נקודת אור? HOT הצליחה להקטין את נטישת הלקוחות ב-50%
חברת הכבלים HOT יכולה להיות מרוצה יחסית בכל הנוגע לאיבוד מספר לקוחות הטלוויזיה שלה. על פי דוחות החברה שפורסמו הבוקר (יום ה'), נטשו את החברה ברבעון השני של 2018 כ-4,000 מנויים, קיטון של 50% ביחס ל-8,000 הלקוחות שעזבו אותה ברבעון הראשון של בשנה. בסך הכל לחברה יש כעת 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. רק בשנת 2017 איבדה חברת הכבלים לא פחות מ-24 אלף לקוחות, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים.
ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) במגזר הכבלים הסתכמה ב-214 שקל ברבעון השני, ירידה של כ-8% לעומת ARPU של 232 שקל ברבעון המקביל.
אגב הפסד לקוחות הוא עדיין הפסד, וכך דוחותיה של החברה אינם משביעי נחת. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, קיטון של 44%. הכנסות לרבעון הסתכמו ב-1.028 מיליארד שקלים מול 1.049 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2% הנובעת מירידה בהכנסות מגזר הכבלים המתקזזת בעליה בהכנסות מגזר הסלולר. הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-108 מיליון שקלים לעומת 149 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 28%. הכנסות החברה במגזר הכבלים הסתכמו בכ-722 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-5.5% ביחס להכנסות של כ-764 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם בגזרת הטריפל, מצבה של החברה לא מזהיר: היא איבדה בשנה כ-30 אלף לקוחות, ומספרם כעת 456 אלף מול 487 לפני שנה. בסוף דצמבר מספרם עמד על 480 אלף, וברבעון האחרון - מתחילת אפריל עד סוף יוני, נטשו אותה 15 אלף לקוחות, כך שהנטישה הולכת וגוברת.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין מסרה כי "HOT ממשיכה להוביל את השוק תוך כדי התחרות הגוברת וחותמת את הרבעון עם ירידה דרמטית של 50% בנטישת מנויי טלוויזיה לעומת הרבעון שעבר. צמצום הנטישה בטלוויזיה מעיד הן על האמון בחברה והן על שביעות רצון הלקוחות ממגוון מוצרי החברה"
לדבריה, "ברבעון הקרוב נעמיק את שיתוף הפעולה עם נטפליקס והתכנים שלהם יהיו זמינים ביותר מחצי מיליון ממירים. כמו כן הודענו לאחרונה, כי לנוכח עוצמתו של המותג HOT בקרב הצרכנים אנחנו צפויים לשמור את שם המותג וברבעון הקרוב להציג שפה מיתוגית חדשה המשתלבת בשפת קבוצת האם אלטיס".
דוחות HOT הם הראשונים בסדרת הדוחות של חברות התקשורת השונות המפעילים שירותי טלוויזיה. נכון להיום ידוע כי דוחות פרטנר יפורסמו ב-15 באוגוסט, ושם צפוי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה של החברה לעלות. דוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב. דוחות סלקום צפויים להתפרסם ב-16 באוגוסט, אולם לפני כשבועיים הודיעה החברה כי סלקום TV חצתה את רף 200 אלף הלקוחות.
- 1.אורן 04/08/2018 11:44הגב לתגובה זונטישה היא כישלון. ירידה בנטישה היא כישלון קטן יותר, אבל עדיין כישלון. נגמרו ימי הניצול של הציבור והוא מצביע ברגליים!
- ראובן 05/08/2018 04:44הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש נראה שאין כיוון והכל מתרסק. הכסא רועד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
