פרס מפעל חיים לשמעון שיפר ולעמוס בידרמן בכנס אילת
חברי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב החליטו להעניק את פרס מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות 2018 לפרשן המדיני של ידיעות אחרונות, שמעון שיפר ולמאייר הקריקטורות עמוס בידרמן מהארץ. הפרסים יוענקו בטקס המרכזי של הכנס שיתקיים בעוד כחודש.
שיפר משמש בתפקידו בידיעות כמעט 30 שנה. הוא חתום על עשרות אלפי כתבות, טורי פרשנות ומאות סקופים. הוא היה הראשון לדווח על קיומו של מו"מ חשאי בין נציגים ישראליים לנציגי אש"ף בסקנדינביה, מו"מ שהבשיל להסכמי אוסלו. בין חשיפותיו היה גם הסיפור שמאחורי פרשת ג'ונתן פולארד על כך שריגל עבור מדינות נוספות.
לאחר שירות בצה"ל בצנזורה הצבאית, החל שיפר את דרכו בעיתונות ב-1974 כשהצטרף לרשות השידור וסיקר את תחומי הפנים, השיכון והבריאות בקול ישראל. לקראת סוף העשור היה העיתונאי הראשון לסקר באופן מלא את תחום ההתיישבות והחל לשמש ככתב מדיני. כשהיה שליח קול ישראל בוושינגטון, חשף כיצד ישראל הייתה זו שיזמה העברת משלוחי נשק לאירן בפרשת "איראנגייט".
בידרמן משמש יחד ערן וולקובסקי כאחד ממאיירי הקריקטורה היומית של 'הארץ'. לאחר שירותו הצבאי סיים לימודי עיצוב גרפי בבית הספר לאמנות בצלאל. בנוסף ל-20 השנים האחרונות בעיתון, אייר במהלך הקריירה הענפה שלו גם בעיתונים העיר, כל העיר וחדשות. בידרמן, שעל פועלו זכה בפרס מטעם האו"ם, היה הזוכה הראשון בפרס דוש לקריקטורה. איוריו של בידרמן, המציגים עמדה ביקורתית בסוגיות אקטואליות שונות, חוללו פעמים רבות דיונים סוערים ושיח ציבורי ער.
- סטלה קורין ליבר מסכמת שבוע: ככה לא בונים גדר
- ותודה לאקדמיה: כיצד הצליח פוטין למחוק את הרובל בכמה צעדים קלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות חיים יבין, רינה מצליח, שושנה חן, יואל מרקוס, שלום קיטל, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, רון בן ישי, רוני דניאל, סטלה קורין ליבר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי ז"ל, אריה גולן, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, יחזקאל אדירם, נח קליגר ובינה לוז.
שמעון שיפר מסר: "הפרס הזה לא היה מגיע לי בלי העזרה והשותפות עם רעייתי רחלה ז"ל שהסתלקה מהעולם בלי לזכות לחמלה מצד מערכת הבריאות. אני מקדיש גם את הפרס לעיתונאים שעושים את עבודתם במסירות לגילוי האמת על המתרחש במערכות חיינו. בלי עבודת רגליים אין עיתונות".
עמוס בידרמן אמר: "אני שמח ומתרגש לקבל פרס שניתן לי על ידי חברים, קולגות מהתקשורת".
- 2.בדיחה עצובה 22/10/2018 15:51הגב לתגובה זושמעון שיפר ונחום ברנע אתרגו את אולמרט ושרון. היו היחצנים והדוברים שלו. בושה שהם בכלל מוגדרים כעיתונאים ומקבלים פרסים. במקום לתת פרסים לכתבי שטח שיורקים דם באגודת העיתונאים ממשיכים במסורת המבישה לחלק פרסים לכתבי המזגנים ואלה ששמרו על ראשי הממשלות ולא העזו לתקוף אותם. בר מוחא תתבייש
- 1.שמאלנים מחלקים לסמולנים. פרס מנייר טואלט, ביזיון (ל"ת)איכסס 22/10/2018 09:19הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.