מכרז משחקי המונדיאל: גם ערוצים בתשלום יוכלו להתמודד
אחרי שרק 2 משחקים נרכשו על ידי קשת 12, ואילו רשת 13 וערוץ עשר לא הגישו הצעות, בתאגיד השידור הציבורי כאן החליטו לצאת במכרז נוסף למכירת זכויות לשידור משחקים מהמונדיאל שיתקיים ברוסיה בקיץ הקרוב.
לאייס נודע כי מספר המשחקים שיוצעו למכירה יקטן מ-17 ל-9 (לאחר מכירת 2 המשחקים) כאשר במכרז החדש יהיה שינוי משמעותי: גם ערוצים בתשלום יוכלו להתמודד על המשחקים ולקבל בבלעדיות גם את התקצירים שלהם, מה שפותח את הדלת בפני צ'רלטון, ערוץ הספורט, ONE, וגם הפלטפורמות החדשות סלקום TV ופרנטר TV. לאייס נודע כי כבר ישנה התעניינות בקרב חלק מאותם גופים, באותם משחקים - ש-8 מהם משחקים שמשודרים במקביל למשחקים אחרים, ולכן עצם ההחלטה בתאגיד למכור אותם "קלה יותר לעיכול". בכל מקרה, כל 64 משחקי המונדיאל ישודרו בדיגיטל של כאן.
התאגיד פרסם לפני מספר שבועות מכרז למכירת כרבע מהמשחקים במונדיאל. בכאן הציעו 10 משחקים משלב הבתים, 4 משחקים משמינית הגמר, 2 משחקים מרבע גמר ומשחק אחד על המקום השלישי. התאגיד היה מעוניין לשמור לעצמו 47 משחקים מבין 64 שישוחקו בטורניר - כולל 2 משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר - שלבים שאמורים להניב נתוני צפייה גבוהים מאד. אתמול פורסם באייס כי רק קשת התמודדה במכרז, ורכשה 2 משחקים – אחד בשלב הבתים והשני בשלב שמינית הגמר.
המטרה הייתה ליצור הכנסה של מינימום 8.5 מיליון שקלים ממכירת 17 המשחקים – כאשר הרף התחתון עמד על מינימום 450 אלף שקלים למשחק בשלב הבתים, ועד 650 אלף למשחק ברבע גמר. עלות זכויות השידור של הטורניר עצמו עמדה על 6.3 מיליון יורו – מתוכם רשות השידור שילמה בתקופתו 2.6 מיליון, ואילו התאגיד השלים את השאר – 3.7 מיליון אירו (כ-15 מיליון שקלים).
- שנה למונדיאל 2026 - כמה ישראלים צפויים לטוס למשחקים?
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מועצת התאגיד החליטה במקור להגביל את המכירה רק לערוצים פתוחים, כדי להנגיש אותם לכלל הציבור. החלטה כזו גם עשויה להקטין את ההכנסות האופציונליות של התאגיד בכך שמראש נפסלו מספר גופים חזקים בתחום שידורי הספורט. כעת החליטה הנהלת התאגיד להקטין את היצע המשחקים שיוצעו במכרז, אבל לאפשר גם לגופי השידור המחזיקים או יכולים להפעיל ערוצים סגורים – לקחת חלק במכרז זה. המכרז מאפשר לרכוש את כלל 9 המשחקים במינימום של 3.2 מיליון שקלים. ניתן גם להציע הצעות למשחקים בודדים.
מצד אחד ההכנסות ממכירת המשחקים תקטן מהצפוי והמקווה. מצד שני, בתאגיד ישדרו 55 משחקים במקום 47 – כך שיוכלו למכור יותר חסויות ותשדירי חסות, ולממן חלק מהפער הזה שנוצר ביחס להכנסות שבתאגיד קיוו בתחילה לקבל.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.