובינה לוז.

 

שמעון שיפר מסר: "הפרס הזה לא היה מגיע לי בלי העזרה והשותפות עם רעייתי רחלה ז"ל שהסתלקה מהעולם בלי לזכות לחמלה מצד מערכת הבריאות. אני מקדיש גם את הפרס לעיתונאים שעושים את עבודתם במסירות לגילוי האמת על המתרחש במערכות חיינו. בלי עבודת רגליים אין עיתונות".

 

עמוס בידרמן אמר: "אני שמח ומתרגש לקבל פרס שניתן לי על ידי חברים, קולגות מהתקשורת".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בדיחה עצובה 22/10/2018 15:51
    הגב לתגובה זו
    שמעון שיפר ונחום ברנע אתרגו את אולמרט ושרון. היו היחצנים והדוברים שלו. בושה שהם בכלל מוגדרים כעיתונאים ומקבלים פרסים. במקום לתת פרסים לכתבי שטח שיורקים דם באגודת העיתונאים ממשיכים במסורת המבישה לחלק פרסים לכתבי המזגנים ואלה ששמרו על ראשי הממשלות ולא העזו לתקוף אותם. בר מוחא תתבייש
  • 1.
    שמאלנים מחלקים לסמולנים. פרס מנייר טואלט, ביזיון (ל"ת)
    איכסס 22/10/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.