נקודת אור? HOT הצליחה להקטין את נטישת הלקוחות ב-50%
חברת הכבלים HOT יכולה להיות מרוצה יחסית בכל הנוגע לאיבוד מספר לקוחות הטלוויזיה שלה. על פי דוחות החברה שפורסמו הבוקר (יום ה'), נטשו את החברה ברבעון השני של 2018 כ-4,000 מנויים, קיטון של 50% ביחס ל-8,000 הלקוחות שעזבו אותה ברבעון הראשון של בשנה. בסך הכל לחברה יש כעת 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. רק בשנת 2017 איבדה חברת הכבלים לא פחות מ-24 אלף לקוחות, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים.
ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) במגזר הכבלים הסתכמה ב-214 שקל ברבעון השני, ירידה של כ-8% לעומת ARPU של 232 שקל ברבעון המקביל.
אגב הפסד לקוחות הוא עדיין הפסד, וכך דוחותיה של החברה אינם משביעי נחת. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, קיטון של 44%. הכנסות לרבעון הסתכמו ב-1.028 מיליארד שקלים מול 1.049 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2% הנובעת מירידה בהכנסות מגזר הכבלים המתקזזת בעליה בהכנסות מגזר הסלולר. הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-108 מיליון שקלים לעומת 149 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 28%. הכנסות החברה במגזר הכבלים הסתכמו בכ-722 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-5.5% ביחס להכנסות של כ-764 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם בגזרת הטריפל, מצבה של החברה לא מזהיר: היא איבדה בשנה כ-30 אלף לקוחות, ומספרם כעת 456 אלף מול 487 לפני שנה. בסוף דצמבר מספרם עמד על 480 אלף, וברבעון האחרון - מתחילת אפריל עד סוף יוני, נטשו אותה 15 אלף לקוחות, כך שהנטישה הולכת וגוברת.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין מסרה כי "HOT ממשיכה להוביל את השוק תוך כדי התחרות הגוברת וחותמת את הרבעון עם ירידה דרמטית של 50% בנטישת מנויי טלוויזיה לעומת הרבעון שעבר. צמצום הנטישה בטלוויזיה מעיד הן על האמון בחברה והן על שביעות רצון הלקוחות ממגוון מוצרי החברה"
לדבריה, "ברבעון הקרוב נעמיק את שיתוף הפעולה עם נטפליקס והתכנים שלהם יהיו זמינים ביותר מחצי מיליון ממירים. כמו כן הודענו לאחרונה, כי לנוכח עוצמתו של המותג HOT בקרב הצרכנים אנחנו צפויים לשמור את שם המותג וברבעון הקרוב להציג שפה מיתוגית חדשה המשתלבת בשפת קבוצת האם אלטיס".
דוחות HOT הם הראשונים בסדרת הדוחות של חברות התקשורת השונות המפעילים שירותי טלוויזיה. נכון להיום ידוע כי דוחות פרטנר יפורסמו ב-15 באוגוסט, ושם צפוי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה של החברה לעלות. דוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב. דוחות סלקום צפויים להתפרסם ב-16 באוגוסט, אולם לפני כשבועיים הודיעה החברה כי סלקום TV חצתה את רף 200 אלף הלקוחות.
- 1.אורן 04/08/2018 11:44הגב לתגובה זונטישה היא כישלון. ירידה בנטישה היא כישלון קטן יותר, אבל עדיין כישלון. נגמרו ימי הניצול של הציבור והוא מצביע ברגליים!
- ראובן 05/08/2018 04:44הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש נראה שאין כיוון והכל מתרסק. הכסא רועד.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.